Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА: 1.4 АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ І АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

 

1. Поняття і завдання адміністративного законодавства

2. Структура кодексу України про адміністративні правопорушення

3. Адміністративне правопорушення як підстава адміністративної відповідальності.

4. Склад адміністративного правопорушення

5. Види адміністративних стягнень, загальні правила їх накладення

6. Малозначність правопорушення умова звільнення від адміністративної відповідальності

Адміністративне законодавство – це система правових норм забезпечує охорону адміністративних відносин від можливих порушень.

Норми про адміністративні правопорушення охороняють права і законні інтереси підприємств, установ та організацій від протиправних на них посягань.

Таким чином, згідно ст. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, завданням законодавства є:

- Охорона суспільного ладу України, власності, соціально-економічних, політичних та особистих прав і свобод громадян, а також прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій встановленого порядку управління, державного і громадського порядку, зміцнення законності запобігання правопорушення, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції України і українських законів,поваги прав честі і гідності інших громадян, до правил співжиття сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Адміністративне законодавство України складається з Кодексу України про адміністративні правопорушення, других законодавчих актів України ( Укази НВР,укази президента та інші) і Постанов Кабінету Міністрів України про адміністративні правопорушення.

В И С Н О В О К : Таким чином. адміністративне законодавство представляє собою суворо регламентовану систему правових норм, передбачаючи відповідальність за адміністративне правопорушення.

1. Обставини, що викликають адміністративну відповідальність.

Особа яка діяла в стані крайньої необхідності, необхідної оборони або яка була в стані неосудності, не підлягає адміністративній відповідальності /ст. 17/

2. Структура кодексу України про адміністративні правопорушення.

Кодекс України про адміністративні правопорушення прийняті Верховною Радою України СРСР 7 грудня 1984 р. Кодекс України про адміністративні правопорушення , складається з п`яти розділів , 33-х глав і 330 статей, які передбачають відповідальність осіб за скоєння адміністративних правопорушень.

Підставою для адміністративної відповідальності існує адміністративне правопорушення. поняття адміністративного правопорушення дається в ст 9. Кодексу про адміністративні правопорушення.

ст.9. К Укр. про АП – Адміністративним правопорушенням проступком визначається протиправна, винна, умисна, або необережна дія чи бездіяльність, яка посягає на державний або громадський порядок, права і свободи громадян на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом настає якщо ці порушення за своїм характером тягнуть за собою відповідно до чинного законодавства кримінал відповідальності.

Адміністративним правопорушенням /пропуском/ визначається по сягаюче на державний або громадський порядок, власність права і свободи громадян на встановлений порядок управління, протиправне або необережне діяння або бездіяльність за яку законодавством передбачається адміністративна відповідальність якщо ці порушення по своєму характеру не тягнуть за собою згідно з діючим законодавством кримінальної відповідальності. Крім цього, адміністративний кодексом згідно з Указом НВР України від 8 лютого 1977 р. може бути застосоване і за скоєний злочин не передбачає собою великої громадської безпеки.

Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент скоєння правопорушення 16- річного віку. До громадян в віці від 16 до 18 років застосовується, як правило заходу впливу, передбачені тільки у випадках прямо передбачених в законодавстві наприклад за дрібне хуліганство, підлітки в віці від 16 до 18 років несуть адміністративну відповідальність на загальних підставах.

Процесуальним документом, фіксуючим адміністративне правопорушення, є протокол про адміністративне право порушення. Обов`язки працівників міліції, оформляючи протокол полягають в тому щоб суть справи була викладена об’єктивно встановлені нині.

Адміністративне затримання не може здійснюватись більш трьох годин, за виключенням випадків, коли в зв`язку з особовою необхідністю законодавством встановлені інші строки. Строк відраховується з моменту привозу правопорушення для складання протоколу, перебуваю чого в стані сп`яніня – з часу його тверезості

Для застосування вище заданого не потребуються згоди або санкції якого небудь державного органу або посадової особи, попереднього видання спеціальної постанови

МЕТА ТА ВИДИ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТЯГНЕНЬ І ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ЇХ НАКЛАДАННЯ.

