Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Використання природи у вихованні дітей в історії західної прогресивної педагогіки (Я.А.Коменський, Ж.-Ж.Руссо, Ф.Фребель).

1. Я.А.Коменський (1652 – 1670 зробив великий внесок у розроблення питання про роль природи у вихованні дітей. Правильне виховання має будуватися відповідно до природи дитини, її можливостей. Вважав, що вже з раннього віку слід давати дітям потрібні знання про природу. У творі «Материнська школа» зробив спробу визначити обсяг знань, які повинна засвоїти дитина в перші 6 років. На його думку, дитина повинна ознайомитися з тим, що таке сніг, дощ, знати дерева, куші, які часто зустрічаються. Це було першою спробою в педагогіці окреслити коло знань про природу для дошкільників. Вважав, що пізнання природи дитиною повинно починатися з реальних явищ і предметів. Навчання потрібно починати «Не з словесного тлумачення про речі».Наочність називав «Золотим правилом навчання». Поряд із спостереженням реальних предметів, розглядання ілюстрацій повинно допомагати дітям у пізнанні природи. Погляди Коменського були прогресивними і мали великий вплив на розвиток світової педагогічної думки.

Ж.Ж,Руссо (1712 - 1778 ) був прихильником природного виховання, яке б відповідало особливостям дітей і було близьким до природи, на вітрі зміцнює їх фізичні можливості, впливає на формування тіла. Вважав, що повноцінний фізичний розвиток можна здійснювати лише виховуючи дітей серед природи. Чудовими засобами фізичного розвитку вважав прогулянки на лоно природи, де діти мали змогу бігати, стрибати, задовольняючи природні потреби у рухах, а також різноманітні ігри з природним матеріалом – снігом, водою. У творі «Еміль, про виховання» радив виховувати у дітей увагу до явищ природи, тоді вони стануть допитливими. Основний шлях до цього – прогулянки з дітьми на лоно природи, під час яких вих.-ль знайомить дітей лише з тими об’єктами, які самі привернуть їх увагу. Завдання виховання і розвитку у дитини і розвитку інтересу до того. Що її цікавило.

Важливого значення під час ознайомлення дітей з природою надавав іграм з природним матеріалом. Він вважав, що плоди і листя, маківки і солодковий корінь, який дитина може покуштувати, будуть забавляти їх так, як і іграшки. Високо цінував ознайомлення з природою в дитячому віці для розвитку аналізаторів. Дитина торкається всього руками: відчуває тепло і холод, твердість і м’якість, легкість і важкість тіл, судити про їх розмір і всі доступні відчуттю властивості за допомогою доторку, зору.

 

Послідовним прихильником виховання дітей серед природи був видатний німецький педагог Ф.Фребель.(1782 – 1852). Засновник дитячих садків у Німеччині Ф.Фребель, називаючи так дитячий заклад, мав на увазі, що діти більшу частину часу будуть проводити на відкритому повітрі, в саду, під безпосереднім впливом природи. З іншого боку, назва «Дитячий садок», що у виховному закладі буде забезпечено такий же догляд за дітьми, як у хорошому саду за рослинами. Основні педагогічні ідеї Ф.Фребеля відображені у книзі «Дитячий садок». Він вважав природу невичерпним джерелом для здійснення розумового, морального виховання. Догляд за рослинами, тваринами, вплив на природу формують дух і пізнання дитини, її характер і почуття, є джерелом для внутрішнього морального вдосконалення.

Ф.Фребель важливого значення надавав ранньому залученню дітей до праці. На його думку. Людина повинна бути підготовленою до майбутньої сумлінної і продуктивної праці. Він розробив детальні рекомендації для створення городів у дитячих садках і організації праці дітей на них. Рекомендував проводити екскурсії у мальовничі околиці різних осель. Розробив систему рухливих ігор, побудованих на наслідуванні явища природи, тварин, (ігри в математика, в квіти, кота і миші), всі ігри супроводжуються пісеньками. Цікавими були рекомендації що до проведення свят у природі (свято першого колоска, квітки).

Деякі з його методичних розробок і повинні використовуватись у дошкільних закладах. Виключно важливого значення надавав Ф.Фребель розвитку пізнання дітей, рекомендуючи проводити екскурсії у мальовничі околиці рідних осель. Враження від спілкування з природою повинні відбуватися в іграх. Він розробив систему рухливих ігор, побудованих на наслідуванні явища природи, тварин (ігри у метелика, в квіти, лисиця ходить навколо, кіт і миші) Всі ці ігри супроводжуються пісеньками. Цікавими у спадщині Ф.Фребеля були рекомендації щодо проведення свят у природі (свято першої квітки, свято колоска, тощо).

---------------------------------------------------------




Переглядів: 1784

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.