Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МЕТА І ЗАВДАННЯ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ПРИРОДОЗНАВСТВА

Мета методики навчання природознавства досягається через розв’язання конкретних завдань:

- вивчення історичного досвіду розвитку методики навчання природознавства;

- визначення освітніх, розвивальних та виховних цілей природознавства, його місця у системі початкової школи;

- розробку змісту природознавства як навчального предмета, що реалізується в науково-обгрунтованих програмах і підручниках;

- розробку методів, прийомів, засобів наочності та форм організації процесу навчання природознавства, критеріїв їхнього вибору стосовно кожної конкретної педагогічної ситуації;

- розробку системи підготовки майбутнього учителя до організації та керування процесом навчання молодших школярів.

Методика викладання природознавства відноситься до системи педагогічних наук, вона є складовою частиною методики викладання біології та географії.

У процесі навчання нерозривно пов’язані між собою зміст навчання, діяльність учителя і діяльність учнів.

Зміст початкового курсу природознавства має певні особливості, які впливають на процес вивчення даного предмета; отже методика викладання природознавства – наука про систему процесів навчання, виховання і розвитку молодших школярів, що обумовлена особливостями змісту навчального предмета.Вона, як і будь-яка інша методика навчання найчастіше пов’язана із педагогікою як по лінії дидактики так і по лінії виховання. Дидактика визначає загальні закони, принципи і правила навчання, що є обов’язковими і для методики природознавства. Методика природознавства застосовує й конкретизує загально-дидактичні положення відповідно до особливостей навчального матеріалу природничих дисциплін.

Як і усі інші педагогічні науки, дана методика покликана сприяти удосконаленню навчально-виховного процесу з природознавства у початковій школі через розв’язування ряду запитань.

В першу чергу методика природознавства дає відповіді на запитання:

Для чого вивчати навколишню природу учням початкових класів? Отже вона досліджує і розробляє цілі навчання з початкового курсу природознавства у школі відповідно до рівня розвитку суспільства на певному етапі, соціального замовлення, цілей навчання виховання та розвитку молодших школярів із урахуванням особливостей змісту предмета.

Методика викладання природознавства дає також відповіді на запитання:

Чому навчати?Таким чином, вона визначає зміст навчального матеріалу з природознавства у початковій школі, його ідеї, принципи добору фактів та побудови предмета.

Разом з тим методика викладання природознавства дає відповіді на запитання: як навчати, я к виховувати засобами предмета, які методи та прийоми можна ефективно використати для розвиваючого навчання і виховання молодших школярів через зміст природничого матеріалу, які форми навчання доцільні у навчальному процесі із урахуванням особливостей предмета? Методика визначає засоби навчання, виховання та розвитку школярів ( наочні посібники, обладнання).

Для виконання завдань, які стоять перед початковою школою у галузі природничо-наукової освіти, майбутні спеціалісти повинні добре знати програми з природознавства, зміст підручників, їхні основні ідеї та принципи побудови; вміти реалізувати у навчальному процесі виховні завдання, завдання розвитку, трудової підготовки оволодіння методикою використання різноманітних форм, методів, прийомів викладання.

 




Переглядів: 2776

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.