Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура системи

Функціональне призначення системи

АІС "Облік податків і платежів" призначена для авто­матизації основних функцій районних органів державної податкової служби щодо ведення оперативно-бухгалтерського обліку податків та платежів юридичних осіб (а в частині ПДВ — юридичних і фізичних осіб — суб'єктів підприємницької діяльності).

Функціями цієї системи є:

— введення й облік нарахувань відповідно до звітних документів платників податків;

— облік платіжних документів, що фіксують сплату податків та платежів платниками податків;

— ведення карток особових рахунків за платежами;

— адміністрування ПДВ (облік і формування докумен­тів, пов'язаних з його від­шко­ду­ван­ням);

— реструктуризації заборгованостей та надання від­строчок (розстрочок);

— облік надходжень без наявної сплати (векселі, взаємозаліки);

— формування довідок (для потреб користувачів та платників податків);

— формування звітності за встановленим регламентом ДПА України; проведення розрахункових операцій (нарахування пені, закриття року, поновлення ставок пені);

— початкова організація БД;

— ведення НДІ;

— системні функції. АІС "Облік податків і платежів" дає змогу чітко адмі­ніструвати робочі місця (за режимами головного меню) відповідно до функціональних обов'язків користувачів або груп користувачів, забезпечує роботу в мережному ре­жимі. Систему реалізовано з використанням СУБД "Fox-pro", ver. 2.6. фірми Microsoft у вигляді набору програм­них модулів. її функціонування можливі в середовищі ОС DOS (версії 3.30 і вище) та Windows 95—98/NT.

Мінімальна рекомендована конфігурація ПЕОМ для експлуатації:

— процесор — Pentium-100;

— ємність оперативної пам'яті — 4 Мбайт;

— монітор — кольоровий.

Структура системи

АІС є набором програмних модулів (*.АРР) — голов­ного модуля ТАХ.АРР та допоміжних і спеціалізованих модулів. Головний модуль відповідає за запуск, реєстра­цію та підключення користувачів, установлення систем­ної дати і забезпечує перегляд головного меню та запуск інших модулів. Допоміжні, спеціалізовані модулі забез­печують виконання окремих або кількох пунктів голов­ного меню.

В АІС "Облік податків і платежів" використовують ок­ремі файли із складу інших АРМів:

— АРМу "Держдоходи";

— АРМу "Облік платників податків юридичних осіб";

— АРМу "Свідоцтво" — "Реєстрація платників ПДВ";

— АРМу "Податки фізичних осіб".

Для успішної роботи системи необхідно, щоб таблиці інших АРМів не відкривались іншими програмами в екс­клюзивному режимі. Для роботи в мережі слід забезпечи­ти надання відповідних прав користувачам на читання (запис) інформації файлів.

Файли АІС поділено на категорії:

а) системні файли, від яких залежить функціонування системи;

б) файли довідників, які забезпечують цілісність БД системи;

в) файли, в яких накопичується інформація про доку­менти платників, операції в картках особових рахунків платників тощо, які, в свою чергу, поділяються на:

— файли, дані в яких розділено по роках (при перехо­ді до нового року створюється відповідний каталог і в ньо­го копіюються порожні таблиці);

— файли, дані в яких накопичуються з початку фун­кціонування системи (при переході до нового року новий каталог із таблицями не створюється);

— допоміжні, тимчасові файли;

— файли інших АРМів, що використовуються систе­мою.

У найважливіших файлах є поля, в які під час запису інформації у файл заносять відомості про користувача, да­ту та час запису.

Окремі режими роботи фіксуються записом у журналі (файл HISTORY.DBF), який можна переглянути в режимі "Монітор користувачів" або засобами FoxPro.

Після запуску системи користувачеві пропонується го­ловне меню. Для кожного з його пунктів може бути кілька рівнів підменю (меню нижчого рівня).

