Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Діяльності

Соціально-економічні причини виникнення ПР як науки та сфери

Виникнення паблік рилейшнз було зумовлене конкретними історичними умовами, що склалися у другій половині XIX ст., зокрема загостренням суспільно-економічних проблем, які потрібно було розв'язувати.

Появу паблік рилейшнз спричинили такі суспільно-економічні проблеми:

•критика громадськістю великого капіталу;

необхідність розв'язання конфліктів між працедавцями і найманими робітниками;

• необхідність застосування нових прийомів для просування товарів на ринок;

• Перша світова війна, в якій уряди потребували популяризації своїх рішень і дій;

• технічні інновації і нові товари та послуги, про які потрібно було інформувати споживачів.

Як зазначалось, паблік рилейшнз як діяльність виникла у СІЛА наприкінці XIX ст. Дослідник А. Раухер вважає, що це було зумовлено потребами великого бізнесу, який у той період опинився під нищівною критикою громадськості за ігнорування потреб сз'спільства і експлуатацію найманих робітників. У країні збшьшувалась кількість конфліктів між працедавцями та робітниками, а страйки часто переростали у збройні сутички з поліцією. Занепокоєний цим уряд розпочав активно втручатися в економіку, аби змусити капіталістів діяти у визначених законом межах. Отож капіталісти мали засвідчити високу етику та повагу до громадських інтересів і свою відповідальність перед суспільством.

Перша світова війка викликала до життя урядовий паблік рилейшнз.Американський уряд мусив заручитися підтримкою громадськості щодо участі країни у війні на європейському континенті, а надто, з огляду на сильні настрої американського ізоляціонізму. Адже чимало американців пам'ятали (і пам'ятають досі), що є біженцями зі Старого світу, де їх нещадно переслідували за релігійні та політичні переконання, де вони потерпали від голоду й безробіття. Вони прибули до Америки в пошуках свободи та достатку і вже не хотіли мати щось спільне зі старою батьківщиною. Мало того, американський уряд мусив не лише переконати громадян у доцільності воювати (і гинути) на європейському материку, а й платити за війну, купуючи державні позики.

Оглянемо діяльність піонерів паблік рилейшнз. У 1900р. 27-річ-ний колишній журналістД. Майкелісвідкрив у Бостоні "Бюро паблісіті" — перше агентство з паблік рилейшнз. Він активно доводив, що його послуги масштабніші, аніж робота прес-агента. Він називав себе "ерсспертом з паблісіті", "спеціалістом у відносинах із споживачами" та "корпоративним радником".

Двоє інших колишніх журналістів — А. Лі та Д. Паркер — також заснували власне агентство, розширивши коло своїх клієнтів: вони представляли не лише корпорації, а й політичні партії та урядові органи. А. Лі та Д. Паркер не обмежувалися налагодженням зв'язків із пресою, а консультували кандидатів під час виборчих кампаній (можна сказати, вони започаткували і політичний маркетинг) і вели лобістську діяльність. А. Лі так сформулював своє завдання: "Наша мета — чесно й відверто заради інтересів бізнесу та державних установ забезпечувати пресу й громадськість США належною й точною інформацією, що стосується цих суб'єктів, тобто інформацією, яка цікавить громадськість і яку їй важливо знати".

Так:, ще в 1914 р. Джон Рокфеллер наймає фахівця з ПР Айві Лі для подолання негативної обстановки, зв'язаної із страйками, викликаними інцидентами із загибеллю робітників на шахті в Колорадо. У результаті проведеної роботи (Рокфеллер сам відправляється в шахти, вислухує скарги робітників, танцює з їх дружинами на святі, постає в серії публікацій як справедливий, уважний і дбайливий сім'янин) він стає не лише героєм для шахтарів, але і важливою громадською фігурою.

Після вивчення ситуації А. Лі дійшов висновку: справжнім джерелом напруження була не низька зарплатня, а відсутність комунікації на всіх рівнях — від робітників до управлінців. Одне слово, скарги і пропозиції робітників ніхто не бажав вислухати. Ця історія знаменна й тим, що А. Лі першим почав застосовувати опитування.

Для залізничної компанії "Пенсільванія Рейлроуд" А. Лі розробив інформаційну кампанію, що трималася на трьох стовпах досягнень організації: створення нових робочих місць, велика кількість акціонерів (це дало змогу говорити про "справжню громадську власність") і високий рівень безпеки користування.

Д. МакГроу перший запропонував термін "паблік рилейшнз", остаточно відокремивши цю діяльність від рекламної. На його переконання, паблік рилейшнз є засобом "гуманізації" політики організації. Він наголошував, що ефективність цієї діяльності, на відміну від реклами, полягає не в негайному збільшенні обсягів продажу. Натомість завдяки паблік рилейшнз компанія отримує, за його словами, "довіру громадськості, що в інтересах самої громадськості"

 




Переглядів: 170

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.