1. Неправильно зазначається причина певного явища: «після цього — отже, через це».
2. Невиправданий пропуск чогось суттєвого.
3. Співвіднесення понять чи суджень різних рівнів, логічний парадокс: влітку спека, а в березні буває сніг.
4. Помилкові займенникові заміни, які спричиняють різночитання.
5. Псевдоаналогія, псевдопротиставлення.
6. Наведення визначення шляхом заперечення: життя прожити — не поле перейти.
7.Неврахування багатозначності слова: Я прочитаю книгу і поверну. — Ну, почитай, почитай (слово «почитай» може сприйматися як спонукання до дії, підбадьорювання і як глузування, підкреслення невисокого рівня розумових здібностей людини).
8. Повторення доказу: цього не було, бо цього не могло бути.
9. Нерозрізнення об’єктів дії, спричинене невмінням правильно будувати речення чи встановлювати зв’язок між ними: Микола — сирота. Його батько помер, коли йому було 30 років.