Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1.Сутність, роль та методологічні основи менеджменту

Міністерство освіти і науки України

Львівський інститут економіки і туризму

Кафедра менеджменту і комерційної діяльності

Лекційні матеріали з дисципліни

«Менеджмент в туризмі»

для студентів денної та заочної форм навчання

галузі знань 1401 «Сфера обслуговування»

напрямів підготовки:

- 6.140103 «Туризм»

Укладач: ст. викладач Бурса О.В.

Львів – 2014 рік


 

Бурса О.В. Лекційні матеріали з дисципліни «Менеджмент» для студентів галузі знань 1401 «Сфера обслуговування», напрям підготовки 6.140103 «Туризм» – ЛІЕТ, 2014. – 148 с.

 

Рецензент: Гірняк О.М., к.е.н., доц. (Львівська академія друкарства)

 

 

Лекційні матеріали укладено згідно Програми підготовки фахівців з напрямів 6.140103 «Туризм», розробленої Київським національним торговельно-економічним університетом (кафедра менеджменту) та Національним університетом «Львівська політехніка» (кафедра менеджменту та міжнародного підприємництва) (Розробники: к.е.н., доц. С.І. Бай, д.е.н., проф.О.Є.Кузьмін, к.е.н., доц. О.Г.Мельник)

 

 

Львів

Бурса О.В.

2014 

 


ЗМІСТ

Вступ
Тема 1. Сутність, роль та методологічні основи менеджменту
Тема 2. Історія розвитку менеджменту
Тема 3. Закони, закономірності та принципи менеджменту
Тема 4. Функції та методи менеджменту
Тема 5. Процес управління
Тема 6. Планування як загальна функція менеджменту
Тема 7. Організування як загальна функція менеджменту
Тема 8. Мотивування як загальна функція менеджменту
Тема 9. Контролювання як загальна функція менеджменту
Тема 10. Регулювання як загальна функція менеджменту
Тема 11. Інформація і комунікації в менеджменті
Тема 12. Керівництво та лідерство
Тема 13. Ефективність менеджменту
Тестові завдання для самоперевірки
Список використаних джерел

Вступ

 

Важливою особливістю менеджменту як дисципліни виступає отримання сучасним фахівцем інструментів мотивації персоналу та адміністрування ресурсів підприємства або комерційної організації.

Сучасний менеджер за допомогою вивчення засад та світової практики менеджменту має змогу своєчасно налагоджувати ефективні процеси планування, організації та контролю у внутрішньому середовищі бізнесу, та реагувати на зміни у ринковому середовищі фірми.

Робота у ринкових умовах потребує наявності висококваліфікованих фахівців у сфері менеджменту. Їх очікує корпоративний та державний сектори державної економіки для підвищення функціонування господарського комплексу та національної економіки у цілому.

Сучасний фахівець повинен знати не лише теоретичні основи дисципліни, що є обов’язковою вимогою курсу, проте володіти методами менеджменту в організаціях та їх специфікою, володіти процесами менеджменту та досвідом управління у сучасних умовах як в Україні так і закордонних установах.

Об’єктом науки управління виступають групи людей, організації, суспільне виробництво.

Предметом науки управління є відносини у сфері управління туристичними підприємствами, як комплекс вазємозв’язків та взаємодій людей у процесі управлінських впливів на процеси.

Основною метою вивчення менеджменту є формування у майбутніх менеджерів сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту, формування розуміння концептуальних основ системного управління організаціями; набуття вмінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень.

Ціль навчальної дисципліни – дати студентам належні теоретичні знання та практичні навички з менеджменту туристичного підприємства.

Відповідно до мети поставлено наступні завдання:

- вивчення основних категорій науки менеджменту, його функцій і процесів прийняття управлінських рішень;

- мето­дів використання базових інструментів менеджменту організацій;

- вивчення впливу різних факторів на ефективність системи управ­ління організацією.

Результатом вивчення дисципліни є спроможність студентів з’ясувати причинно-наслідкові зв’язки в організаціях, аналізувати й узагальнювати матеріал у певній системі, порівнювати факти на основі здобутих з різних джерел знань; робити посильний внесок в гармонізації людських стосунків; налагоджувати ефективні комунікації у процесі управління; розробляти технології з прийняття та реалізації управлінських рішень; структурувати завдання відповідно до чисельності та кваліфікації виконавців, визначити черговість робіт, розрахувати терміни їх виконання; з урахуванням ділових та особистісних рис добирати виконавців, розподіляти завдання; здійснювати делегування; визначати та оцінювати ефективність менеджменту.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

- мати поняття про основні теоретичні засади менеджменту;

- вивчити особливості управління в туристичних організаціях;

- вивчити менеджмент, як процес;

- вивчити особливості керівництва у сучасних умовах;

- вивчити та знати особливості моделей менеджменту, світову практику менеджменту;

- мати уявлення про особливості становлення моделі менеджменту в Україні;

- вивчити еволюцію управлінських систем та особливості керівництва у кризових ситуаціях.

вміти:

- визначати поняття та використовувати основні теоретичні засади менеджменту;

- володіти особливостями управління в туристичних організаціях;

- володіти менеджментом, як процесом;

- володіти інструментами керівництва у сучасних умовах;

- знати особливості моделей менеджменту туристичного підприємства;

- вивчити світову практику менеджменту та мати уявлення про особливості становлення моделі менеджменту в Україні;

- володіти теоретичними засадами еволюції управлінських систем та опанувати базові навички керівництва у кризових ситуаціях.

Вивчення менеджменту повинно сприяти формуванню навиків управління організацією, розвитку ініціативи та підприємництва, вмінню виходити із складних ситуацій конкуренції, приймати ефективні управлінські рішення.

Програмою курсу передбачено вивчення основних завдань та змісту основ менеджменту, історії розвитку менеджменту, його законів, закономірностей та принципів. А також розкриває роль та значення функцій та методів менеджменту в управлінні підприємством. Особливу увагу приділено розгляду питання процесу управління, особливостям процедури розробки та прийняття рішень в менеджменті й використання для цього сучасних економіко-математичних моделей і методів. Важливе місце виділено також ролі інформації в менеджменті туристичного підприємства, значенні комунікацій, елементам та етапам комунікаційного процесу. Програмою передбачено вивчення теорії лідерства, стилів управління, дослідженню показників та критеріїв ефективності менеджменту, методів їх визначення.


Тема 1.Сутність, роль та методологічні основи менеджменту

ПЛАН

1. Поняття управління, його підсистеми.

2. Поняття про менеджмент як науку.

3. Складові категорії менеджменту.

 




Переглядів: 1036

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.