Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






TEXT 13.The involvement of professional artists in teacher education and training.

The involvement of professional artists in the initial training of arts teachers usually involves holding workshops, seminars or the participation of professional artists in arts projects. In the majority of countries there are no central programmes to facilitate the involvement of professional artists in teacher education and training, but higher education institutions can decide to invite them themselves.

Italy and Luxembourg indicated that professional artists do not really participate in teacher education.

In Denmark, only artists with thorough academic knowledge and pedagogical experience can train prospective arts teachers. In Estonia, in contrast, most of the staff teaching prospective arts teachers are professional artists who teach part-time. Similarly, in Spain, professional artists may participate in training prospective teachers.

Concerning the training of generalist teachers teaching the arts in primary schools, the HEARTS (Higher Education, the Arts and Schools) project was launched in 2004 in the United Kingdom (England) with the intention of strengthening the arts element of initial training of primary school teachers. During the academic years 2004-2006, six higher education institutions in England were given financial and practical support to introduce new programmes of arts work into their curricula. The project comprised a range of activities, some of which involved professional artists.

In the case of continuing professional development, it is again higher education institutions and other (cultural) institutions offering training programmes that are responsible for inviting professional artists in most European countries. In Luxembourg, professional artists are not involved in the continuing professional development training. In Iceland, the continuing professional development is the responsibility of the Iceland Academy of Arts which involves professional artists.

In Spain and Portugal, though professional artists can participate in the continuing professional development programmes, it is usually teachers and professional trainers who train arts teachers. In Portugal, professional artists need a trainer certificate issued by the In-service Training Scientific-Pedagogical Council before they can be involved in the continuing professional development courses for teachers. Central programmes facilitating the contribution of professional artists to the continuing professional development training are rare. In the United Kingdom (England and Wales), the 'Artist Teacher Scheme' enables professional artists to participate in the continuing professional development training for arts teachers.

(Source: Arts and Cultural Education at School in Europe, Brussels: Eurydice, 2009 – 104 p.)




Переглядів: 162

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.