Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Classification of epithets

Epithet is an interplay of logical, emotive, evaluative and figurative meanings. It has the following structure:

adjective + noun [wild wind, loud ocean]

verb + adverb [he laughed hartedly]

There is a difference between the logical attribution and emotive. Logical attribution describes a quality inherent in the object [white snow], while epithet describes quality which is not or partially inherent to the object [heart-burning smile].

Classification of epithets

1. Semantically, epithets may be divided into two groups:

a) associated is a point to a feature, which is essential to the object; they describe the idea which is to a certain extent inherent to the concept of the object [Dark Forest - the idea of the colour]

b) unassociated are the attributes used to characterize the object by adding a feature which is not inherent in it; it will surprise the readers by unexpectedness and novelty; as a rule they are used to describe humour [bread-and-butter letter, stock question].

There is no clear barrier between associated and unassociasted epithets. Sometimes it is difficult to distinguish between these two notions [restless sea].

2. We distinguish figurative and non-figurative epithets based on their figurative basis. Figurative epithets are metaphorical [foxy fates], metonymical [Cold War, Golden Years], ironical []

3. From the structural point of view epithets can be simple, compound [heart-burning smile], phrase [good-for-nothing boy], sentence [he spoke in what-are-you-going-to-do-about-it manner].

4. Originally, epithets can be trite <expressive means of the language> [dark forest, Cold War] and geniune <a stylistic device which is always subjective, new, renders evaluation and modality, is stronger than trite>. [a joyful mountain top - an epithet based on metonymical periphrasis].

5. From the point of view of distribution of the epithets we distinguish transferred epithets which are originally logical attributes and describe a state of a human being, but they be referred to an animate objects [sleepless pillow].

String of epithets which gives a many-sided depiction of the object [rosy-cheecked, aple-faced young woman].

Original unassociated epithets are used in belles-lettres style and poetry in abundance. In newspaper style we can come across a lot of cases of phrase and sentence epithets. Tried epithets are most powerful expressive means of the language in abundance.




Переглядів: 549

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.