Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Спортивних шкіл різних профілів.

 

В нашій країні підготовка юних спортсменів здійснюється в загальноосвітніх школах, ліцеях, коледжах, спортивних школах різних типів, училищах фізичної культури. Ця організаційна структура забезпечує умови для багаторічної підготовки спортсменів – від новачків до майстрів спорту міжнародного класу.

Фізичне виховання в загальноосвітьних школах здійснюється як на уроках фізичної культури, так і в процесі позакласної роботи з фізичного виховання, яка проводиться колективом фізкультури школи (спортивним клубом).

Позакласна робота з фізичного виховання сприяє здоровому і змістовному відпочинку учнів, створює у них стійкі звички свідомого використання різноманітних засобів фізичного виховання в побуті, успішного оволодіння навчальним матеріалом. Основна форма позакласної роботи з фізичного виховання – заняття в спортивних секціях.

Колектив фізкультури в школі здійснює свою діяльність на основі положення про шкільний колектив фізичної культури (спортивного клубу). Головна сфера діяльності членів колективу – заняття в спортивних секціях загальної фізичної підготовки. Одна із задач цих занять – підготовка до спортивних змагань згідно плану, затвердженого директором школи.

Змагання проводяться в середині класів, між паралельними класами, між командами класів на першість школи. До участі у внутрішніх змаганнях залучаються учні починаючи з першого класу. Програми змагань приближені до матеріалу, який вивчається на уроках фізичної культури. В районних (міських) змаганнях школа приймає участь в різних вікових категоріях.

Одним із важливих розділів діяльності шкільного колективу фізичної культури є агітаційно-пропогандиська діяльність, яка полягає в широкому роз’яснені і пропаганді здорового способу життя.

Колектив фізичної культури школи організовує постійно діючий семінар з підготовки юнихінспекторів і суддів зі спорту. Учасники семінарів отримують необхідні відомості про організацію фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів зі школярами і набувають вміння проводити ці заходи.

Спортивне вдосконалення в професійно-технічних ліцеях (ПТУ) розглядається як один із методів фізичного виховання, спрямований на підвищення рівня спортивних досягнень учнів. Фізкультурно-масова і спортивна робота організовується радою колективу фізичної культури на основі

самодіяльності та ініціативності учнів при активній участі і допомозі педагогічного колективу і суспільних організацій навчального закладу.

До масової фізкультурної і спортивної роботи відносяться заняття в спортивних секціях і командах навчальних груп, ліцеях під керівництвом тренерів.

Важлива роль в системі підготовки юних спортсменів належить спортивним школам різних типів, задачами яких є формування в учнів високих моральних якостей; сприяння гармонійному фізичному розвитку, всебічна фізична підготовка і зміцнення здоров’я учнів; підготовка спортсменів високої кваліфікації.

Діяльність основної маси дитячо-юнацьких спортивних шкіл (ДЮСШ) зосереджена на організації фізкультурно-оздоровчої і виховної роботи серед дітей і підлітків. Спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи олімпійського резерву (СДЮШОР) здійснюють підготовку резервів збірних команд країни. Школа вищої спортивної майстерності (ШВСМ) покликана готувати членів і кандидатів в збірні команди країни. Така організаційна структура забезпечує широке залучення до регулярних занять спортом дітей, підлітків, юнаків і дівчат, підготовку всебічно розвинутих спортсменів.

Принцип створення спортивних шкіл тісно пов'язаний з виконанням конкретних задач, поставлених перед кожним типом школи.

В одних вирішуються задачі з розвитку масового юнацького спорту, в інших – підготовка кандидатів в збірні команди країни, міста, області, добровільних спортивних товариств і відомств. Позитивна діяльність спортивних шкіл забезпечується, наприклад, тим, що випускники СДЮШОР, маючи високі спортивні показники, за рішенням педагогічної ради і відповідного управління з фізичної культури і спорту спрямовуються в школи вищої спортивної майстерності, котрі створюються при обласних управліннях ФК та С.