Для вибору потрібного пункту меню використовують­ся клавіші керування курсором (стрілка вгору чи вниз) або маніпулятор "миша".

Головне меню забезпечує роботу в таких режимах:

— нарахування;

— платіжні документи;

— ведення карток особових рахунків;

— облік ПДВ;

— реструктуризація та відстрочки;

— облік надходжень без наявної сплати (векселі або взаємозаліки);

— довідки;

— звітність;

— проведення розрахункових операцій;

— початкова організація БД;

— НДІ;

— системні функції;

— додаткові функції.

Режим "Нарахування"

У цьому режимі виконують такі операції:

— введення і коригування нарахованих сум (за основ­ним платежем, пені та за фінансовими санкціями);

— імпорт даних про нарахування з інших АРМів.

Введення і коригування нарахованих сум. Користувач має змогу вводити із документів суми нарахувань із по­дальшим відображенням їх у картках особових рахунків платників. Вводити можна тільки одну суму стосовно од­ного платника та документа на визначену дату.

Для введення нарахованих сум треба вибирають тип до­кумента із списку, потім вводять його реквізити:

— номер;

— код платника;

— тип нарахування;

— бюджетний рахунок, що відповідає платежу, за яким проводиться нарахування;

— дата реєстрації, термін сплати і дата введення доку­мента;

— нарахована сума;

— параметри документа, згідно з яким проводиться нарахування.

Тип нарахування, що проводиться за документом, кон­тролюється на відповідність довідникові SPR_PDC1.DBF.

У режимі реалізовано можливість введення докумен­тів у двох формах:

1. Повна форма. Надає змогу введення всіх полів доку­мента, для перевірки його даних застосовують тести, зада­ні для документа.

2. Скорочена форма. Реалізує введення тільки тих полів звітного документа, які необхідні для обліку сплати відповідного податку; для перевірки даних документа ви­користовується скорочений перелік тестів — тільки на по­ля, що вводяться.

Режим "Платіжні документи"

У цьому режимі виконують введення, коригування та реєстрацію платіжних документів.

Операція "Введення та коригування платіжних доку­ментів" дає змогу вести облік всіх платіжних документів, які надходять ззовні до органів державної податкової служби.

Операція "Реєстрація платіжних документів" дає змо­гу одержати інформацію про надходження згідно з пла­тіжними документами у вигляді реєстрів.

Операція "Введення платіжних документів" надає змогу користувачеві вводити з платіжних документів сплачені (можливо без наявної сплати) суми з подальшим відображенням їх у картках особових рахунків платників.

Користувачеві пропонується екранне вікно, в якому потрібно вибрати зі списку тип платіжного документа, після чого на екрані монітора з'являється вікно для безпо­середнього введення реквізитів платіжного документа:

— № платіжного документа;

— код платника;

— вид сплати (призначення платежу), що залежить від типу вибраного документа;

— рахунок з обліку доходів, на який сплачується платіж;

— дати виписування, списання та зарахування на бюд­жетний рахунок;

— сума платежу;

— відомості про породжувальний документ (у разі не­обхідності).

При виборі опції <3гідно з документом> користуваче­ві надається можливість ввести параметри документа (породжувального документа), на підставі якого виписано платіжний документ (наприклад, вводиться платіжне до­ручення, складене за висновком органу державної подат­кової служби під №...).

Операція "Коригування платіжних документів" дає змогу коригувати дані платіжних документів. Користува­чеві пропонується вікно, в яке він повинен ввести код платника. Потім зі списку платіжних документів цього платника треба вибрати потрібний документ для коригу­вання або знищення. При знищенні даних за документом проводиться додатковий запит для підтвердження.

Режим "Ведення карток особових рахунків"

У цьому режимі, крім операцій (пунктів підменю) "Формування (друк) платіжних документів ДПА", вико­ристовують ще такі:

перегляд і друк картки особових рахунків;

формування акта звірення з платником податків;

нарахування пені за актами документальних пере­вірок.

