МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
ДіяльностіСоціально-економічні причини виникнення ПР як науки та сфери Виникнення паблік рилейшнз було зумовлене конкретними історичними умовами, що склалися у другій половині XIX ст., зокрема загостренням суспільно-економічних проблем, які потрібно було розв'язувати. Появу паблік рилейшнз спричинили такі суспільно-економічні проблеми: •критика громадськістю великого капіталу; необхідність розв'язання конфліктів між працедавцями і найманими робітниками; • необхідність застосування нових прийомів для просування товарів на ринок; • Перша світова війна, в якій уряди потребували популяризації своїх рішень і дій; • технічні інновації і нові товари та послуги, про які потрібно було інформувати споживачів. Як зазначалось, паблік рилейшнз як діяльність виникла у СІЛА наприкінці XIX ст. Дослідник А. Раухер вважає, що це було зумовлено потребами великого бізнесу, який у той період опинився під нищівною критикою громадськості за ігнорування потреб сз'спільства і експлуатацію найманих робітників. У країні збшьшувалась кількість конфліктів між працедавцями та робітниками, а страйки часто переростали у збройні сутички з поліцією. Занепокоєний цим уряд розпочав активно втручатися в економіку, аби змусити капіталістів діяти у визначених законом межах. Отож капіталісти мали засвідчити високу етику та повагу до громадських інтересів і свою відповідальність перед суспільством. Перша світова війка викликала до життя урядовий паблік рилейшнз.Американський уряд мусив заручитися підтримкою громадськості щодо участі країни у війні на європейському континенті, а надто, з огляду на сильні настрої американського ізоляціонізму. Адже чимало американців пам'ятали (і пам'ятають досі), що є біженцями зі Старого світу, де їх нещадно переслідували за релігійні та політичні переконання, де вони потерпали від голоду й безробіття. Вони прибули до Америки в пошуках свободи та достатку і вже не хотіли мати щось спільне зі старою батьківщиною. Мало того, американський уряд мусив не лише переконати громадян у доцільності воювати (і гинути) на європейському материку, а й платити за війну, купуючи державні позики. Оглянемо діяльність піонерів паблік рилейшнз. У 1900р. 27-річ-ний колишній журналістД. Майкелісвідкрив у Бостоні "Бюро паблісіті" — перше агентство з паблік рилейшнз. Він активно доводив, що його послуги масштабніші, аніж робота прес-агента. Він називав себе "ерсспертом з паблісіті", "спеціалістом у відносинах із споживачами" та "корпоративним радником". Двоє інших колишніх журналістів — А. Лі та Д. Паркер — також заснували власне агентство, розширивши коло своїх клієнтів: вони представляли не лише корпорації, а й політичні партії та урядові органи. А. Лі та Д. Паркер не обмежувалися налагодженням зв'язків із пресою, а консультували кандидатів під час виборчих кампаній (можна сказати, вони започаткували і політичний маркетинг) і вели лобістську діяльність. А. Лі так сформулював своє завдання: "Наша мета — чесно й відверто заради інтересів бізнесу та державних установ забезпечувати пресу й громадськість США належною й точною інформацією, що стосується цих суб'єктів, тобто інформацією, яка цікавить громадськість і яку їй важливо знати". Так:, ще в 1914 р. Джон Рокфеллер наймає фахівця з ПР Айві Лі для подолання негативної обстановки, зв'язаної із страйками, викликаними інцидентами із загибеллю робітників на шахті в Колорадо. У результаті проведеної роботи (Рокфеллер сам відправляється в шахти, вислухує скарги робітників, танцює з їх дружинами на святі, постає в серії публікацій як справедливий, уважний і дбайливий сім'янин) він стає не лише героєм для шахтарів, але і важливою громадською фігурою. Після вивчення ситуації А. Лі дійшов висновку: справжнім джерелом напруження була не низька зарплатня, а відсутність комунікації на всіх рівнях — від робітників до управлінців. Одне слово, скарги і пропозиції робітників ніхто не бажав вислухати. Ця історія знаменна й тим, що А. Лі першим почав застосовувати опитування. Для залізничної компанії "Пенсільванія Рейлроуд" А. Лі розробив інформаційну кампанію, що трималася на трьох стовпах досягнень організації: створення нових робочих місць, велика кількість акціонерів (це дало змогу говорити про "справжню громадську власність") і високий рівень безпеки користування. Д. МакГроу перший запропонував термін "паблік рилейшнз", остаточно відокремивши цю діяльність від рекламної. На його переконання, паблік рилейшнз є засобом "гуманізації" політики організації. Він наголошував, що ефективність цієї діяльності, на відміну від реклами, полягає не в негайному збільшенні обсягів продажу. Натомість завдяки паблік рилейшнз компанія отримує, за його словами, "довіру громадськості, що в інтересах самої громадськості"
Переглядів: 170 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|