ШВСМ комплектується і випускниками училищ фізичної культури (УФК), а також тих, хто займається в секціях спортивних організацій. ШВСМ ведуть роботу в якості міжвідомчого організаційно-методичного і навчально-тренувального центру підготовки кандидатів у збірні команди країни. ШВСМ покликані координувати діяльність СДЮШОР і УФК, здійснювати методичні функції і періодичну централізовану підготовку учнів.

В нашій країні також створені центри олімпійської підготовки, спроможні вирішувати складні питання підготовки майстрів спорту міжнародного класу.

Найбільш масовою формою підготовки спортивних резервів в нашій країні

є діяльність дитячо-юнадських спортивних шкіл.

ДЮСШє позашкільним закладом і в своїй діяльності повинна:

- здійснювати фізкультурно-оздоровчу і виховну роботу серед дітей і підлітків, спрямовану на зміцнення їх здоров’я і всебічний фізичний розвиток;

- забезпечувати набуття учнями мінімуму знань в області гігієни і першої медичної допомоги, а також оволодіння її теоретичними основами і елементарними прийомами оцінки свого фізичного стану;

- виявляти в процесі навчання здібних дітей і підлітків з метою подальшого

залучення їх до спеціальних занять спортом в УФК і СДЮШОР.

- вести систематичну роботу з розвитку масової фізичної культури і спорту серед учнів, виказувати всебічну допомогу загальноосвітнім школам в організації методичної і спортивно-масової роботи.

Успішна діяльність ДЮСШ можлива тільки при тісному зв’язку тренерів з учителями загальноосвітніх шкіл і батьками спортсменів. Це і особисті контакти, і організація батьківських зборів, разом педагогічної ради вчителів фізичної культури і тренерів, заходів по відбору дітей і підлітків для занять в спортивних школах.

Спортивна школа діє на основі положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України, Міністерством освіти, яке є основним документом, який визначає організаційні і методичні розділи роботи спортивних шкіл. Дитячо- юнацькіспортивні школи створюються в системі профспілок, Міністерства освіти, оборони, сільського господарства, Центральної ради т-ств Динамо, Україна.

Дитячо-юнацька спортивна школа може здійснювати роботу як з кількох видів спорту (комплексна), так і з одного виду.

В ДЮСШ формуються групи початкової підготовки дітей і підлітків різного віку (в залежності від виду спорту). В цих групах забезпечується різностороння фізична підготовка учнів, виявляються найбільш перспективні діти і підлітки для подальшого вдосконалення їх спортивної майстерності в навчально-тренувальних групах.

Спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи олімпійського резерву (СДЮШОР) створюються на базі існуючих ДЮСШ по одному виду спорту. Поряд із загальними задачами перед СДЮШОР поставлена і конкретна ціль – готувати спортсменів високої кваліфікації для поповнення збірних команд країни, команд майстрів у ігрових видах спорту.

 

Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу.Організаційно – правові засади діяльності спортивних шкіл

 

1. Дитячо-юнацька спортивна школа (далі – спортивна школа ) - позашкільний навчальний заклад спортивного профілю, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, що в установленому порядку визначений в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортивних резервів збірних команд України.

2. Спортивна школа у своїй діяльності керується Конституцією та законодавством України, актами Президента України і Кабінету міністрів України, МОНМтаС, інших центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Положенням і власним статутом.

3. Дія цього Положення поширюються на такі типи спортивних шкіл: дитячо- юнацькі спортивні школи, дитячо-юнацькі спортивні школи для інвалідів, спеціалізовані школи олімпійського резерву, спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні школи для інвалідів паралімпійського та дефлімпійського резерву незалежно від їх підпорядкування та форми власності.

4. МОНМтаС в установленому порядку здійснює управління діяльністю спортивних шкіл незалежно від підпорядкування,типу і форми власності.

5. Спортивні школи можуть бути державної, комунальної або приватної форми власності.

