Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Old English verbal system: weak verbs.

built their principal forms by inserting a special dental suffix between the root and ending.

 

Weak verbs are: an innovation of Germanic
the newest development in terms of German verbs
the most open group, with most new or innovated verbs after Germanic falling into this category

The number of weak verbs in OE by far exceeded that of strong verbs.

The verbs of Class I usually were i-stems, originally contained the element [-i/-j] between the root and the endings. The verbs of Class II were built with the help of the stem-suffix , or -ōj and are known as ō-stems. Class III was made up of a few survivals of the PG third and fourth classes of weak verbs, mostly -ǽj-stems.

OE weak verbs are relatively younger than the strong verbs. They reflect a later stage in the development of Germanic languages. They were an open class in OE, as new verbs that entered the language generally formed their forms on analogy with weak verbs. That is why the number of weak verbs in OE is much more than that of strong verbs.

Weak verbs had 3 principal forms: the Inf., the Past tense and Part 2. They formed their Past and Part2 by means of the dental suffix -d or -t. (but not vowel interchange as in strong verbs)

All the weak verbs are subdivided into 3 classes. The difference between them lies in 1) the ending of the Inf.; 2) the sonority of the suffix and 3) the sounds preceding the suffix.

The verbs of Class I are traditionally divided into 2 groups: regular and irregular verbs. In regular verbs the root vowel was mutated in all the 3 principal forms. The sign of irregularity of the weak verbs in OE was mutation only in the 1-st principal form (the Inf).

The verbs of Class II originally had the suffix oj(oi)and are known as ō-stems .

Class III verbs were made up of a few survivals of the PG æj(ai)-stems. In OE this suffix is no longer found. The suffix of the Past T. and Part2 is joined on to the root.




Переглядів: 245

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.