Мета адміністративного стягнення:

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення в дусі додержання законів,поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

За скоєння адміністративних правопорушень можуть застосовуватися слідуючи адміністративні стягнення/ ст. 24 К УКР АП/:

1)попередження.,

2) штраф,

3) оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом адміністративного правопорушення.,

4) конфіскація предмета,який став знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом правопорушення.

5)Конфіскація грошей одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення.

6)Позбавлення спеціального права наданого даному громадянину (право керування транспортними засобами, право полювання).

7)виправні роботи

8) адміністративний арешт

9)Позбавлення спеціально права /ст..30/ застосовується на строк до трьох років за грубе або систематичне порушення порядку користування цим правом.

10) Виправні, роботи/ст..31/ застосовується на строк до 2-х місяців з відбуванням їх за місцем постійної роботи особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, і з відрахуванням до 20 % її заробітку в прибуток держави.

Адміністративний арешт /ст.. 32 К Укр. АП/ установлюється і застосовується лише у виняткових випадках за окремі види адміністративних правопорушень на строк до 15 діб, і застосовується тільки судом.

Адміністративний арешт не застосовується до вагітних жінок, жінок, і жінок які мають дітей віком до 12 років, до осіб,які не досягли 18- ти років, до інвалідів першої і другої групи.

При накладені стягнення /ст.. 33 К УКР. АП/ враховується характер вчиненого порушення, особа порушника, ступені його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують/ст.35/ відповідальність.

Справи про адміністративні правопорушення розглядаються у встановленому порядку за ст.. 277строки: 15 діб, 1 доба, 3 доби і 6- ти добовий строк.

Малозначність правопорушення – можливість звільнення від адміністративної відповідальності /ст..22 К УКР.АП/.

Орган /службова особа/ уповноважений вирішувати справу може звільнити правопорушника від адміністративної відповідальності і обмежитись:

1. Усним зауваженням

Передати матеріалу на розгляд товариського суду громадської організації або трудового колективу.

О С О Б Л И В А Ч А С Т И Н А

Стаття 190. Порушення громадянами порядку придбання, зберігання,передачі іншим особам або продажу вогнепальної холодної чи пневматичної зброї.

Придбання, зберігання, передача іншим особам або продаж громадянами вогнепальної зброї гладко ствольної мисливської чи холодної зброї, а також пневматичної зброї калібру понад 4,5 мм і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду без дозволу органів внутрішніх справ тягнуть за собою накладення штрафу від 4 до 7 неподаткових мінімумів доходів громадян з конфіскацією зброї або без такої

Ті самі дії вчинені особою яке протягом року було піддане адміністративному стягненню за одне з порушень передбачених частиною першої цієї статті – тягнуть за собою накладення штрафу від 4 до 7 неоподаткований мінімумів доходів громадян з конфіскацією зброї.

Стаття 191. Порушення громадянами правил зберігання,несіння або перевезення вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї і бойових припасів. Порушення правил зберігання, несіння або перевезення вогнепальної гладко ствольної мисливської чи холодної зброї калібру понад 4,5 мм і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду і бойових припасів громадянами, які мають дозвіл органів внутрішніх справ на зберігання зазначеної зброї – тягне за собою накладення штрафу від до 7 неподаткових мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням зброї і бойових припасів або без такого.

Ті самі дії вчинені особою,яку протягом року було піддано адміністративному стягнення,ю за одне з порушень,передбачених частиною першою цієї статті – тягнуть за собою накладання штрафу від 4 до 7 неоподаткованого мінімумів доходів громадян з конфіскацією зброї і бойових припасів або без такої.

Стаття 192. Порушення громадянами строків реєстрації/перереєстрації/ вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї і правил взяття її на облік.

Порушення громадянами встановлених строків реєстрації/перереєстрації/ вогнепальної гладко ствольної мисливської чи холодної зброї,а також пневматичної зброї калібру понад 4.5 мм і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду або правил взяття їх на облік в органах внутрішніх справ у разі зміни місця проживання – тягне за собою попередження або накладення штрафу від 1 до 3 неподаткових мінімумів доходів громадян.

