МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розкрити сутність поняття «югендстиль». Назвати засновників цього напряму та основні ознаки.У 90-х рр. XIX ст. в мистецтві Німеччини виникає югендстиль – різновид стилю модерн. Засновники югендстилю –художники-новатори Отто Екман, Петер Беренс, Август Ендель. Вони вважали, що все, створене людиною, є мистецтво. Основні риси югендстилю полягають у показі людської пристрасті (наприклад, вельми популярним був мотив поцілунку). Знаменитий «Поцілунок» П. Беренса (1898) став одним із перших рішень цього мотиву. Помістивши в центрі дві голови, що злилися воєдино, художник «огорнув» їх волоссям, що перетворилося на візерунок, на орнамент; дуже часто художники зображують юних героїв (Ф. Ходлер, «Весна»), підкреслюючи мотив пробудження почуттів та становлення життєвих сил; поєднання різних живих форм виявляється в частому зображенні сатирів, кентаврів, сфінксів. Цьому стилеві притаманне зображення окремих частин природи (квітка, листочок, птах, метелик), які виступають як певне поняття, символ (орхідея, лілія – символи трагедії або загибелі, дзвіночки означають бажання, дерево – рай тощо). Улюблені птахи – лебідь, павич, фазан. Перший є символом приреченості, другий – сонячності. Всі ці квіти та птахи в умовній стилізованій формі входять до орнаменту; дуже поширеним був також мотив поверхні, що відбивається (вода, дзеркало). Югендстиль не обмежився одним жанром. Активно зводяться будинки, вокзали з декором югендстилю. Архітектура цих будівель тяжіє до відкритості та «виставковості». Це був початок шляху до сучасної архітектури та мистецтва побутової речі.Саме югендстиль прагнув поєднати корисність і художню форму. Побутові «дрібнички», одяг, меблі, валізи, гаманці – все це оновлювалося. Поширюється мода на металеві меблі. У 1927 німецький архітектор Людвіг Міс ван дер Роестворив крісло із сталевих трубок. Югендстиль багато в чому підготував появу експресіонізму– напряму в літературі і мистецтві приблизно 1905—1920 рр. Експресіонізм виявляв протест проти соціальних контрастів та містичний жах перед хаосом буття. Цей термін уперше ввів у 1911 р. засновник експресіоністського журналу «Штурм» X. Вальден. У кінематографі цей напрям виявився у гротескній грі акторів, зміщених пропорціях декорацій, у живопису – в тяжінні до гострих контрастів, в театрі – в абстрактних декораціях, патетичній мові.
|
||||||||
|