МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
Креативний менеджмент як наукаЛекція 1 Тема 1. ХАРАКТЕРИСТИКА ТА МІСЦЕ КРЕАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ Креативний менеджмент як наука 1.2. Поняття "креативний менеджмент" Місце креативного менеджменту в системі управління підприємством та взаємодія складових елементів системи креативного менеджменту Цілі і об'єкти управління креативного менеджменту Функції та методи акумулювання ідей і прийняття рішень Висновки Рекомендована література: Креативний менеджмент як наука
Дисципліна «Креативний менеджмент» націлена на ефективну підготовку студентів по проблематиці пов’язаної з розробкою та впровадженням стратегії управління знаннями та інноваційним розвитком підприємства. Програма передбачає набуття студентами теоретичних та практичних навичок щодо управління знаннями та інноваціями на підприємствах різної організаційно-правової форми власності з урахуванням специфіки їх функціонування в умовах ринкових відносин. В умовах ринкової економіки єдиним способом забезпечення конкурентоспроможності підприємств є реалізація креативно-інноваційних стратегій розвитку. Ознайомлення із результатами діяльності таких підприємств, а також з позиціями науковців дає підстави стверджувати, що на сьогодні науково-обґрунтованого підходу до побудови креативно-інноваційних стратегій розвитку не існує. Як наслідок, проблематичним є планувати, організовувати, контролювати креативну та інноваційну діяльність. Враховуючи це, актуалізується наукове завдання розкрити сутність і особливості системикреативного та інноваційного менеджменту, ідентифікувати їхні спільні та відмінні ознаки, що буде підставою для побудови у майбутньому методичних рекомендацій із формування креативно-інноваційної стратегії розвитку підприємств. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Огляд і аналіз літературних джерел, зокрема праць науковців [1-22], які досліджують проблеми інноваційної діяльності, менеджменту, мотивування працівників до якісного виконання покладених на них функцій показав, що такі поняття як "інноваційний менеджмент" і "креативний менеджмент" практично не розмежовано. Їх часто ототожнюють, хоча визнають, що ці поняття мають і свої особливості. Критичний аналіз авторських позицій дає змогу стверджувати, що неадекватність формулювання сутності вказаних понять, значною мірою, є причиноюнеобґрунтованості побудови локальних систем управління нововведеннями і виникнення об'єктивних та суб'єктивних проблем їх застосування.
1.2. Поняття "креативний менеджмент" Поняття "креативний менеджмент" можна розглядати з різних підходів, зокрема системного, функціонального, ситуаційного, поведінкового, адміністративного тощо (табл. 1). Більшість науковців, зокрема [1, 4, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 16, 19] зазначають, що креативний менеджмент набуває найбільш прикладного значення за умови його розкриття з позиції системного і функціонального підходів. Враховуючи це, ми можемо конкретизувати місце системи креативного менеджменту в системі управління підприємством (рис. 1), уточнити складові елементи системи креативного менеджменту (рис. 2) і взаємозв'язки між ними (рис. 3). Системний підхід полягає у розгляді системи управління з двох позицій. Перша репрезентує систему управління як взаємодіючу сукупність керуючої і керованої підсистем управління. Друга - як сукупність взаємопов'язаних підсистем управління, що є конкретними функціями менеджменту. На рис. 1 і 2 креативний менеджмент представлено як підсистему системи інноваційного менеджменту.
Табл. 1. Означення поняття "креативний менеджмент "
|
||||||||||||||||||||
|