МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рекомендації до виконання курсової роботиУ п. 1 курсової роботи слід дати оцінку господарській діяльності підприємства. Оцінювання діяльності господарюючого суб’єкта – це процес накопичування та вивчення даних про нього. Такі відомості охоплюють загальновідому інформацію про економіку і галузь, у межах якої здійснює діяльність підприємство, а також більш детальну інформацію про те, як це підприємство працює. Знання про галузь господарської діяльності є інформаційною базою, на підставі котрої економісти дають оцінку якості господарювання підприємства. Інформація про форму власності підприємства, форму організації бізнесу, систему управління, розташування та забезпеченість його ресурсами, взаємозв’язки підприємства у процесі здійснення різних господарських операцій допомагає узагальнити економічну інформацію про діяльність суб’єкта господарювання. Під час проведення оцінки бізнесу підприємства можуть бути розглянуті такі питання: 1 Загальні економічні умови здійснення діяльності підприємств в Україні: - загальна економічна активність (наприклад, спад, зростання) за досліджуваний період; - відсоткові ставки банків та наявність джерел фінансування; - інфляція, девальвація валюти; - політика уряду України: грошово-кредитна, фінансово-бюджетна, податкова, корпоративна тощо; політика матеріального стимулювання (наприклад, урядові програми з надання допомоги), політика встановлення тарифів, торгових обмежень; - курси іноземних валют і валютний контроль. 2 Законодавча база здійснення господарської діяльності підприємства та юридичний статус підприємства: – законодавчі акти, що регулюють діяльність підприємства; – юридичний статус підприємства й форма власності; – внутрішні нормативно-правові акти, які регулюють діяльність підприємства; – організаційно-правова форма господарювання; – місцезнаходження підприємства; – цілі та предмет його діяльності; - вимірювання й розкриття результатів, властивих для даної діяльності (продукція, роботи, послуги, система обліку, оподаткування та звітності); - особливості забезпеченості підприємства засобами державного регулювання. 3 Характеристика господарської одиниці (підприємства): 3.1 Організація виробництва й форма власності – важливі характерні риси: - історична характеристика розвитку підприємства; - власники, що отримують прибуток, та споріднені сторони (місцеві, іноземні, репутація в бізнесі й досвід); - склад майна підприємства, джерела та методи його фінансування (поточні, первинні); - місцезнаходження виробничих потужностей підприємства й характер забезпеченості виробництва ресурсами; - вимоги та проблеми навколишнього середовища; - організаційно-управлінська структура; - виробнича структуризація підприємства; - органи управління підприємством, зв’язки й підпорядкованість один одному; - мета та завдання керівництва, його "політика" й стратегічні плани; - характеристика вищих органів управління: склад, незалежність від оперативного керівництва та контроль над ним, частота проведення зустрічей, коло питань, охоплених його діяльністю, існування професійних консультантів (наприклад, серед юристів); - оперативне керівництво: досвід і репутація; плинність кадрів; тиск на керівництво (наприклад, надмірне перевантаження обов'язками, домінування з боку однієї особи тощо); організація системи управлінської інформації; провідні фахівці-економісти та їх права й обов'язки у даній організації; укомплектування економічної служби кадрами; використання прогнозів і бюджету; - ставлення до умов здійснення внутрішнього контролю та використання інформаційних систем. 3.2 Діяльність підприємства: продукція, ринки, постачальники, витрати, операції: - характер господарської діяльності (наприклад, виробник, оптовий торговець тощо). Циклічний або сезонний характер діяльності; - необхідність дозволів, ліцензій, патентів для її забезпечення; - ринок та конкуренція. Продукція, послуги й ринки (наприклад, основні клієнти та контракти, терміни оплати, частка ринку, конкуренти, експорт, політика ціноутворення, репутація продукції, гарантії, тенденції, особливості технології одержання готового продукту); - зменшення або розширення виробничої діяльності; - зміни в технології виробництва продукту; - негативні умови (наприклад, зниження попиту, надлишкова виробнича потужність, значна цінова конкуренція); - важливі постачальники товарів і послуг (наприклад, довгострокові контракти, стабільність при постачанні, терміни оплати, імпорт, способи постачання); - товарні та виробничі запаси (наприклад, місцезнаходження, чисельність); - важливі категорії витрат. Енергопостачання й витрати, пов'язані з ним; - науково-дослідницька робота; - інноваційна та інвестиційна політика. У п.2 курсової роботи слід розробити техніко-економічні показники для двох порівнюваних років, а у п.3 навести їх характеристику й оцінити з точки зору ефективності використання тих чи інших видів ресурсів і господарської діяльності в цілому. Техніко-економічний аналіз – це оцінювання фінансово-господарської діяльності та стану матеріально-технічної бази підприємства за визначений термін за окремими економічними показниками із застосуванням методів статистичної обробки інформації. Джерелами для визначення техніко-економічних показників є: 1 Баланс підприємства станом на 31 грудня (форма №1); 2 Звіт про фінансові результати за рік (форма №2); 3 Звіт про рух грошових коштів за рік (форма №3); 4 Звіт про власний капітал за рік (форма №4); 5 Примітки до річної фінансової звітності за рік (форма №5); 6 Звіт суб’єкта малого підприємництва за рік (форма №25); 7 Звіт із праці за січень-грудень (форма 1-ПВ, термінова-місячна); 8 Звіт про основні показники діяльності підприємства за рік (форма 1-підприємництво, річна); 9 Звіт про виробництво промислової продукції (робіт, послуг) за січень-грудень (форма 1-П, термінова-місячна) або інший статистичний звіт, що підтверджує обсяги виробництва за тим чи іншим видом діяльності (будівництво, надання послуг, інноваційно-впроваджувальна діяльність, торгівля тощо); 10 Оперативні дані підприємства.
Техніко-економічні показники можуть бути зведені до такої таблиці:
Таблиця 1.1 – Основні техніко-економічні показники діяльності підприємства
Характеристика техніко-економічних показників складається з оцінювання: 1) капіталу підприємства; 2) ресурсів підприємства та ефективності їх використання; 3) показників господарської діяльності; 4) фінансових результатів діяльності підприємства; 5) ефективності виробництва (діяльності) через систему узагальнюючих показників. У процесі виконання такої роботи слід розкрити економічну сутність техніко-економічних показників, схарактеризувати динаміку та оцінити їх абсолютне значення, зробити відповідні висновки. Під час виконання курсової роботи результати дослідження мають бути проілюстровані діаграмами, графіками, схемами. Висновки повинні містити узагальнення, що стосуються економічної роботи об’єкта дослідження.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|