Операція "Перегляд і друк картки особових рахунків" призначена для виведення на екран дисплея, перегляду та друку карток особових рахунків платників податків за формами № 05, 5А, 03, 04, 06,15, IP. Код для кожної фор­ми зберігається в полі KF файла SPLATP.DBF.

Для перегляду картки особового рахунка за певний пе­ріод треба вибрати місяць початку та кінця періоду. Якщо виставлено прапорець "Розрахунок", то буде проведено розрахунок пені (для всіх платежів) та переплат (для ПДВ), а якщо виставлено прапорець "Записати розрахун­ки", то розрахунки будуть записані в базу.

Режим "Облік ПДВ"

Режим "Облік ПДВ" призначений для формування та обліку документів, пов'язаних з відшкодуванням ПДВ, й охоплюється чотирма пунктами меню нижчого рівня (підменю):

реєстри, довідки;

контроль вірогідності сум, заявлених для відшкоду­вання;

зміна порядку відшкодування;

відшкодування ПДВ.

У режимі "Облік ПДВ" можна одержати такі реєстри і довідки:

1. Реєстр декларацій юридичних осіб з нульовими зна­ченнями рядків 23"а" та 23"б" (№ 5).

2. Реєстр декларацій юридичних осіб, в яких заповне­но рядок 23"а" (№ 6).

3. Реєстр декларацій юридичних осіб, в яких значення рядка 23"б" менше або дорівнює 10 тис. грн. (№ 7).

4. Реєстр декларацій юридичних осіб, в яких значення рядка 23"б" більше 10 тис. грн. і менше 100 тис. грн. (№ 8).

5. Реєстр декларацій юридичних осіб, в яких значення рядка 23"б" більше або дорівнює 100 тис. грн. (№ 9).

6. Реєстр декларацій фізичних осіб з нульовими зна­ченнями рядків 23"а" та 23"б" (№ 1).

7. Реєстр декларацій фізичних осіб, в яких заповнено рядок 23"а" (№ 2).

8. Реєстр декларацій фізичних осіб, в яких значення рядка 23"б" менше 500 грн. (№ 3).

9. Реєстр декларацій фізичних осіб, в яких значення рядка 23"б" більше або дорівнює 500 грн. (№ 4).

10. Довідка про подану звітність платників ПДВ — юридичних осіб.

11. Довідка про подану звітність платників ПДВ — фі­зичних осіб.

12. Довідка про неподану звітність платників ПДВ — фізичних осіб.

13.Довідка про неподану звітність платників ПДВ — юридичних осіб.

14.Довідка про платників, у деклараціях яких зазна­чено суми для відшкодування. Перелік декларацій з непідтвердженими сумами для відшкодування на розрахунковий рахунок за ставкою 0 %, термін відшкодування яких у поточному місяці.

15. Перелік декларацій з непідтвердженими сумами для відшкодування на розрахунковий рахунок заставкою 20 %, термін відшкодування яких у поточному місяці.

16. Довідка про суми, термін відшкодування яких на­став, є підтвердження і необхідно формувати висновки.

18. Перелік платників з сумами відшкодування за ставкою 0 %. -~

19. Реєстр декларацій сільгосптоваровиробників.

20. Перелік декларацій з непідтвердженими сумами для відшкодування в рахунок інших платежів за ставкою 0 %, термін відшкодування яких у поточному місяці.

21. Перелік декларацій з непідтвердженими сумами для відшкодування в рахунок інших платежів за став­кою 20 %, термін відшкодування яких у поточному мі­сяці.

22. Перелік декларацій з непідтвердженими сумами для відшкодування в рахунок ПДВ за ставкою 0 %, термін відшкодування яких у поточному місяці.

23. Перелік декларацій з непідтвердженими сумами для відшкодування в рахунок ПДВ за ставкою 20 %, тер­мін відшкодування яких у поточному місяці.

