МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Exercise 3. Transform the sentences according to the Model.Model: I am Jill. – My name is Jill. 1. He is John . … name’s John. 2. She is Jane. … name’s Jane. 3. We’re Chris and Barbara. … names are Chris and Barbara. 4. You’re Nick. … name’s Nick. 5. They’re Tom and Bess. … names are Tom and Bess. 6. My mother’s Ann. … name’s Ann. 7. My father’s Pete. … name’s Pete. 8. My friend’s Adam. … name’s Adam. 9. Our parents are Charles and Mary. … names are Charles and Mary. 10. She is a teacher of English. … name is Anna Petrovna.
Exercise 4. Use the proper pronoun (mine, yours, his, hers, ours, theirs). Model: It’s my bag. It’s mine. 1. It’s our car. It’s … They’re her shoes. They’re … 2. It’s their house. It’s … 3. They’re your books. They’re … 4. They’re my glasses. They’re … 5. It’s his coat. It’s … 6. This is my pen. It is … 7. This is our house. It is … 8. These are their books. They are … 9. This is her car. It is …
Exercise 5. Transform the sentences according to the Model. Model: How old / Mary. – How old is Mary? How old is she? 1. How old / Pete 2. How old / Adam and Nick 3. How old/ Ben 4. How old/ Julia 5. How old/ Nick and Chris 6. Who / this girl 7. Who / this man 8. Who / these women 9. Is this pupils’ classroom? Yes, … is. 10. Are all these presents hers – Yes, … are.
Exercise 6. Use some, any or no if necessary. 1. There are … buses today and I can’t go shopping. 2. There is … caviar in the can. I love it. Would you like … ? 3. Please, don’t offer her … chips. She doesn’t want … . 4. Can I have … milk in my coffee? I don’t like it black. 5. There is … ink in my pen. 6. Is there … show in the street this morning? 7. Are there … chess players here? 8. Was there … water in the glass or … milk? 9. There was … soap in the box. He used it to wash his hands. 10. There are … letters for you on the table.
Exercise 7.Use something, anything, nothing, everything if necessary. 1. She has to go to the supermarket. There isn’t … in the fridge. 2. I’ve had a terrible day! … went wrong. 3. The young man is very upset. There is … wrong with his car. 4. His grandparents like doing … : cooking, playing board games, going to museums, visiting friends. 5. She never says … good about her neighbours. 6. What do you want to drink? - … . I am very thirsty. 7. Give me … to read, please. – With pleasure. 8. I know … about your town. Tell me … about it please. 9. Please give me … warm. It is cold here. 10. I understand … now. Thank you for your explanation.
|
||||||||
|