Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Точкові дефекти

За будь-якої температури атоми в гратці здійснюють коливальні рухи. За рахунок флуктуації кінетичної енергії, окремі атоми можуть подолати потенціальні бар’єри, зведені сусідніми атомами. При цьому атоми гратки переміщуються у нестандартні позиції та залишають на своїх вихідних місцях порожнечі.

Рис. 2.11 2 та 5. При виході атому зі своєї стаціонарної позиції на його місці лишається вакансія.

Рис. 2.11 2. Якщо. при цьому, атом іде у поверхневі шари і пов’язано це з тепловою дією, тоді на місце атома що пішов підіймається атом з внутрішніх шарів. Це – дефект Шоттки.

Рис. 2.11 5. Якщо, атом, що утворив вакансію, йде в довколишнє міжвузолля, то подвійний дефект що виникає вакансія + міжвузловийатом називається пара Френкеля.

Рис. 2.11 5. При цьому міжвузольний атом з пари Френкеля є сам по собі теж дефектом – власний міжвузловий атом.

Рис.2.11 4. Об’єднання двох вакансій створює здвоєну порожнечу в регулярній структурі – дівакансія.

Рис. 2.11 3. В міжвузоллях в тетраедричних та октаедричних порожнечах можуть розміщуватись також атоми чужорідних компонентів з формуванням домішкових атомів впровадження.

Рис. 2.11 1 та 6. Атоми чужорідного компоненту можуть зайняти місце у вузлах кристалічної гратки, витісняючи атоми розчинника – вихідної речовини. Якщо розглядати кристал як суцільне пружне середовище, то, в залежності від діаметру домішкового атому, цей точковий дефект служить центром стискання (рис. 2.11 6) або центром розтягнення (рис. 2.11 1) кристалу. Вони обидва – домішкові атоми заміщення.

Рисунок 2.11 – Схема точкових дефектів у кристалі



Переглядів: 1007

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Атомні порушення структури кристалів | Дислокації крайові та гвинтові

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.