Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






C. Insert the pronouns in the following sentences.

1. I have … friends in Moscow. (something, somebody, some, any, anybody)

2. Did … suggest a problem for discussion? (any, anybody, some, somebody)

3. He will do … for you! (some, any, anything, something)

4. She doesn’t want to see … tonight. (nobody, nothing, somebody, anybody)

5. Please, do … to help her. (nobody, no, anything, something)

6. Does … help this girl with mathematics? (any, nobody, somebody, anybody)

7. … may smoke here. (nobody, something, nothing, any)

8. If you have … against me, speak out! (somebody, some, any, anybody, something)

9. If you have … against it, let’s do it together. (nothing, anything, anybody, no, some)

10. Have you … problems with your new subject? (no, any, some, something, anything)

 

Exercise 8. Fill in the blanks with “there+be” in the Present, Past or Future Tense. Pay attention to the type of the sentences: they may be affirmative, negative or interrogative. § 12.3

1. … a gym in that building. 2. … hot water yesterday. It was difficult to do washing up. 3. … a swimming pool in your town? 4. … lecture in chemistry today. It will be tomorrow. 5. … a seminar in psychology yesterday. 6. … two maps on the wall. 7. How many students … in your group? 8. … any books on the table. They are on the shelf. 9. … any milk in the fridge. I’ll go and buy it. 10. … a café here last year? 11. I was hungry, but … any food at home. 12. … many students at the conference last week? Yes, … many. 13. Are you going to the party tomorrow? … many interesting people at it.

 

Exercise 9. Translate the following sentences into Russian.

1. There is an interesting exhibition in the museum. 2. Are there any chocolates in the box? 3. How much milk is there in the bottle? 4. There was a lot of snow in the Urals last winter. 5. There was no snow at all in some warmer places. 6. Perhaps there will be one more department at our University next year. 7. How many subjects are there on your curriculum? 8. There is somebody in the room. 9. There is no difficulty in working with this electronic device. 10. There are no seminars on Saturday. 11. There must be some way out! 12. There was an accident here yesterday. 13. There cannot be any problem with this telephone. 14. There exist two approaches to this problem.

 

Exercise 10.

A. Use the following verbs to make up imperative sentences. § 9.3.

Take, go, come, open, close, read, sit, stand, put, etc.

1…. here! 2. … to the table! 3. … the book! 4. … not … down! 5. … not … the door! 6. .. the pen! 7. ... not … the window! 8. … the bag! 9. … the book on the table! 10. … not … the bag on the chair! 11. … nearer!

 

B. Tell children at school what they should do to be fit.

Model: It is good to go in for sports. – Go in for sports!

1. It is nice to spend much time in the open.

2. It is healthy to eat more fruit.

3. It is good for your health to drink juice.

 




Переглядів: 368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 5. | C. Now tell children not to do the wrong things.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.