6. Засновниками спортивних шкіл можуть бути:

- центральні та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування;

- фізкультурно-спортивні товариства, інші громадські організації фізкультурно-

спортивної спрямованості;

- підприємства, установи, організації та їх об’єднання, окрім державних та комунальних;

- громадяни України.

7. Спортивна школа є юридичною особою і діє на підставі статуту, що розробляється на основі цього Положення та затверджується засновником (власником).

8. Спортивна школа у своїй структурі має відділення з певних видів спорту, інші підрозділи, що передбачені її статутом та відповідають меті діяльності спортивних шкіл.

Спортивна школа у місті повинна мати у штатному розписі не менше ніж вісім посад тренера-викладача, у сільській місцевості-чотири (спортивна школа для інвалідів – чотири і три ), а також власну або орендовану матеріально- технічну базу, науково-методичне і медичне забезпечення, необхідні кошти, зокрема фонди оплати праці. У комплексних дитячо-юнацьких спортивних школах діють відділення не менш як з двох видів.

9. Відділення з певного виду спорту спортивної школи включає:

- групи початкової підготовки, в яких відбувається відбір обдарованих вихованців для подальшої спеціалізації в обраному виді спорту, забезпечується підвищення у них інтересу до регулярної рухової активності, розвиток здібностей, формування морально-етичної і вольової поведінки, опанування вихованцями основ техніки і тактики обраного виду спорту;

- групи попередньої базової підготовки, в яких здійснюється підготовка вихованців до тренувальних та змагальних навантажень, необхідних для досягнення високих спортивних результатів, забезпечується підвищення рівня фізичної підготовленості та поліпшення спортивних результатів вихованців;

- групи спеціалізованої базової підготовки, до яких залучається оптимальна кількість перспективних вихованців з метою спеціалізованої спортивної підготовки для досягнення ними високих спортивних результатів;

- групи підготовки до вищих досягнень для забезпечення досягнення вихованцями високих спортивних результатів на всеукраїнських та міжнародних змаганнях, підготовки резерву до національних збірних команд України.

10. Спортивна школа підлягає державній атестації, яка проводитися не рідше одного разу на 10 років у порядку, встановленому МОНМтаС. Результати державної атестації спортивних шкіл оприлюднюються у засобах масової інформації.

11. Спортивним школам у порядку встановленому МОНМтаС, надається:

вища категорія — МОНМтаС за поданням Республіканського комітету з фізичної культурі та спорту Автономної Республіки Крим, структурних підрозділів з фізичної культури та спорту обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій;

перша категорія — Республіканським комітетом з фізичної культури та спорту Автономної Республіки Крим, структурними підрозділами міських держадміністрацій за поданням структурних підрозділів з фізичної культури та спорту районів.

12.Спеціалізованою дитячо-юнацькою школою олімпійського резерву може бути лише спортивна школа, яка має вищу категорію з олімпійських видів спорту.

13. Спеціалізованою дитячо-юнацькою спортивноюшколою дляінвалідів паралімпійського та дефлімпійського резерву може за погодженням з Національним комітетом спорту інвалідів України бути лише спортивна школа, яка має вищу категорію.

14. Утворення, реорганізація та ліквідація спортивної школи здійснюється в установленому порядку.

15. Навчально-тренувальна та спортивна робота спортивної школи проводиться за навчальними програмами з видів спорту, що затверджуються МОНМтаС.

Основними формами навчально-тренувальної роботи є групові навчально-тренувальні заняття, тренування за індивідуальними планами, виховні заходи, медико-відновні заходи, навчально-тренувальні збори, практика суддівства спортивних змагань.

Основною формою спортивної роботи є участь вихованців у спортивних змаганнях різного рівня.

16. Навчальний рік у спортивній школі починається з 1 вересня.

Річний навчальний план для кожного відділення розраховується на 52 тижні. Для груп початкової підготовки та попередньої базової підготовки передбачається проведення протягом шести тижнів навчально-тренувальних занять в умовах спортивно-оздоровчого табору.

