Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Антимонопольне законодавство України

У лютому 1992 р було прийнято Закон України «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємниць­кій діяльності» У 1993 р Верховна Рада Украї­ни прийняла також Закон «Про Антимоно-польний комітет України» Порядок розі ляду справ Антимонопольним комітетом (АМК) визначаюгь Тимчасові правила розгляду справ про порушення антимонопольного законо­давства України, затверджені 1994 р Законодавство України визнає фірму монополістом, коли її частка на ринку певною продукту перевищує 35 % Ця цифра для окремих виробнищв може бути


знижена Антимонопольним комітетом. Закон ураховує гри і руни порушень антимонопольного законодавсгва: 1) зловживання моно­польним становищем на ринку: 2) неправомірні угоди, спрямовані на монополізацію та обмеження конкуренції; 3) дискримінація підприємств органами влади та управління.

За порушення антимонопольних норм у законі передбачені такі форми відповідальності:

майнова — у вигляді штрафу, який накладають на підприємців — юридичних осіб; розмір нп'рафу залежить від виду порушення. За­стосовують також стягнення з прибутку, отриманого внаслідок пору­шення антимонопольного законодавства, та відшкодування збитків, заподіяних зловживанням монопольним становищем;

оперативно-господарські санкції — примусовий поділ фірми, поз­бавлення ліцензії, заборона виходу на зовнішній ринок.

Антимонопольний комітет може встановлювати штрафи за ухи­лення від виконання чи за несвоєчасне виконання його рішень.

У 1997 p. основними видами порушень антимонопольного зако­нодавства України були зловживання монопольним становищем і недобросовісна конкуренція, а головними порушниками —суб'єкти природних монополій та представники органів державної влади.

Розподіл штрафів за видами порушень мав такий вигляд: зловжи­вання монопольним становищем — 64,5 %; недобросовісна конкуренція — 6 %; неправомірні угоди — 2 %; дискримінація органами державної влади — 0,5 %; неподання інформації та невиконання рішень АМК — 27 %.

Незважаючи на певну стабілізацію ситуації з виконанням вимог антимонопольного законодавства в Україні, кількість порушень цих вимог у 1997 p. становила 7,96 на 1 млн жителів. Це значно переви­щує відповідний показник у країнах з розвинутою ринковою еконо­мікою (Франція —0,71; Італія — 1,8) та у ряді країн з перехідною економікою (Польща — 2,2; Литва — 3,7). Сума повернутих до держбюджету коштів у вигляді нгграфів, незаконно отриманого прибутку та відшкодування збигків майже у 2,9 раза перевищила кошти, витрачені в 1997 p. на утримання органів АМК України.

Станом на 1 січня 1998 p. список монополій в Україні налічував 352 суб'єкти, що діяли на ринках 572 товарів. За 1994 — 1997 pp. завдяки діяльності АМК України рівень мононолізащї в машинобу­дуванні знизився від 97 до 14 %, у хімічній та нафтохімічній про­мисловості — від 68 до 10 %, у чорній та кольоровій металургії -— від 45 до 9 %. Більшість порушень антимонопольного законодавства припадає на природні монополії, фінансову сферу, зернопереробну промисловість, підприємства електрозв'язку, залізниці та комунальні підприємства. Кількість порушень у вигляді дискримінації підпри-с мців органами державної влади зросла майже у три рази.

Антимонопольне законодавство України побудоване з урахуван­ням світового досвіду.




Переглядів: 297

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.