МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ex. 6. Choose the word that is similar or synonymous to the underlined word.1. ancient – important – great – old 2. average – also – mean – prime 3. to call – to name – to elect – to grow 4. mountain – house – hill – country 5. broad – bread – wine – wide 6. to govern – to give – to occupy – to rule 7. private – own – central – mild 8. to comprise – to separate – to include – to vote 9. country – language – symbol – state 10. kiwis – New Zealanders – British – Dutch
Ex. 7. a) Read and translate into Russian the following N + N word combinations. Tourist attraction, water sports, resort town, mountain biking, sheep farm, sea level, forest products, wool production, meat export, art gallery, wheat and grain centre, Labor Party, home economics, plant life, nature lovers.
B) Make up sentences with these word combinations.
Ex. 8. a) Make up as many word combinations as you can choosing from A and B. Translate them into Russian.
B) Make up sentences with these word combinations.
Ex. 9. Read and translate the sentences into Russian paying special attention to the different meanings of the underlined words. A) 1. Education is free and compulsory for children between the ages of 6 and 15. 2. The land is the most important resource of New Zealand, for it is ideal for crop farming and the raising of sheep. 3. She asked me for a book on New Zealand animal life. B) 1. Many sports teams in New Zealand use this plant as an emblem. 2. As for the sheep, there are lots of them in New Zealand. 3. The North Island has green forests, citrus orchard, waterfalls as well as long sandy beaches. C) 1. Rugby in New Zealand is more than a game, because winning is a matter of national pride. 2. Many ancient animals and plants are survived in New Zealand because of its isolation from other lands. 3. Because the Maori people had no written language, all traditions were handed down (передавались) orally.
Ex. 10. Insert suitable word from the box. 1. New Zealand is an … country. 2. The capital of New Zealand is on the Cook Strait which … the two islands. 3. New Zealand has some industry but … is more important. 4. The two … languages in the country are English and Maori. 5. New Zealand is a part of the British … . 6. Over 80 % of the people are of European … . 7. The first Maori … in New Zealand about a thousand years ago. 8. Zeeland … “Sea Land” in Dutch. 9. New Zealand is one of the least … countries in the world. 10. New Zealanders like to call themselves … .
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|