Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Г) Гідрологічні дослідження

Вивчаються як поверхневі, так і підземні води.

Поверхневі води вивчаються на 3-х рівнях: 1)науковому теоретичному; 2)при емпіричному вивченні в польових умовах; 3)при виконанні суспільно значущої роботи.

Загальні наукова інформація про гідрографію рідного краю збирається на наступними пунктами:

1. Гідрографія рідного краю.

2. Фізико-географічний огляд річок, озер, грунтових вод та інших водних джерел рідного краю.

3. Фізико-географічний опис водойм свого адміністративного району.

4. Господарське значення місцевих водойм.

5. Питання охорони річок і водосховищ.

6. Екологічний стан поверхневих водних об’єктів.

7. Складання картосхеми гідрографічної мережі свого району.

Емпіричні дослідження поверхневих водних об’єктів. Здійснюються за наступними питаннями.

1. Екскурсія на найближчу гідрометеорологічну станцію.

2. Організація і проведення систематичних гідрографічних спостережень за температурою, льодовим режимом, рівнем води в місцевих водоймищах.

3. Гідрографічне вивчення і опис якої-небудь річки (назва і його походження, басейн, будова долини, режим річки та її народногосподарське значення).

4. Гідрографічне вивчення і опис найближчого озера (назва і його тлумачення, походження, географічне положення, гірські породи, що складають берега озера, режим, хімічний склад води, рослинність та тваринний світ озера, господарське використання).

5. Гідрографічне вивчення і опис джерела (назва джерела та його географічне положення, хімічний склад води, рослинність навколо джерела, використання джерела).

При виконанні суспільно значущої роботи краєзнавчі дослідження можливі за таких заходів:

1. Дослідження місцевих водойм за завданнями господарських організацій та науково-дослідних установ.

2. Участь в гідрографічних експедиціях.

3. Організація постійно діючих постів по спостереженню за станом місцевих водойм і участь в їх охороні та оздоровленні.

4. Озеленення та укріплення берегів.

5. Виготовлення для краєзнавчого музею карт, схем, таблиць, фотографій та інших експонатів по гідрографії рідного краю.

Підземні води являють собою найпоширеніший вид корисних копалин. Дослідження підземних вод проводяться в місцях їх природніх виходів на поверхню, а також в колодязях та свердловинах.

Порядок дослідження підземних вод:

1. Нанесення на карту умовними позначеннями виходи підземних вод;

2. Запис у щоденник таких відомостей: 1. Місце знаходження об’єкта;

3. Водоносний горизонт з якого підземна вода надходить на поверхню.

4. Назва водоносних та водотривких порід;

5. Місце витікання підземної води;

6. Спосіб витікання;

7. Висота джерела над рівнем води в річці;

8. Відстань джерела від урізу річки;

9. Наявність відслонень на досліджуємій ділянці;

10. Тип води яка живить об’єкт;

11. температура води і повітря на момент дослідження;

12. Колір, прозорість, запах і смак води;

13. Вихід з води газів.

Якщо є реактиви провидиться хімічний аналіз. Якщо в польових умовах неможна зробити хімічний аналіз джерела то з таких об’єктів відбираються проби води в півлітрову пляшку, для лабораторного і хімічного аналізу. На пляшку привязується етикетка де вказується номер проби, номер об’кту на карті, найменування джерела, дата взяття проби, температура води й повітря, ПІБ особи яка брала проби.

Досліджуючи підземні води своєї місцевості учні можуть провести реєстрацію і скласти водний кадастр, виготовити гідрологічну карту своєї місцевості.

Краєзнавчі дослідження окремих водних об’єктів

1. Вивчення джерел. Вивчення підземних вод рекомендується проводити за таким планом:

1. Визначити, до яких гірським породам приурочені виходи джерела.

2. Встановити петрографічний склад і потужність гірських порід, що складають водотривкі і водоносні горизонти.

3. Скласти схему оголення, замалювати її або сфотографувати.

4. Визначити фізичні властивості води, прозорість і температуру.

5. Мінеральні відкладення навколо джерела та їх склад.

6. Визначити витрату води джерела в одиницю часу.

7. Який вплив джерела на навколишню місцевість (наявність провалів, розмивів, зсувів і т. д.).

8. Характер рослинного покриву навколо джерела.

9. Нанести на карту місцезнаходження джерел.

10. Як використовується джерело.

11. Намітити заходи по охороні та благоустрою джерела.

2. Вивчення малих річок. Роботу з вивчення малих річок на території своєї місцевості можна проводити в такому порядку:

1. Рельєф басейну річки.

2. Грунти і рослинність заплави.

3. Вивчення долини річок.

4. Характеристика основних елементів русла річки та складання поперечного профілю.

5. Режим річки (рівень, витрата, властивості води, льодовий режим і т. п.).

6. Господарське використання річки і заходи її охорони.

3. Вивчення озера. Вивчення озера ведеться з наступних питань:

1. Географічне положення озера. Його походження,

2. Рельєф берега. Гірські породи, що складають берега, дно і прибережну частину.

3. Режим озера: характер течій, джерела живлення, прихід і витрата води, строки замерзання і розкриття, товщина крижаного покриву і ін

4. Фізичний стан води (температура на різних глибинах, прозорість, колір, склад).

5. Рослинний і тваринний світ озера.

6. Глазомірним зйомки озера, визначення його площі, проміри глибини і складання профілю поперечного перерізу в різних напрямках.

7. Народногосподарське значення озера.

8. Охорона озера від заростання, забруднення і замору.

9. Складання фізико-географічної характеристики озера.

 




Переглядів: 326

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.