Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






TEXT 2. BRITISH WATERCOLOURS 1750-1900: THE LANDSCAPE GENRE.

The rise of watercolour painting in Britain was closely tied to a growing acceptance in 18th century Britain of 'landscape' as an appropriate subject for painting. In the 1620s one writer, Edward Norgate, noted that landscape was an art so new to England that he could not 'find it a name'.

A hundred years later a taste for landscape was encouraged by two established traditions, the Dutch and the Italianate. Dutch 17th century landscape painting recorded and celebrated the contemporary Dutch landscape. Italianate landscape painting was characterised by two 17th century French painters who worked in Italy, Claude Lorraine and Nicholas Poussin, whose paintings imagined a distant classical past. British aristocrats admired such classically inspired landscapes because of their associations with the Roman texts which formed part of their education.

The culmination of a young gentleman's education in the 18th century was the 'Grand Tour' of Europe, particularly of Italy, which often encouraged a taste for such landscape art. Claude's paintings particularly haunted the British imagination, their sun drenched views of Italy echoing the tourists' nostalgic memories of their youthful travels.

But paintings of the British landscape were another matter. In time the British would learn to look at their native landscape through the eyes of the poet and of the artist. But at first they saw it primarily through the eyes of the land owner, the antiquarian or the surveyor. In Britain the art of the landscape watercolour grew out of the prosaic tradition of topography - the portrait of a place.

The careers of three early English watercolour artists illustrate the driving forces behind the development of watercolour painting in the 1750s, Paul & Thomas Sandby, and Thomas Malton II.

Paul and Thomas Sandby came to London in 1742 to work at the Tower making military maps. Thomas Malton II studied architecture and is best known for his published views of London and Oxford, with their architectural emphasis. Topography, the record of a specific place, was the major source of employment for these early watercolour artists. The demand for topography was fuelled by a number of factors: the traditional military need to record the geography of a land; the interest of owners of country estates in recording their houses and grounds, for example, 'A Country House and Park' by Malton.

(Source: Victoria and Albert Museum, London. 2012.)

Read the text.

Pick up the key words.




Переглядів: 246

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.