Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика етапу постановки цілей і завдань уроку

Діяльність завжди цілеспрямована. Без усвідомленої мети її не буває. Тому залучення дітей до активної пізнавальної діяльності об'єктивно вимагає розуміння мети і завдань уроку. Крім того, це має велике значення для організації самоконтролю і самооцінки, оскільки учні можуть порівнювати як кінцевий результат своєї діяльності, так і проміжний, з тими, які необхідно досягти. Таке порівняння дає можливість оцінити використані способи діяльності, усвідомити їх сутність. Але цього замало, щоб діти активно включилися у роботу, їм необхідно усвідомити, заради чого вони будуть учитися — мотив своєї діяльності.

Власне педагогічні цілі, трансформовані у навчально-пізнавальні цілі і поставлені учителем перед засвоєнням нового змісту, повинні стати мотивом діяльності учнів. Між метою і мотивами існують складні відносини. У початкових класах частіше використовується шлях від мотиву до мети, тобто в учнів спочатку формується мотив, який спонукає виконувати навчально-пізнавальну діяльність, прагнути до мети, що визначив учитель і яку сприйняли діти. В основному це зовнішня мотивація. Наприклад, вивчити, щоб отримати гарну оцінку, щоб правильно відповісти на запитання вчителя, щоб порадувати його своєю відповіддю, а батьків — хорошою оцінкою.

Другий шлях мотивацій — перетворення мети у мотив діяльності школяра. У цьому випадку створюються умови для розуміння змісту теми уроку, усвідомлення вагомості і послідовності шляхів її вивчення, спонукання до зацікавленості предметним змістом і діяльністю його засвоєння. Серед них: а) актуалізація опорних знань (основа розуміння формулювання теми, усвідомлення її зв'язку з іншими темами розділу);

б) включення дітей у визначення і формулювання теми уроку;

в) усебічний показ учителем вагомості теми уроку в курсі природознавства і для дитини особисто;

г) обговорення запропонованого плану вивчення, самостійне
написання його учнями (за аналогією);

д) залучення учнів до визначення способів діяльності, які необхідні для
досягнення проміжних та кінцевого результатів. Зауважимо, що загальна
мотивація стосується всього змісту теми та процесу оволодіння ним на уроці,
зумовлює позитивний емоційний настрій на весь урок і пізнавальний інтерес до
нього. Однак мотивація діяльності учнів на уроці не складає єдиного
самостійного етапу, а здійснюється протягом усього процесу навчання. Розв'язання дидактичних задач і підзадач потребує різних видів навчально - пізнавальної діяльності школярів, а ті в свою чергу відповідної мотивації як зовнішньої, так і внутрішньої. Вибір прийомів її здійснення залежить від конкретної ситуації. Тому на кожному етапі навчання учитель повинен цілеспрямовано передбачати різні прийоми локальної мотивації.

Оголошення теми і завдань уроку здійснюється різними прийомами. Тема уроку може бути сформульована як проблема у процесі аналізу створеної вчителем проблемної ситуації, яка викликає пізнавальний інтерес у школярів, бажання здобути нові знання або способи діяльності для розв'язання проблеми і переконатися у правильності своїх передбачень. Наприклад, учитель розповідає уривок з оповідання, казки, легенди, народної пісні, називає прислів'я, демонструє досліди і т. ін., в яких відображено певні явища, події, зміни з об'єктом, його ознаки, що входять у зміст нової теми. Далі школярам пропонуєть пояснити їх на основі засвоєних знань. Вони не можуть цього зробити або висловлюють кілька протилежних думок. Пошук відповідей або доведення правильності суджень відбувається у процесі оволодіння новим навчальним змістом.

Після усвідомлення мети учні знайомляться із завданнями уроку, які можна пропонувати у вигляді плану. План записується на дошці словами або умовними позначеннями і використовується у процесі уроку.

Аспект, на якому необхідно загострити увагу вчителя, є актуалізація опорних знань та умінь дітей. На етапі постановки мети і завдань уроку актуалізуються тільки знання і уміння, які необхідні для усвідомлення змісту формулювання теми, її зв'язку з раніше вивченими темами, а не ті знання, які є опорою у процесі засвоєння самого змісту.




Переглядів: 2462

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.