Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Охарактеризувати основні філософські течії Китаю – конфуціанство і даосизм. У чому їх відмінність?

Сягнути глибин китайських звичаїв нам допомагає не тільки їх знання, а й ознайомлення з поглядами давніх китайських філософів, ідеї яких справили значний вплив на історію китайського суспільства, на психологію, мислення, норми поведінки та мистец­тво всього Далекосхідного регіону.

Найпомітніший слід серед різнома­нітних філософських течій залишили конфуціанство і даосизм Коли в Конфуція (бл. 551 — 479 pp. до н. є.) запитували: «Що та­ке гуманність?», філософ відпові­дав: «Любити людей»; «Що таке знан­ня?» - «Знати людей». І додавав: «Гу­манним є той, хто має гідність, кмітли­вість, широту, довіру й милосердя. Той, хто тримається гідно, не вскочить у халепу; широта людська підкоряє натовп; довіра навіює довіру іншим; кмітливість веде до успіху; милосердя дає змогу керувати іншими». Норма­ми конфуціанства є «жень» - гуман­ність, «і» - справедливість,«лі» - дотримання етикету (певних правил поведінки), «часі» - розум, «сінь» - вірність внутрішній правдивості. От­же, конфуціанство є системою ціннос­тей, що регулюють стосунки між людьми: стався до інших так само доб­ре, як хотів би, щоб ставилися до те­бе, і побачиш, що це найкоротший шлях до доброзичливості.

Конфуціанство не прагнуло розв'язання всіх світових проблем. «Викладаю, але не створюю. Вірю у давнину і люблю її!» - це відома фра­за Конфуція, в якій втілено глибоке шанування традицій, що стало підва­линою китайської культури. Для ки­тайців авторитет минулого завжди був великим і будь-які нововведення під­лягали сумніву.

Думати про життя, пізнавати жит­тя - ось девіз Конфуція. За конфуціанськими поняттями, немає раю чи пекла, немає всемогутнього бога. Тому конфуціанство не виключає інших ре­лігій. Головне - дотримуватися пра­вил моральної поведінки.

Постулати конфуціанства були сприйняті теорією мистецтва. Митці усвідомлювали своє високе виховне призначення у втіленні в життя етики Конфуція.

Протилежним полюсом цієї осі був даосизм.

Лаоцзи (IV—III ст. до н. є.) ввів поняття дао (шлях) і головну мету людини вбачав у збереженні нею у «чистому» і недоторканному вигляді отриманого від природи. Даосизму бу­ло властиве захоплення самодостатніс­тю природних процесів, ставлення з довірою до природних сил. Якщо в конфуціанстві людина - істота соці­альна, то у даосизмі - лише один із представників тваринного світу, її губ­лять техніка, писемність, загалом про­яви цивілізації. Провідним у мистецтві дао став об­раз Шляху. Життя людини - це ман­дри, а сама людина - мандрівник, ви­падковий гість і блукач у цьому світі. Адже дао - не тільки джерело і межа істинного буття, а і його форма.




Переглядів: 586

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Що собою являла народна картина «Козак Мамай». Чому образ Козака Мамая набув великого значення для українського народу?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.