Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






A Brief History of the US Economy (1653)

The American economy had to be built, as they say, from the ground up. Those immigrants who were not willing to work hard – or work with their hands as well as their heads – seldom did well in the New World. In the beginning there were simply no farms, no houses or factories. Whatever was needed had to be made by the settlers themselves. The tremendous ingenuity and inventiveness of Americans can be traced to this time.

The colonists were left to build their own communities and their own economy. People lived primarily on small farms and were self-sufficient.

Early colonial prosperity was resulted from trapping and trading in furs. Fishing was a primary source of wealth in Massachusetts.

Industry developed as the colonies grew. A variety of specialized sawmills and gristmills appeared. Colonies established shipyards to build fishing fleets and trading vessels. They also built small iron forges. By the 18th century regional pattern of development had become clear: the New England colonies relied on ship-building and sailing to generate wealth; plantations (many used slave labour) in Maryland, Virginia and the Carolinas grew tobacco, rice and indigo; and the middle colonies of New York, Pennsylvania, New Jersey and Delaware cultivated general crops. Except for slaves, standards of living were generally high.

The US Constitution, adopted in 1787 established that the entire nation – stretching then from the Atlantic Ocean to the Mississippi Valley – was a unified or "common" market. The Constitution provided that the federal government could regulate commerce with foreign nations and among the states, establish uniform bankruptcy laws, create money and regulate its value, fix standards of weights and measures and establish post offices and roads. The last-mentioned clause was an early recognition of the importance of "intellectual property", a matter that would assume great importance in trade negotiations in the late 20th century.

 

Check your comprehension.

1. Who did well in the first colonies of the New World? 2. What features characterized the early settlers in America? 3. What did colonial prosperity depend on? 4. What was one of the most important sources of the colonists' wealth? 5. What were the first industrial enterprises in the early colonies? 6. What did colonists build shipyards for? 7. What did they grow on their first plantations? 8. Who worked on the plantations mainly? 9. When was the Constitution adopted? 10. What did the Constitution provide?

***




Переглядів: 359

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Chapter 3 | Inventions and Industrial Development (1587)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.