Конкурентоспроможність – це сукупність споживчих властивостей товару які забезпечують його здатність конкурувати з аналогами на конкретному ринку в конкретний період часу. Це є відносна величина.
Конкурентоспроможність – поняття складне та інтегральне яке враховує такі 2 групи параметрів:
1. Технічні параметри – які характеризують технічний рівень та якість товару (нормативні, конструктивні, естетичні, ергономічні)
2. Економічні товари – які враховують вартість придбання товару та вартість його експлуатації (ціна споживання)
Кількісну оцінку конкурентоспроможності здійснюють через таку систему показників:
1. Одиничні показники конкурентоспроможності за технічними параметрами де: – технічний показник оцінювального та базового товару
2. Розрахунок показників для:
a. технічних параметрів
де: n – кількість технічних параметрів, – вагомість і-того параметру