СУТНІСТЬ ОСВІТНЬОЇ, РОЗВИВАЛЬНОЇ ТА ВИХОВНОЇ МЕТИ НАВЧАННЯ ПРИРОДОЗНАВСТВА
Освітня мета природознавства полягає у формуванні системи уявлень та понять про предмети, процеси та явища природи; взаємозв’язки організмів із живою та неживою природою; особливості їхнього росту та розвитку; умінь спостерігати, визначати, розпізнавати, планувати й проводити дослідження та практичні роботи; аналізувати та порівнювати окремі об’єкти, явища природи; користуватися образотворчими засобами наочності; доглядати за рослинами та тваринами куточка живої природи.
Розвивальні цілі передбачають: розвиток інтелектуальних здібностей через оволодіння уміннями та прийомами розумової діяльності (сприйняття, уява, мислення, пам’ять, мовлення, аналіз, синтез, порівняння, зіставлення, виділення головного, другорядного, узагальнення, висновки); створення умов для індивідуального розвитку школяра; здатності до творчості, спостережливості, самовираження; реалізацію компетентнісного підходу до змісту освіти; формування універсальних компетентностей.
Виховні цілі навального процесу з природознавства реалізуються через виховання засобами навчального предмета особистісних якостей школяра (етичних, санітарно-гігієнічних, трудових, фізичних), його патріотизму, екологічної культури, наукового світогляду, естетичних норм та цінностей.
Плануючи урок, учитель повинен чітко визначити завдання навчання, виховання та розвитку, віднаходити найефективніші способи активізації пізнавальної діяльності школярів упродовж усього уроку.
Переглядів: 2208
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: