МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||
Пояснювальна запискаФілософія і методологія науки Методичний комплекс З навчальної дисципліни Міністерство освіти і науки України Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет» кафедра філософії
Методичний комплекс з навчальної дисципліни
Філософія і методологія науки (за вимогами кредитно-модульної системи)
Кривий Ріг – 2012
Філософія і методологія науки. Методичний комплекс з навчальної дисципліни Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2012.
Розробники: к.ф.н., доц. В.С. Пісчиков, к.ф.н, доц. М.М. Холін, к.ф.н., доц. А.І. Абдула.
ЗМІСТ Загальний опис навчальної дисципліни Пояснювальна записка Структура залікового кредиту курсу Змістовий модуль І Змістовий модуль ІІ Змістовий модуль ІІІ Змістовий модуль ІV Змістовий модуль V Література до курсу Орієнтовні питання для підсумкового самоконтролю студентів Контроль успішності роботи магістрантів
ЗАГАЛЬНИЙ ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Пояснювальна записка Філософія і методологія науки є одним з провідних напрямків сучасної світової філософії. Вивчення її як учбової дисципліни майбутніми магістрами спрямоване на розуміння ними природи науково-пізнавальної діяльності та критеріїв науковості знання, закономірностей розвитку науки та її соціокультурних детермінант і функцій в контексті радикальних змін, що відбуваються під впливом науково-технічної та технологічної революції, становлення інформаційного суспільства. Наука як об’єкт філософії і методології науки розглядається у змісті курсу комплексно: як система достовірних знань, специфічна пізнавальна діяльність з їх виробництва та соціальний інститут; з'ясовується роль соціокультурних факторів у розвитку науки та її зв'язок с іншими сферами суспільного життя. Особливістю розділу, у якому йдеться про філософсько-методологічні проблеми сучасної науки, є те, що їх зміст як загальнонаукових проблем висвітлюється з урахуванням професійної спеціалізації магістрантів; також розглядаються і деякі відповідні проблеми конкретних наук. Вивчення курсу філософії і методології науки дає можливість магістрантам отримати систему знань сучасного рівня розвитку зазначеної дисципліни, усвідомити місце науки/сучасної науки в системі культури, зрозуміти сутність наукового типу раціональності та на цьому підґрунті сформувати у себе риси наукового стилю мислення.
Засвоївши курс філософії і методології науки магістрант повинен знати: – ключові поняття та зміст основних проблем дисципліни; – головні напрямки та найбільш впливові її концепції; – специфіку наукової раціональності та критерії науковості знання; – сучасні проблеми методології наукового пізнання; – основні риси сучасної наукової картини світу; вміти: – правильно (адекватно) оцінювати складний характер та нові тенденції у розвитку сучасної науки; – застосовувати набуті знання у майбутній педагогічній діяльності; – використовувати принципи наукової методології у науково-дослідницькій діяльності у відповідній галузі пізнання; – аналізувати та опрацьовувати наукову літературу; – формулювати світоглядні та методологічні засади наукової картини світу.
Структура курсу включає такі основні розділи: 1) філософія і методологія науки як розділ філософського знання та особливий напрямок у сучасній світовій філософії; 2) наука в системі культури; 3) історичні етапи і основні закономірності розвитку науки; 4) моделі науки та наукового знання в західній філософії науки ХХ ст.; 5) філософсько-методологічні проблеми сучасної науки.
Основними формами навчальної роботи є лекції, семінарські заняття і самостійна робота студентів. Загальна робоча програма розрахована на 54 год., що становить 1,5 кредитів ECTS.
Укладачі комплексу:
к.ф.н., доц. В.С. Пісчиков к.ф.н, доц. М.М. Холін к.ф.н., доц. А.І. Абдула.
Переглядів: 501 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|