МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Народознавство реалізується у трьох основних функціях: виховній, оцінній, регулятивній.Сутність виховної функції народознавства полягає в тому, що народознавство сприяє своїм змістом засвоєнню особистістю багатогранного історично накопиченого досвіду свого народу; є передумовою, фундаментом сучасного процесу суспільного виховання. Народознавство є своєрідним орієнтиром виховання в цілому (розумового, орального, естетичного, фізичного, трудового), воно здійснює етнічну і соціальну орієнтацію, етнізацію особистості, абезпечує гармонійне поєднання національних і загальнолюдських інтересів і цінностей. Народознавство розглядає виховання з погляду гуманістичного потенціалу нації, нароу. Тому заняття народознавчого циклу в дитячому садку повинні носити не стільки пізнавальний, скільки виховний характер. Виховна функція народознавства в дошкільних установах реалізується насамперед у вихованні і формуванні в дітей високої духовності, почуття національної гідності. На заняттях потрібно закласти основи національної самосвідомості і психології, прищепити любов до державних і народнх символів, традицій, обрядов, свят, прагнення втілювати їх у реальному повсякденному житті. Оцінна функція народознавства, реалізує втілення в життя народних оцінних еталонів, які полягають у поняттях добра і зла, гарного поганого, а також інших, суміжних з ними чи похіжних від них, моральних поняттях (справедливість – несправедливість, шляхетність – ницість а ін.). знайомлячи дітей з народними традиціями, ми привчаємо їх оцінювати світ, змінювати своє ставлення до нього. Коли щось характеризується в якості добра чи зла, то це означає, що до першого треба прагнути, другого уникати. Роль оцінної функції народознавства і полягає в тому, щоб реєструвати міру відповідності засобів діяльності її цілям. Оцінна функція народонавства нерозривно пов’язана з регулятивною. Поняття добра, описане в легендах, думах, каках акликає дітей прагнути до нього й уникати зла. Основний зміст народознавчого матеріалу складають сховані, опосередковані вимоги, що регулюють і направляють поведінку і вчинки дитини. Регулятивна функція припускає й одночасно формує в особистості здатність діяти в разі потреби всупереч своїм особистим бажанням, в ім'я добра, обов’язку, суспільства, країни. Регулятивна функція народознавства поягає й у тому, що, представлене у виначеній системі, воно дає можливість на конкетному етапі без труднощів орієнтуватися в образно значеннєвих символах.
|
||||||||
|