Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зміст оцінки рівня якості продукції

Оцінка рівня якості продукції - це сукупність операцій, включаючи вибір номенклатури показників якості продукції що оцінюється, визначення значень цих показників і їх порівняння з базовими.

Для цілей оцінки рівня якості вся промислова продукція розділена на два класи.

Перший клас (продукція, що витрачаються при використанні) поділяється на три групи:

1 - сировину та паливно-природні копалини, що пройшли стадію видобутку, рідке, тверде та газоподібне паливо та ін;

2 - матеріали та продукти (лісоматеріали, штучне паливо, масла та мастила, хімічні продукти та ін);

3 - витратні вироби (рідке паливо в бочках, балони з газами, кабелі в котушках і т.п.).

Другий клас (продукції, витрати свій ресурс) складають дві групи:

1 - неремонтіруемие вироби (електровакуумні і напівпровідникові прилади, резистори, конденсатори, підшипники, шестірні і т.п.);

2 - ремонтовані вироби (технологічне обладнання, автоматичні лінії, вимірювальні прилади, транспортні засоби тощо).

Номенклатуру показників якості продукції встановлюють з урахуванням призначення та умов її застосування, вимог споживачів (замовників), основних вимог до показників якості продукції і області їх застосування.

Методи визначення значень показників якості продукції поділяються на дві групи:

• за способами отримання інформації - вимірювальний, реєстраційний, органолептичний і розрахунковий;

• за джерелами її одержання - традиційний, експертний і соціологічний.

Вимірювальний - заснований на інформації, що отримується з обов'язковим використанням технічних вимірювальних засобів, передбачених конструкцією виробу або додаткових (амперметри, вольтметри, тахометри, спідометри і т.п.).

Реєстраційний - використовується інформація, що отримується шляхом підрахунку (реєстрації) числа визначених подій, предметів або витрат, наприклад: реєстрація кількості відмов виробу при випробуваннях.

 

8 МЕТОДИ ОЦІНКИ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ

 

Рівень якості продукції - це відносна характеристика її якості, заснована на порівнянні значень показників якості оцінюваної продукції з базовими значеннями відповідних показників. Базовим значенням показника є оптимальний рівень, реально досяжний на деякий період часу. За базові можуть прийматися: кращі вітчизняні та зарубіжні зразки, за якими є достовірні дані про якість, а також досягнуті в деякому попередньому періоді часу чи знайдені експериментальним і теоретичним методами.

Для оцінки рівня якості продукції застосовують диференціальний, комплексний або змішаний методи.

Диференціальний метод заснований на використанні одиничних показників, щоб визначити, по яких з них досягнуто рівня базового.

Якщо одні відносні показники за результатами розрахунків виявилися кращими, а інші гірше, застосовують комплексний або змішаний метод оцінки.

Комплексний метод заснований на застосуванні узагальненого показника якості продукції, який являє собою функцію від одиничних (комплексних) показників. Узагальнений показник може бути виражений головним показником, що відображає основне призначення продукції, інтегральним або середнім зваженим.

Якщо є необхідна інформація, визначають головний показник і встановлюють функціональну залежність його від вихідних показників. Наприклад, головним показником вантажних автомобілів є річна продуктивність в т-км, автобусів - продуктивність в пасажиро-кілометрів, енергетичних турбін - річне вироблення енергії в кВт-ч, у металорізальних верстатах - продуктивність в кількості оброблених деталей і т.п.

Інтегральний (узагальнений) показник використовується тоді, коли можна встановити сумарний корисний ефект від експлуатації або споживання продукції і сумарні витрати на створення та експлуатацію продукції.

Середні зважені показники застосовують, якщо не можна встановити функціональну залежність головного показника від вихідних показників якості, але можливо з достатнім ступенем точності визначити параметри вагомості усереднює показників.

Змішаний метод заснований на одночасному використанні одиничних і комплексних (узагальнених) показників оцінки якості продукції. Він застосовується в тих випадках, коли сукупність одиничних показників є досить великій і аналіз значень кожного з них диференціальних методом не дозволяє отримати узагальнюючих висновків.

Система якості, як правило, взаємопов'язана з усіма видами діяльності, що визначають якість продукції. Її дія поширюється на всі етапи життєвого циклу продукції і процеси, від початкового виявлення потреб ринку до кінцевого задоволення встановлених вимог. Типовими видами діяльності, що впливають на якість, є наступні:

- Маркетинг і вивчення ринку;

- Проектування і розробка продукції;

- Планування та розробка процесів;

- Закупівлі;

- Виробництво або надання послуг;

- Перевірки;

- Упакування і зберігання

- Реалізація і розподіл;

- Монтаж і введення в експлуатацію;

- Технічна допомога і обслуговування;

- Післяпродажна діяльність;

- Утилізація або переробка продукції наприкінці корисного терміну служби.

 




Переглядів: 484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Етапи формування якості | Статистичний та вхідний контроль якості продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.