Стаття 193. Ухилення від реалізації вогнепальної холодної чи пневматичної зброї і бойових припасів.

Ухилення від реалізації вогнепальної гладкоствольної мисливської чи холодної зброї, а також пневматичної зброї калібру понад 4.5 мм і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду і бойових припасів громадянами, у яких органами внутрішніх справ анульовано дозвіл на їх зберігання і носіння – тягне за собою накладання штрафу від 1 до 3 неоподаткованих мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням зброї і бойових припасів.

Стаття 194. Порушення працівниками торговельних підприємств /організацій/ порядку продажу вогнепальної холодної чи пневматичної холодної чи пневматичної зброї і бойових припасів.

Продаж працівниками торговельних підприємств /організацій/ вогнепальної гладко ствольної мисливської чи холодної зброї, а також пневматичної зброї калібру понад 4.5мм і швидкістю польоту понад 100 метрів за секунду і бойових припасів підприємствам установам організаціям та громадянам, що не мають на це відповідного дозволу органів внутрішніх справ – тягне за собою накладення штрафу від 4 до 7 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії вчинені особою яку потягом року було піддане адміністративному стягненню за порушення частиною першої цієї статті – тягнуть за собою накладення штрафу від 5 до 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Стаття 195 Порушення працівниками підприємств, установ організацій правил зберігання або перевезення вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї і бойових припасів.

Порушення правил зберігання або перевезення вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї і бойових припасів.

Порушення правил зберігання або перевезення вогнепальної чи холодної зброї , ат також пневматичної зброї калібру понад 4.5 мм і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду і бойових припасів працівниками підприємств, установ, організацій, відповідальними за їх охорону а так саме використання ними зазначеної зброї, і бойових припасів не за призначенням тягнуть за собою накладення штрафу від 4 до 7 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Ст. 195 – 1 Порушення порядку розробки, виготовлення, реалізації спеціальних засобів самооборони.

Порушення порядку розробки, виготовлення, реалізації спеціальних засобів самооборони, - тягне за собою накладення штрафу від 2-х до 5 неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією засобів самооборони або без такої.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачене частиною першою цієї статті – тягне за собою накладення штрафу віл 4- х до 7 – ми неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією спеціальних засобів самооборони.

СТ 195 – 2 Порушення – порядку придбання, зберігання реєстрації, або обліку газових пістолетів і револьверів та партнерів до них.

Порушення порядку придбання, зберігання реєстрації або обліку газових пістолетів і револьверів та патронів до них, тягне за собою накладення штрафу на громадян від 2 – х до 5 – ти неоподаткованих мінімумів: доходів з конфіскацією засобів самооборони, а на посадових осіб штраф від 2 – х до 5 – ти неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією газових пістолетів і револьверів та патронів до них, або без такої.

Ті масі дії, вчинені особою, яку було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбаченою частиною першою цієї статті, - тягне за собою накладення штрафу від 4 – х до 7 – ми неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією спеціальних засобів самооборони.

Ст 195 – 2 Порушення – порядку придбання, зберігання, реєстрації або обліку газових пістолетів і револьверів та патронів до них, а на посадових осіб від 5 – ти до 10 – ти неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією газових пістолетів і револьверів та патронів до них, на посадових осіб від 5 – ти до 10 – ти неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією газових пістолетів, і револьверів та патронів до неї.

Ст. 195 – 3 Порушення правил застосування спеціальних засобів самооборони.

Застосування спеціальних засобів самооборони з порушенням установлених правил, тягне за собою накладення штрафу від 4- х до 7 – ми неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією засобів самооборони.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення передбачене частиною першою цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу від 5 – ти до 10 – ти неоподаткованих мінімумів громадян з конфіскацією засобів самооборони.

СТ. Порушення порядку виробництва, придбання, зберігання чи продажу електронних пристроїв і спеціальних засобів, що застосовуються правоохоронними органами.

Порушення порядку виробництва, придбання, зберігання чи продажу електрошокових

пристроїв і спеціальних засобів,що застосовується правоохоронними органами, тягне за собою накладення штрафу від 4 – х до 7 – ми неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією електрошокових пристроїв і спеціальних засобів.

