Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Chapter 8

Market segmentation –identification of individuals or organizations with similar characteristics that have significant implication for the determination of marketing strategy. Advantages of marketing segmentation:

- target market selection

- tailored MM

- Differentiation

- opportunities & threats

Target market –a segment of market a company would like to focus on

Behavioral Psychographic Profile
Benefits sought (price, pleasure, convenience, performance) Lifestyle (trendsetters, conservatives, sophisticates) Demographic (age, gender, life-cycle)
Purchase occasion (self-buy, gift, special occasion, eating, etc.) Personality ( brand choice is a direct manifestation of life position) Socio-economic (social class, education age)
Geographic variables
Geodemographic (ACORN & MOSAIC, divide consumers, basing on their geographic & demographic characteristics)
Purchase behavior (solus buying, brand switching, innovators)  
Usage (heavy, middle, light users)  
Perception, beliefs and values (favorable, unfavorable)  

 

Due to Development of the internet there are following changes in marketing approaches:

1. Each customer can be a part of microsegment with an extra-precise level of segmentation

2. Online shops as well as bricks-and-mortars ones define attitude of customers

Segmentation of organizational markets (B2B)

Macrosegmentation Microsegmentation
Organizational size Choice criteria (price, economic value, service, etc.)
Industry Decision- making unit structure (people, who play the most significant part in taking decisions about the purchase)
Geographic location Decision-making process (short, long)
  Buy class (straight rebuy, modified rebuy, new task), purchasing organization (centralized or decentralized)
  Organizational innovativeness (innovator, follower, laggard)
Purchasing organization (centralized, decentralized)

 

Target marketing

- choice of specific segments to serve and is a key element in marketing strategy. The firm needs to evaluate the segments and decide, which one of them to serve.

Nature of competition
New entrants
Competitive differentiation

Segment size
Bargaining power of b.
Bargaining power of s.
Segment growth rate
Segment profitability
Segment profitability
Price sensitivity

When evaluating market segments, a company should examine two broad issues: market attractiveness and the company’s capability to compete in this segment.

PEST
Market factors
Entry/exit barriers

Competitive factors
Market attractiveness
To aseeess company’s ability to compete, used the following key pararmetetrs:

To assess company’s abilities to compete are used the following parameters:

- exploitable market assets

- cost advantages

- managerial commitment and capabilities

- technological edge




Переглядів: 184

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.