Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Активна (творення) пасивна (сприйняття)

говоріння, писання слухання, читання

 

Говоріння — це озвучення думки. Відтворення, переказ текстів, по­будова діалогічних та монологічних висловлювань (відповідь на уроці, бесіда, доповідь та ін.). Говоріння має здебільшого спонтанний характер, тому що думка формулюється під час спілкування і може бути недоско­нало оформленою. Усне мовлення обмежене в часі.

Поза часом і простором є писемне мовлення, яке здатне передавати думки і почуття, висловлені в будь-який історичний період. Проте пись­мо сприймається як готовий продукт, а отже, позбавлене інтонаційного, невербального (погляд, міміка, жест) оформлення.

Письмо — це формування графічних навичок, техніки пись­ма, навичок правопису, побудова тексту в писемній формі.

 

Слухання, або аудіювання — це сприймання на слух, розуміння текс­тів різних жанрів, стилів, типів (пояснення вчителя, аудіотексти, лекції, промови та ін.).

Читання — озвучення графічно зафіксованої інформації (читання вголос) або розуміння, запам'ятовування фактичного змісту тексту різного роду, форми (читання мовчки).

У спілкуванні мовленнєва діяльність спрямована на комуніканта(ів). Виокремлюють такі види спілкування, як: вербальне — невербальне, контактне — дистантне, безпосереднє — опосередковане, усне — пись­мове, міжособистісне — масове, монологічне — діалогічне (полілогічне), приватне — офіційне, нормативне — ненормативне, етикетне — неетикетне тощо.

 

3. Адресат і адресант мовлення

 

Одиницею мовленнєвого спілкування є висловлювання — речення чітко окресленої структури, актуалізоване в мовленні.

Спілкування відбувається за конкретних обставин, параметри яких визначаються такими складовими:

хто учасники комунікатив­ного акту; спілкуваль- ники □ той, хто говорить (пише) — адре­сант
кому □ той, до кого говорять (пишуть) — адресат
що □ виголошений чи написаний текст (повідомлення)
про що □ зміст тексту
для чого □ цільова зумовленість мовлення (мета: поінформу­вати, переконати, створити настрій, згаяти час), від якої залежить стратегія і тактика комунікативної поведінки
де чинники, що залежать від мети та учасників спілкування
коли
Отже, учасниками спілкування є:

 




Переглядів: 280

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Образність | Адресант адресат 3-тя особа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.