Ті самі дії вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із порушень, передбачених частиною першою цієї статті тягнуть за собою накладення штрафу від 5 – ти до 10 – ти неоподаткованих мінімумів доходів громадян з конфіскацією електрошокових пристроїв і спеціалізованих засобів.

Тема 2.1 Права та обов`язки працівників підприємств, установ, організацій, окремих осіб яким за родом служби дозволено носіння зброї, працівників суб`єктів підприємництва, діяльність яких пов`язана з обігом зброї, що підпадає під дію дозвільної системи, а також громадян, які виявили бажання придбати мисливську вогнепальну , пневматичну зброю чи спеціальні засоби самооборони.

Учбові питання:

1. Питання і обов`язки працівників підприємств, установ, організацій, яким можливий дозвіл, пов`язаний придбанням, користуванням та обігом зброї, що підпадає під дію дозвільної системи і яким законодавством України дозволено використання вогнепальної зброї.

2. Права і обов`язки, які виявили бажання придбати мисливську вогнепальну, пневматичну зброю чи спеціальні засоби самооборони.

3. 3. Завдання, організація, структура, озброєність, матеріально – технічне забезпечення воєнізованих та сторожових підозрілих.

4. Організація пропускного режиму.

1. вогнепальна, пневматична та холодна зброя і бойові припаси Міністерствами та, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, господарськими об`єднаннями і громадянами може бути придбана для:

- озброєння свого складу охорони, а також окремих осіб, яким за родом служби законодавством дозволено носіння вогнепальної зброї.

- науково дослідних потреб

- навчальних потреб / забезпечення до призивної військової та спеціальної підготовки.

- спортивних потреб

- промислового і любительського полювання, захисту життя, здоров`я, житла і майна громадян.

використання на зйомках фільмів, у сценічних постановах, циркових виставах, експонування в музеях, на виставках.

- колекціонування

Дозволи на придбання та зберігання і носіння зброї для вказаних потреб і видаються тільки за наявності законодавчого або нормативного акту про надання права працівникам установ, відомств організацій, громадянам користуватися нею при виконанні службових обов`язків, мати у власності – після проходження такими особами навчання та здання заліків в учбовому центрі підготовки.

При цьому на роботу пов`язану з використанням зброї при виконанні службових обов`язків, приймаються особи які досягли 21 річного віку і здатні за своїми діловими і моральними якостями виконувати такі роботи.

Спортивні гвинтівки, пістолети і револьвери,мисливська нарізна і гладко ствольна, вогнепальна, пневматична і холодна зброя, боєприпаси купуються на заводах-виготовлювачах у підприємств, установ, організацій, господарських об’єднань, які мають ліцензії на реалізацію такої зброї за дозволом, виданими органами внутрішніх справ.

Кількість і вид вогнепальної зброї, необхідної для озброєння співробітників, яким вона належить за родом виконуваної роботи (касири, інкасатори, працівники спецзв’язку, митної служби, державних податкових адміністрацій, природоохоронних органів і лісової охорони, авіаційного та залізничного транспорту тощо), залежно від характеру здійснюваної охоронної діяльності, штатної чисельності, зазначених працівників, встановлюється керівниками зацікавлених міністерств та інших центральних органів виконавчої влади за погодженням з МВС України згідно з нормами зброї ї боєприпасів, що передбачаються для озброєння воєнізованої охорони ї особового складу міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

Пересилання поштою вогнепальної зброї, бойових припас і пороху ударно – спускових механізмів у зібраному стані, стволів забороняється.

Вогнепальна, пневматична, холодна зброя, придбана підприємствам установами, організаціями та господарськими об’єднаннями, належить до відомчої. Забороняється використовувати її не за призначенням (передавати стороннім особам, продавати, зберігати у місцях проживання працівників).

Керівники підприємств, установ організацій 10/ десяти/ днів із дня придбання, отримання вогнепальної, пневматичної, холодної зброї зобов’язані одержати в ОВС дозвіл на право її зберігання та використання.

