Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Адміністративний менеджмент

Рисунок 2.2 – Еволюція управлінської думки

 

Ключові ідеї:

- наукові методи аналізу роботи для визначення кращих шляхів виготовлення продукції;

- наголос на завданнях навчання, відбору і тренування робітників;

- кооперація між робітниками і менеджментом.

Внесок:

- підвищення ефективності та продуктивності на підприємствах;

- запровадження наукового аналізу на робочому місці;

- створення системи норм, яка об'єднала б робочі вимоги і виконання;

- поступове започаткування кооперації між менеджментом і робітниками;

- перетворення функціонального майстра у "спеціаліста-управлінця".

Обмеження:

- спрощені припущення щодо мотивації;

- працівники розглядались як частина машини;

- авторитарне керівництво;

- недооцінка ролі вищих управлінців;

- ігнорування взаємовідносин між організацією і навколишнім середовищем.

Хоча кожен із членів школи наукового менеджменту є яскравою зіркою на небосхилі науки і бізнесу, згадаємо. Насамперед. Г. Емерсона, який працював незалежно від школи Ф. Тейлора, хоч і знав про її діяльність. Не тільки в США, а й в інших країнах він був удостоєний слави як "перший інженер з ефективності". Завдяки своїм подорожам Емерсон навчився використовувати досягнення різних народів, і його думки з цього приводу не втратили свого значення і в наш час. Зокрема, він шанував англійців за те, що вони першими усвідомили значення морів і океанів. Національною рисою німців він вважав здатність використовувати свої знання на практиці. Французи проявили себе як новатори (швидкі поїзди, підводні човни, кулемети, техніка фотографії та ін.). Досягнення американців Емерсон пов'язував із окремими особистостями: Едісон, Форд, Вестінгауз та ін. Наведемо знамениті його принципи.

Дванадцять принципів продуктивності Г. Емерсона:

1. Точно поставлені ідеали або цілі.

2. Здоровий глузд.

3. Компетентна консультація.

4. Дисципліна.

5. Справедливе ставлення до персоналу.

6. Швидкий, надійний, повний, точний і постійний облік.

7. Диспетчеризація.

8. Норми і розклад.

9. Нормалізація умов.

10. Нормування операцій.

11. Писані стандартні інструкції.

12. Винагорода за продуктивність.

Моріс Кук на основі ідей класичної школи створив університетський і муніципальний менеджмент, заснувавши таким чином галузевий підхід у менеджменті. Коли в 1911 – 1915 рр. за рекомендацією Ф. Тейлора він був керівником громадських робіт, йому завдяки використанню ідей менеджменту вдалося тільки на збиранні сміття заощадити понад 1 млн. дол.

Уоллас Кларк відомий розповсюдженням ідей наукового менеджменту в світі. Він, зокрема, рекомендував діаграму Ганта для контролю п’ятирічних планів Росії. Зараз престижна нагорода в царині менеджменту – за видатний внесок у розробку наукових методів управління в міжнародному масштабі – носить його ім'я.

Основна заслуга школи адміністративного менеджменту – А. Файоль, Л. Урвік, Д. Муні, А. Рейлі, Ч. Барнард – пов'язана з обґрунтуванням організаційного, або ж функціонального, погляду на менеджмент.

Ключові ідеї:

- п'ять функцій і 14 принципів менеджменту, сформульованих Файолем;

- формулювання управлінським персоналом організаційних цілей, шляхів захисту працівників і підтримування комунікацій;

- відповідальність менеджерів за розвиток.

Внесок:

- погляд на менеджмент як на професію, якої можна навчатись і удосконалюватися;

- наголос на широкі функції вищого менеджменту, які пов'язані з політикою організації;

- запропоновані універсальні управлінські розпорядження;

- метод синтезу концепцій (принципів) менеджменту в єдину теорію.

Обмеження:

- універсальні розпорядження вимагали високої кваліфікації для врахування технологічних, особистих факторів і навколишнього середовища.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. Адміністративний арешт активів та його наслідки
  3. Адміністративний арешт та його види
  4. Адміністративний арешт як вид адміністративного стягнення
  5. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  6. Адміністративний і територіальний поділи Запорозької Січі
  7. Адміністративний і територіальний поділи Запорозької Січі
  8. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.
  9. Адміністративний примус
  10. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  11. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 1240

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Науковий менеджмент | Менеджмент людських відносин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.