Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Chapter 14

Integrated marketing communications approach (IMC)

- The concept by which companies coordinate their marketing communications tolls to deliver a clear, consistent, credible and competitive message about organization and its products.

- Moves emphasis of communications away from a step-by-step, linear, transactional process to an on-going relational dialogue

- Integrating all useable promotional tools and appropriate media to deliver synergistic communication campaigns.

Drivers of IMC:

- Organizational drivers

• Operational perspective

• E.g. streamlining communications activities, creating opportunities for increased profits through efficiency gains

- Target-market based drivers

• Focuses on changes which are affecting the delivery of communication messages

• E.g. cost and availability of media channels

-Communication drivers

• Focuses on potential benefits associated with the delivery of the message

• E.g. increased effectiveness of message through constant reinforcement of the core ideas

 

Framework for implementing integrated marketing communications:

Marketing strategy and situation analysis: internal and external competitor analysis  Identify communication opportunities and set campaign objectives 

Create agency selection: brief, pitch, deliverables 

Promotional mix selection 

Campaign development and implementation 

Evaluation before, during, after campaign 

Future planning

Elements of IMC:

The message:

-Information-based:

• Company provides information so that customers are able to make an informed decision about the brands they choose

- Emotional messages:

• Stimulate a response, which might connect with the target audience through a particular emotion

Communication process: simple and complex

The source encodes a message by translating the idea to be communicates into a symbol consisting of words, pictures and numbers.

• Message is transmitted through media to reach desired target audience in desired way.

• Noise distractions during communication process may prevent transmission to some of the target audience.

• When a receiver sees/hears message it is decoded (receiver interprets the symbols transmitted by the source)

• Feedback: e.g. increased sales or marketing research




Переглядів: 130

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.