24. Реєстр платників ПДВ — сільгосптоваровиробни­ків, які не прозвітувалися. Реєстри формуються на підставі введених даних із звітних документів платників за заданими користувачем параметрами: реквізитом платежу, терміном подачі звіт­ності та (або) датою запиту.

 

Режим "Реструктуризація та відстрочки"

Режим "Реструктуризація та відстрочки" охоплює підменю: реструктуризація, облік відстрочок (розстро­чок), а також має окрему операцію "Списання пені".

Введення реструктурованих сум відбувається на під­ставі прийнятого рішення про реструктуризацію після введення таких основних даних:

—код платника;

—код платежу, за яким проводиться реструктуризація;

—тип реструктуризації (згідно з яким законодавчим документом проводиться реструктуризація);

—код платежу, за яким буде обліковуватись реструк­турована сума;

—номер і дата документа (рішення), за яким прово­диться реструктуризація;

—дата зняття недоїмки (дата, станом на яку буде спи­сана недоїмка в картках особових рахунків);

—сума, що підлягає реструктуризації;

— сума пені, сума основного платежу та фінансової санкції, які будуть списані в картках особових рахунків, за якими проводиться реструктуризація.

Введення даних відбувається тільки за наявності від­критої картки особового рахунка за конкретним плате­жем, інакше користувачеві пропонується ввести рекві­зити нової картки особового рахунка (вказати рахунок з обліку доходів), на який будуть заноситися реструктуро­вані суми.

Користувачеві пропонується для коригування сформо­ваний на підставі введених даних графік погашення ре­структурованих, сум.

Після закінчення введення інформацію записують у журнал реструктурованих сум і заносять у графік пога­шення.

Режим "Довідки"

Цей режим призначений для формування та друку до­відок на підставі даних карток особових рахунків платни­ків. Режим охоплює шість операцій формування довідок та підменю "Додаткові відомості для інспекторів".

Операція "Довідка про недоїмку" призначена для фор­мування та ведення журналу довідок, які видають платни­ку податків для взаємозаліку. Існує два типи довідок :

ЗВИЧАЙНА ДОВІДКА — це довідка про недоїмку, що не була погашена протягом 45 днів для звичайних плате­жів, та довідка про недоїмку з 01.01. XX, яка не була пога­шена на день видачі довідки для реструктуризації;

ДОВІДКА З УРАХУВАННЯМ КАЗНАЧЕЙСЬКИХ ВЕКСЕЛІВ — довідка про недоїмку на 01.01 .XX, що не бу­ла погашена казначейськими векселями на дату видачі до­відки.

Довідки та додатки до довідок формуються в гривнях без копійок.

Режим "Звітність"

Щоб правильно сформувати звіти, користувачеві треба коректно заповнити адресні дані та дані керівників інс­пекції. Для передачі файлів звітності на обласний рівень використовується каталог вихідної пошти. Перед форму­ванням звітів необхідно обов'язково провести розрахунко­ві операції.

Режим "Проведення розрахункових операцій"

Цей режим охоплює операції, призначені для корек­тного відображення в картках особових рахунків даних, пов'язаних знарахуванням пені та закриттям року.

Режим "Початкова організація БД"

Цей режим охоплюють підменю початкова організація тарегламентні операції, а також окрема операція "Визна­чення вигляду картки особового рахунку".

Операція "Відкривання картки особового рахунка за платежем" призначена для відкривання картки особового рахунка платника за заданим платежем. Після вибору ко­ду платника користувач повинен вибрати платіж, вид бюджету, бюджетний рахунок, код форми картки особово­го рахунка і терміни звітності на рік та квартал.

Режим "Нормативно-довідкова інформація"

Цей режим охоплює операції перегляду різноманіт­них довідкових файлів. Більшість довідників на район­ному рівні не коригуються, зміни надсилаються центра­лізовано.




Переглядів: 191

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.