Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економічна оцінка інноваційних проектів.

Якщо після створення об'єкта права інтелектуальної власності розглядається перспек­тива використання його у складі інноваційного проекту, то перед його розробкою необхідно відповісти, принаймні, на два запитання:

— чи слід вкладати інвестиції у цей про­ект?

— чи буде вартість продукту нижчою, ніж у конкурентів?

Відповідь на перше запитання можна отримати за допомогою критеріїв економічної ефективності, до яких відносяться: чиста дійсна вартість (NPV); період окупності (РВР); внутрішня норма віддачі (IRR); iндeкс прибутковості (PI); середній дохід на чистий капітал (BRR).

Чиста дійсна вартість визначається як різниця між сумою дисконтованих грошових потоків i початковими інвестиціями:

 

де: NPV— чиста дійсна вартість;

С0сума початкової інвестиції;

Ctмайбутній грошовий потік періоду t;

it — норма дисконтування (ставка дис­конту), що відповідає періоду t.

Майбутній грошовий потік — це потік грошей, що генерується ОПІВ, або за допомогою ОПІВ. Таким потоком може бути, наприклад, обсяг продажу інноваційного товару або потік прибутків відйого продажу. Проект вважається ефективним при NPV>0.

Досить часто для оцінки ефективності інвестицій використовують критерій, що вимірює час, необхідний для того, щоб сума грошових потоків від використання ОПІВ дорівнювала cyмі початкових інвестицій (РВР).

РВР =
R Е

де: РВР — період окупності;

R Екоефіцієнт капіталізації власного капіталу.

Цей критерій відповідає на запитання, через скільки років повернуться інвестиції.

Внутрішню норму (IRK) віддачі можна знайти за формулою для NPV, якщо замшити в ній ставку дисконту на IRR, за умови, що NPV=0:

Індекс прибутковості (PI) — це відношення дійсної вартості майбутніх грошових потоків (PV) до початкових інвестицій (С0):

РІ = PV
C O

Правило індексу прибутковості полягає в тому, що проекти слід приймати, якщо PІ > I.

Деякі менеджери західних фірм приймають інвестиційні рішення на основі бухгалтерської або книжкової норми прибутку (book rate of return ВRN). Вона вираховується як відношення середнього прогнозованого при­бутку (після відрахування амортизації i податків) до середньої бухгалтерської вартості інвестицій.

Хоча розглянутий аналіз має скоріше якісний, ніж кількісний характер, врахування його результатів здатне попередити великі зайві витрати.

Важливим питанням у межах цінової по­літики є визначення ціни товару. Один з фундаментальних законів ринку — закон по­питу — проголошує, що чим більшою буде ціна товару, тим меншим буде попит на нього. Тобто, якщо ціна інноваційного товару перевищуватиме ціну аналогічного за якостями товару у конкурента, то вихід такого товару на ринок буде проблематичним, або навіть неможливим. Тому необхідно розрахувати собівартість виробництва інновацій­ного продукту i додати до неї плановий прибуток. Визначаючи ціну, слід врахувати також витрати на просування товару на ри­нок i можливі витрати на судовий захист інтелектуальної власності від недобросовісних конкурентів. Якщо розрахована ціна буде вищою, ніж у конкурентів, варто подумати над розробкою наступних ОПІВ, здатних зменшити цю ціну, наприклад, за рахунок удосконалення технології, заміни сировини тощо.




Переглядів: 211

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.