17.Тривалість навчальної години в спортивній школі становить
45 хвилин.

Тривалість одного заняття в спортивній школі не може перевищувати:

двох навчальних годин у групах початкової підготовки;

трьох навчальних годин у групах попередньої базової підготовки;

чотирьох навчальних годин у групах спеціалізованої базової підготовки та підготовки до вищих досягнень.

18. Режим щоденної роботи спортивної школи визначається розкладом занять, що затверджується на навчальний рік директором спортивної школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором між адміністрацією спортивної школи та профспілковим комітетом, а у разі відсутності профспілкового комітету — представниками трудового колективу, що обрані та уповноважені ним.

У період канікул у загальноосвітніх навчальних закладах спортивна школа працює за окремим планом, затвердженим її директором.

Адміністрація спортивної школи створює для вихованців, тренерів-викладачів та інших працівників безпечні умови для навчально-тренувальної, спортивної та іншої роботи.

19. Норми наповнюваності груп відділень з видів спорту і тижневий
режим навчально-тренувальної та спортивної роботи спортивних шкіл
установлюються відповідно до навчальних програм з видів спорту.

20. Проект плану комплектування відділень з видів спорту на наступний навчальний рік подає директор спортивної школи засновникові (власникові) до 1 серпня поточного року для затвердження.

Списки вихованців груп відділень з видів спорту затверджуються директором спортивної школи за погодженням з її засновником (власником) до 1 вересня, а для груп початкової підготовки — до 1 жовтня поточного року. Протягом навчального року у зазначені списки у разі потреби можуть вноситися в установленому порядку зміни.

Списки вихованців груп спеціалізованої базової підготовки і груп підготовки до вищих досягнень погоджуються також відповідно з Республіканським комітетом з фізичної культури та спорту Автономної Республіки Крим і структурними підрозділами з фізичної культури та спорту обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.

21. До спортивної школи приймаються всі особи, що бажають займатися фізичною культурою і спортом, які виконали нормативи з фізичної підготовленості, встановлені навчальними програмами з видів спорту, та не мають медичних протипоказань.

Зарахування до спортивної школи здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, що їх заміняють, медичного висновку лікаря поліклініки за місцем проживання або лікаря загальноосвітнього навчального закладу про відсутність медичних протипоказань для занять.

Мінімальний вік дитини, що підлягає зарахуванню до спортивної школи залежить від специфіки виду спорту та визначається МОНМтаС за погодженням з МОЗ.

Переведення вихованців спортивної школи відповідно з групи початкової підготовки до групи попередньої базової підготовки, групи спеціалізованої базової підготовки та групи підготовки до вищих досягнень здійснюється після виконання ними встановлених вимог, зазначених у навчальних програмах з видів спорту.

Вихованці, які досягли 18 років, залишаються у спортивній школі у групах попередньої базової підготовки четвертого і п'ятого року навчання, групах спеціалізованої базової підготовки та групах підготовки вищих досягнень за наявності позитивної динаміки показників підготовленостіта високих спортивних результатів за погодженням з Республіканським комітетом з фізичної культури та спорту Автономної Республіки Крим, структурними підрозділами з фізичної культури та спорту обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій. Вихованціможутьперебувати у спортивній школі до 23 років включно за умови їхнього навчання у вищих навчальних закладах І—IV рівня акредитації.

22. Вихованці спортивної школи, які направлені для підвищенняріння
спортивної майстерності до спеціалізованих навчальних закладів
спортивного профілю, шкіл вищої спортивної майстерності, центріволімпійської підготовки і команд з ігрових видів спорту, які беруть участь у чемпіонатах України серед команд вищих ліг, не включаютьсядо кількісного складу груп спортивної школи, але можуть брати участь у спортивних змаганнях у складі команд спортивної школи протягом двох років з часу їх направлення. За тренером-викладачем спортивної школи зберігаються протягом двох років з часу направлення зазначених вихованців встановлені надбавки (доплати) за їх підготовку.

