МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Відношення «Я» - «Інший», «своє-чуже» в координатах просвітницького світогляду.Я - інший- співвідношення загальнокультурних універсалій, у цих поняттях кристалізується культурно -історичний досвід людського буття у світі , тому визначення смислової структури співвідношення « Я - Інший » має фундаментальне значення для розкриття специфіки різних типів культури . В античності це співвідношення виражається в опозиції « елліни - варвари» , де грецька культура протиставляється « некультурному » світу. У Середні століття співвідношення « Я - Інший » виражене в опозиції « язичництво - християнство » , вкоріненої в релігійному досвіді . Епоха Відродження дає нове сприйняття «Іншого »: як частина єдиного та потенційно нескінченного світу ; виявляється нове розуміння проблеми «Іншого » як проблеми іншої тілесності , в чому передбачило сучасну антропологію. В епоху Просвітництва « Інший » розглядається в перспективі розвитку і руху до вищих щаблях пізнавальної діяльності . Філософи епохи Просвітництва (Декарт , Локк , Лейбніц) вважали , що Іншого можна зробити Своїм , навчивши його . У ХVIII столітті формується особлива концепція «людини розуму», який позиціонує сам себе як «норму». Всі інші, хто не вписується в рамки раціональної «нормальності» і проявляє відхилення від норми, ризикують легко опинитися серед ізгоїв суспільства, витіснених на периферію життя неосвіченими маргіналами. Але вже тут проявився один з показових парадоксів Просвітництва: «людина розуму» - це той, хто може легко «позначити», «номінувати» «іншого», наприклад, божевільного, але аж ніяк його не пізнати їм. Межі власної ідентичності виявляються досить умовними і «розмитими», тому що «чужий» - це часто «прихований лик нашої власної ідентичності»,
Образ чужинця існує для того, щоб показати погляд з середини, зі сторони, так можна максимально об’єктивно подивитись на себе, наблизитися до самопізнання. Зустрітися з іншим – це зробити себе зрозумілим іншому, а це означає зробити зрозумілим собі. Герой-просвітник є носієм досвіду, з якого вийшов, тобто в нього дім завжди «за плечима», куди б він не поїхав. Подорожуючи «чужиною» є обов’язковим елементом, що наближає просвітника до самопізнання, але просвітлення наступає тільки «вдома». Так, наприклад, Кандід здійснив велику зовнішню подорож, побував в Ельдорадо, що виступає абсолютним антонімом до Європи, але зрозумів істину «праця = щастя» тільки коли повернувся додому. Він виконує подорож-повернення, метою якої є віднаходження себе, адже повернення – маршрут пізнання. Якщо ці моменти набувають контрастності, з боку «чужого» буде подавлятись ця невпорядкованість та неузгодженість власного внутрішнього світу. Йдеться мова про подвійність людської особистості, яка виступає як варвар і дикун. Дикун відмовляється від встановлених рамок та правил; повернення до початків розвитку суспільства; нижчий рівень розвитку та мислення; нівелювання наукою та мистецтвом;необмежена влада над собою. У варвара внутрішні установи руйнують почуття людини зсередини, вона позбавлена свободи, людина у стані сну, не шанує природу.
Переглядів: 184 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|