Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗБИРАННЯ МАТЕРІАЛУ

Наступний етап підготовки публічного виступу — підбір ма­теріалів для ораторської промови.

Існує чотири основних джерела накопичення матеріалу:

— особистий досвід;

— роздуми і спостереження;

— інтерв’ю і бесіди;

— читання.

Не обов’язково завжди використовувати перелічені джере­ла, але за всіх умов необхідно обмірковувати питання й заглядати в книжки.

У методичній літературі визначені основні джерела, з яких можна черпати нові ідеї, цікаві дані, факти, приклади, ілюстрації для своєї промови. До них належать:

1. офіційні документи;

2. наукова, науково-популярна література; довідникова література: енциклопедії, енциклопедичні до­відники, довідники з різних галузей знань, лінгвістичні довідники, бібліографічні покажчики. Ці джерела додільно використовувати для дискусій, тематично обмежених і базованих на загальновизна­них авторитетних даних;

3. художня література;

4. статті з газет і журналів. Для поточної інформації можна користуватися статтями зі звичайних журналів. За більш свіжою інформацією і матеріалом з питань, що мають місцеве значення, потрібно звертатися до газет, хоча зібрані в них дані менш надійні і солідні, ніж ті, що містяться в книгах або журналах;

5. результати соціологічних досліджень;

6. статистичні дані. Обсяг даних, які є в цих посібниках, не може не вражати.

Щоб виступ вийшов змістовним, краще використовувати не одне джерело, а декілька.

За етапом збирання настає етап обмірковування матеріалу, встановлення зв’язків, коментування. В цілому це можна назвати «інкубаційним періодом». У цей період перевіряються факти й уточ­нюються думки.

Передумовою плідної підготовки є виділення найкращого часу для роботи, що у кожного індивідуально.

Внутрішніми передумовами плідної підготовчої роботи є:

· самоопитування («В чому причина, яка дія факту?», «Яка суть, головна думка того, що я повинен повідомити?» тощо.). По­становка питань самому собі є засобом активізації думки. Якщо є запитання, то існує й відповідь;

· чергування станів — роздуми вголос і прослуховування «внутрішнього голосу». Обравши час, ми звертаємось «у себе», по­тім знову висловлюємо наші думки вже вголос. Ця зміна станів за­звичай веде до з’ясування думки;

· терпляча, систематична робота над текстом, поєднання частин, раціональна організація матеріалу й ефективна розробка визначень. Регулярна робота веде до більшого успіху.




Переглядів: 461

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОЦІНКА АУДИТОРІІ ТА ОБСТАНОВКИ | РОБОТА НАД КОНСПЕКТОМ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.