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.06.1992 р. / № 2471 - ХП “ Про право власності на окремі види майна правом придбання мисливської гладко ствольної зброї користуються громадяни, які досягли 21- річного віку, а мисливської нарізної зброї – 25 річного віку на холодну та пневматичну зброю – 18 річного. Кількість зброї, яку може мати громадянин України, не обмежена, однак власник зброї повинен забезпечити її безумовну охоронність. У разі наявності трьох і більше одиниць вогнепальної, пневматичної зброї, арбалетів, приміщення, будинок, квартира тощо або сейф шафа для її зберігання повинні бути обладнані охоронною сигналізацією, автономною або з виводом на ПНЦ органів внутрішніх справ.

Для одержання в органах внутрішніх справ дозволу на придбання мисливської нарізної, комбінованої, гладко ствольної, пневматичної зброї, арбалетів громадянами подаються документи:

- письмове клопотання на ім’я керівника ОВС;

- заповнена карта – заява;

- медичний висновок лікувального закладу про відсутність протипоказань, що перешкоджають придбанню зброї;

- сертифікат про проходження вивчення матеріальної частини зброї, правил поводження з нею та застосування;

- довідка про проходження вивчення матеріальної частини зброї, правил поводження з нею та застосування.

Придбана громадянами гладко ствольна, нарізна, комбінована мисливська вогнепальна, пневматична та холодна зброя протягом 10 (десяти) днів з дня придбання має бути зареєстрована ОВС за місцем проживання власника з одержанням дозволу на її зберігання повинен бути обладнаний охоронною сигналізацією.

Придбана громадянами гладко ствольна (нарізна) або комбіновані мисливська вогнепальна чи холодна зброя протягом десяти днів з дня придбання повинна бути зареєстрована в органах внутрішніх справ за місцем проживання власника з одержання дозволу на її зберігання.

Стан матеріальної частини, при якому зброю не можна реєструвати або перереєстровувати:

- суттєві, що не піддасться звичайному ремонту пошкодження (основних вузлів і деталей зброї або сильна корозія металевих частин, яка призводить до заклинювання механізмі, що виключає можливість використання зброї.) Укорочення стволів до загальної довжини менше 500 мм.

- стан матеріальної частини зброї, при якому вона може реєструватись або перереєстровуватись тільки після усунення зазначених дефектів;

Механічні ушкодження металевих частин, які послаблюють міцність, в тому числі:

- тріщини стволів і ствольних коробок (колодок);

- значні місцеві здуття та інші деформації стволів – супроводжується зменшення товщини їх стінок/ розсвердлення або шунтування/ стволів, яке призвело до значного зменшення товщини їх стінок порівняно з первинною;

- дефекти казенної частини стволів і коробок, /колодок/ заважають нормальному зарядженні зброї, вибоїни здуття заклинюванні виступаючих бойків і т.п.;

- дефекти деталей запираючих механізмів, або їх відсутність, знижують міцність запирання казенної частини зброї;

- механічні поломки або зміна дерев’яних чи з іншого матеріалу деталей, що послаблюють їх міцність;

- відсутність або значна зміна розмірів прикладу ложі;

- наявність глибоких або наскрізних тріщин на ложі відколи частин та інших дефектів, в тому числі тих, що піддаються поточному ремонту;

- зниження міцності з`єднання ме6талевих і дерев`яних частин зброї зміщення або хитання їх щодо одне одного;

- дефекти, внаслідок яких в зриви курка або ударника з бойка або запобіжного засобу, при дії на зброю, не пов`язаних з натисканням на спусковий гачок / при поштовхах, ударах падіннях і. т. д.

- зменшення, порівняно з нормами, встановленими для відповідної моделі зброї, посилення спуску курка з бойового зводу, що прикладається до прикладного гачка

- неполадки запобіжників або перехоплювачів курків що призводять до відказів в роботі;

- неполадки прицільних пристроїв;

 




Переглядів: 372

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РОЗДІЛ IX. ЗЛОЧИНИ ПРОТИ ГРОМАДСЬКОЇ БЕЗПЕКИ. | Тема 2.3: Порядок застосування зброї та спеціальних засобів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.