Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






B) Routinized response behavior.

VARIANT #1

 

1. _______ is the delivery of customer satisfaction at a profit

D) marketing

 

2.When backed by buying power, wants become

B) demands

 

3. A __________ is a statement of the organization’s purpose

B) mission statement

 

4. A mission statement should be all of the following except

A) advertising

 

5.A Company’s microenvironment consists of all of the following except:.

c) publics

D) cultural forces

 

6. A company’s macroenvironment consists of all of the following except

A) competitors

 

7. _________ is/are the systematic collection of publicly available information about competitors and developments in the marketing environment.

C) marketing research

 

8. _________ is the modern practice of analyzing databases closely for buried information about customers.

A) data mining

 

9. The most basic cause of a person’s wants and behavior is

C) culture

 

10. For most of the past century, consumer products firms have embraced the notion of _________.

D) mass marketing

 

11. The most extreme form of micromarketing is _________.

B) individual marketing

 

12. _________ consist of activities, benefits, and satisfactions that are basically intangible.

B) services

 

13. The _________ economy means that people outsource entire activities to someone else in order to create memorable events..

D) experience

 

14. Marketing information systems and marketing research have changed rapidly because customers and companies around the world have been linked by

B) the Internet.

 

15. A study that is valid and reliable?

B) measures what it is supposed to measure and produces almost identical results every time.

 

16. The type of targeting strategy in which an organization directs its marketing efforts at several segments is called a(n)____________________

A) differentiated.

 

17. Curtis Mathis television sets, with their reputations for extremely high quality and dependability, are largely marketed to and purchased by families who cannot afford other entertainment options. Curtis Mathis uses _________ as a key segmentation variable.

B) income.

 

18. Variables such as geographic location, type of organization, customer size, and type of product usage are used to segment _______ markets.

B) organizational.

 

19. Using the breakdown approach to sales potential, estimates are made

B) by establishing levels of marketing effort that will be required to achieve specific levels of sales.

C) without reference to industry marketing efforts.

 

20. Which consumer problem solving process will probably be used in purchasing toothpaste?

B) Routinized response behavior.

 

21. As Stanley is shopping for groceries, he notices a product on the shelf and remembers that he is about to run out of it at home. In terms of the consumer buying decision process, Stanley just experienced

A) problem recognition.

B) purchase.

C) postpurchase evaluation .

D) information search.

E) evaluation of alternatives.

 

22. To implement the marketing concept, a firm must first




Переглядів: 197

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.