Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості наукового пізнання. Критерії науковості знання.

Особливістю наукового пізнанняэ два способи визначення: - перелік процесуальних рис, - оцінка результатів на відповідність критерій науковості.

Перелік процесуальних рис:

-дискурсивний тип мислення, - прагнення відмежувати наукове уявлення про обэкт від буденних уявлень, - специфіка підготовки субэкта наукового пізнання, - наявність специфіки часто формалізованої мови, - особлива значущість специфіки засобів впливу на обєкт.

Ознаки наукового пізнання:

1)Обгрунтованість, 2) експліцитність (явний, виразний)- тобто знання може виражатися у явному для субєкта виглядів, 3) загальнозначущість – визнання пізнання не лише певною групою людей, а у перспективі всіма, 4) референтність – віднесеність знання до певного предмету, тобто знання можна розглянути у певній предметній області, 5) валентність- можливість присвоїння знанню певної якості,6) фальсифікованість – теоретична можливість заперечення наукової теорії емпіричними експериментами, 7) рефлективність-можливість мати знання про знання, тобто придатність знання для побудови на його основі метамови, 8) системність – здатність знання бути включеним без суперечності у систему раніше створеного знання.

Можна виділити такі критерії, за якими наукове пізнання відмежовують від позанаукового, наприклад:

- за способом осягнення світу – наукове пізнання (НП) оріентуеться на теоретичне осягнення, а позанаукове пізнання (ПП) на практичне,

- за предметом знання – НП – пріоритетне знання про обэкт (обэктивна дійсність), ПП – про субэкт,

- за типом мислення – НП – дискурсивне мислення, ПП – недискурсивне,

- за методологічними характеристиками пізнавальної дияльності – НП – оріентуеться на аналітичне розмежування , на ідеализацию та абстракцию, ПП – на цілісність емпіричної дійсності,

- за характером пізнання – НП – наявність пласту, основи (“чистого” знання),ПП – знання е посередником між людиною та світом.

Щодо неможливості розділення НП і ПП,то:

Деякі види ПП э науковоподібними, деяке знання не можна віднести ні до НП, ні до ПП, наука э динамічною, внутрішні диференціації за ступенем науковості або наближеності до ідеалу, не все знання, яке оріентуэться на теоретичне осягнення світу може бути назване науковим.

 

 

18.Феноменологізм.феноменалізм,трансценденталізм

феноменолог. Предст.(Гуссерль) - явища самодост,за ними не захов сутність; Феноменологія — це філософський метод, якому надав завершеної форми Едмунд Гусерль, метод, опертий на редукцію фізичного світу до його виявів у свідомості й для свідомості з надією прийти до суто "наукової" або "позбавленої передумов" філософії. Щоб здійснити це завдання, слід утримуватися від будь-якого судження, що має стосунок до об'єктивного світу, існування якого ми припускаємо, і строго зосередитися на феноменах (ментальних уявленнях), через які ми пізнаємо світ.

феноменалізм - вч, за яким можл пізн лише явищ, феномен, що існ у свідом, а не в сутн реч об'єкт дійсності; різновид агност (Берклі)

Трансценденталізм — напрям філ який вивч те, що леж за меж досвіду, те що неможл пізн зважаючи на досв (Ральф Емерсон, Г Торо, Дж Ріплі Т Паркер)

 

 




Переглядів: 4106

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.