23.У разі потреби у загальноосвітніх навчальних закладах (для вихованців-інвалідів у спеціальних школах-інтернатах) можуть відкриватися
спеціалізовані класи з видів спорту з продовженим днем навчаннядля
проведення додаткової навчально-тренувальної та спортивної роботи за
умови забезпечення вихованців харчуванням і додержанням норм санітарно-гігієнічного законодавства на підставі відповідної угоди, укладеної між спортивною школою та навчальним закладом.

Спеціалізовані класи відкриваються в установленому порядкудо початку навчального року.

В угоді зазначаються обов'язки сторін щодо фінансового забезпечення, комплектації класу, раціонального поєднання навчання із заняттями відповідним видом спорту, організацією медичного контролю, проведенням медико-відновних заходів, харчування вихованців тощо.

Директор спортивної школи за погодженням з педагогічноюрадою загальноосвітнього навчального закладу (спеціальної школиш інтернату) та батьками учнів або особами, що їх заміняють, може вносити пропозиції щодо зміни в установленому порядку строку закінчення навчального року, початку та закінчення півріччя, складення іспитів з урахуванням результатів виконання учнями спеціалізованого класу навчальної програми з виду спорту.

24. Для забезпечення безперервності навчально-тренувального процесу і активного відпочинку вихованців організовуються спортивно-оздоровчі табори на власній або орендованій базі у канікулярний період. Під керівництвом одного тренера-викладача може займатися 15—20 вихованців у денних спортивно-оздоровчих таборах та 10 вихованців — у цілодобових.

25.Спортивна школа має право проводити навчально-тренувальні збори для підготовки команд, спортсменів до місцевих, обласних, всеукраїнських, міжнародних змагань та організовувати спортивно-оздоровчі табори із забезпеченням вихованців харчуванням, фармакологічними, медико-відновлювальними засобами, вітамінами та білково-глюкозними препаратами, спортивною екіпіровкою та інвентарем відповідно до норм, затверджених МОНМтаС, та інших нормативних актів.

Тривалість навчально-тренувальних зборів становить у групах попередньої базової підготовки не більш як 100 днів, у групах спеціалізованої базової підготовки — не більш як 150 днів на рік.

Для вихованців, які входять до складу національних збірних команд України, затвердженого наказом МОНМтаС, та груп підготовки до вищих досягнень, можуть проводитися постійно діючі навчально-тренувальні збори терміном до 24 днів на місяць, але не більш як 250 днів на рік.

Спортивна школа відповідно до затвердженого календарного плану може проводити внутрішкільні і відкриті першості, матчеві зустрічі, турніри та інші змагання.

26. Організація медичного супроводження підготовки вихованців спортивної школи здійснюється відповідно до спільних нормативних документів МОНМтаС і МОЗ.

Лікар або середній медичний працівник спортивної школи здійснює безпосередній медичний контроль за проведенням навчально-тренувальної та спортивної роботи, а також у разі потреби надає першу медичну допомогу вихованцям.

З метою запобігання погіршенню здоров'я вихованців спортивної школи лікар або середній медичний працівник здійснює:

контроль за диспансерним обстеженням вихованців (не менше двох разів на рік);

додатковий медичний огляд перед участю у змаганнях, після захворювання або травми;

контроль за використанням вихованцями медико-відновлювальних та заборонених до вживання засобів;

відсторонення вихованців від занять за станом здоров'я; контроль за додержанням термінів поновлення занять після захворювання або травми;

контроль за додержанням санітарно-гігієнічних норм у місцях проведення навчально-тренувальних занять та змагань, а також під час їхнього проведення;

облік та аналіз нещасних випадків і травм учнів під час занять.

27. Робота медичних працівників спортивної школи повинна бути організована відповідно до вимог законодавства.




Переглядів: 2385

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Учасники навчально-тренувальної та спортивної роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.