МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психотехніка саморегуляції психолога-лектора.У підготовці до уроку важливе значення, з позиції його ефективності, відіграє те, що називають «налаштованістю на урок», інакше кажучи, - психологічною самоорганізацією. Стан, який виникає внаслідок правильної психологічної самоорганізації вчителя чи психолога, містить декілька компонентів: Позитивне ставлення до дітей узагалі, відчуття задоволення від роботи з дітьми. Психологічна готовність працювати з дітьми певного віку. Для цього: по-перше, необхідно знати вікові психологічні особливості учнів; по-друге, що надзвичайно ефективно, – не тільки знати, а й відчувати, розуміти проблеми дітей, як свої. Володіти ЕМПАТІЄЮ. Психологічна готовність до спілкування і співпраці з певним класом. Для цього треба: по-перше, уміти бачити в певному класі «психологічну індивідуальність; по-друге, знати індивідуальні психологічні особливості учнів цього класу. Психологічна готовність до емоційної включеності в діяльність, зацікавленість у досягненні поставлених цілей, впевненість у собі та учнях. За законами психологічної заразливості ця установка дорослої людини, вчителя, психолога передається учням і вони також емоційно включаються у діяльність на уроці, починають розглядати її як вагому і цікаву для себе. Алгоритм педагогічної діяльності: Чіткі норми вимог – максимальна допомога учням у їх досягненнях – справедливе оцінювання кінцевого результату – вся діяльність відбувається на фоні позитивного ставлення до дітей. ПСИХОТЕХНІКИ: Як перебороти хвилювання та страх під час читання лекцій перед слухачами? Перший крок – крок самопізнання: Спробуйте визначити основну причину свого хвилювання: недостатній досвід читання публічних лекцій: ваші індивідуальні властивості: сором’язливість, підвищена тривожність, невпевненість в собі; невіра в те, що слухачам буде цікаво; наявність у власному досвіді факту провалу лекції; надмірне поглиблення в свої переживання; і таке інше. Конкретні поради: Якщо ваші хвилювання переважно пов’язані зі слухачами: Під час читання лекції виберіть доброзичливого слухача і говоріть немов би тільки для нього (головне – навчитися дивитися йому в очі). Як тільки відчуєте, що між вами і вашим доброзичливим слухачем виник контакт, переведіть очі на його сусіда, установіть зоровий контакт з ним. Намагайтеся навчитися дивитися на слухачів відкрито та доброзичливо, бачити їх живі очі. Навчіться також відкрито посміхатися аудиторії і отримувати посмішки у відповідь. Якщо ваші хвилювання пов’язані з самим собою: «Напрацьовуйте» досвід читання лекцій: більше і частіше виступайте, задавайте питання, вступайте в колективні дискусії. Шляхом «проб та помилок» знайдіть свій «оптимум» – ваш внутрішній стан, при якому ви досягаєте успіху. Такий стан у всіх людей дуже різний: хтось відчуває радість польоту; хтось – зосередженості, концентрацію та волю; а хтось – повинен трішки хвилюватися, не допускаючи зверххвилювання. Визначте, що ви хочете зробити в процесі психологічної лекції, який емоційний заряд послати аудиторії: прочитати «строгу, розумну лекцію», «зробити так, щоб всім було добре та влаштувати маленький інтелектуальне та емоційне свято», «організувати змістовний діалог з аудиторією». Уявіть себе актором, яку роль ви хочете зіграти. Перед читанням лекції «розігрійтеся» – поспілкуйтеся з кимось із слухачів, походіть повільним кроком по аудиторії. ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ: Приблизно за день до лекції в аудиторії, якій ви будете читати лекцію, влаштуйте собі «генеральну репетицію». За декілька годин до лекції, дома, сидячи у кріслі з заплющеними очима, про себе програйте весь процес вашого виступу. При цьому намагайтеся відчути радість від того, що лекція пройде успішно. Другий крок – як подати себе на психологічній лекції. «ОБРАЗ-СЕБЕ» складається із наступних деталей вашої поведінки: Зовнішнього вигляду (одежа – в чому ви будете одягнені перед вчителями, підлітками, адміністрацією, батьками, в звичайній школі або елітній; вираз обличчя, тональність голосу, манери поводити себе); Демонстрації психологічної ролі перед аудиторією з передачею емоційності цієї ролі; (роль – оптимістичної людини, ваша лекція – це свято, задоволення – така роль ефективна перед молодшими школярами та підлітками; роль – нейтральний інформатор, пропонує знання, а слухачі самі вирішать, що їм робити – для батьків; Роль – «життєвий філософ» – для інтелектуальних батьків та старшокласників; Основною ціннісною спрямованістю виступу (що вас хвилює та проти чого ви боретеся, на прикладах); Перших фраз-роздумів, з яких ви починаєте свій виступ. Читайте також:
|
||||||||
|