Еластичність попиту і пропозиції: види, фактори впливу, зв’язок з обсягами виторгу
Для аналізу ринкової ситуації дуже важливо знати не тільки характер залежності обсягу попиту або пропозиції від ціни, але й враховувати ступінь реакції однієї величини на зміну іншої. Це робиться за допомогою показника еластичності.
Еластичність (elasticity) – міра чутливості однієї величини до зміни іншої, вона показує, наскільки зміниться один економічний показник при зміні іншого.
На практиці кожна людина по різному реагує на змінювання ціни на різні товари, тобто зміни обсягу покупок будуть різними. Це явище лягло в основу концепції цінової еластичності попиту.
Еластичність попиту характеризує ступень реакції споживачів на коливання однієї з детермінант попиту: ринкової ціни товару, доходу, ціни на взаємозв’язаний товар. Тому в мікроекономіці найчастіше використовуються наступні показники еластичності попиту, які кількісно визначаються коефіцієнтами:
· еластичність попиту за ціною
· перехресна еластичність попиту
· еластичність попиту за доходом
Переглядів: 154
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: