Основною формою організації прогнозування в Україні є дослідницька робота наукових інститутів системи АН України, міністерств та відомств у відповідності до їх профілю.
Найважливішими видами прогнозів, які розробляються в умовах ринку, є прогноз збуту або комерційний прогноз і прогноз технічного розвитку.
Прогноз збуту відіграє ключову роль у внутрішньо-фірмовому плануванні. Витрати на господарську діяльність і капіталовкладення, так само, як і різні напрями ділової політики, встановлюються з метою максимізаціїї прибутку від очікуваного збуту.
На базі комерційного прогнозування вирішуються такі основні завдання:
а) визначення необхідності нарощування виробничих потужностей підприємства і оцінка темпів розширення виробництва;
б) формування планів випуску продукції протягом значного періоду часу з урахуванням наявних виробничо-технічних можливостей, а також планування випуску продукції в перехідний період;
в) створення оперативних планів-графіків, які регламентують випуск продукції при існуючих виробничо-технічних можливостях.
Прогноз, який орієнтовано на рішення будь-якого з цих завдань, повинен задовольняти одній умові — тривалість інтервалу часу, на який розповсюджується прогноз, слід обирати таким чином, щоб після отримання прогностичних оцінок вистачило б часу на прийняття управлінського рішення і його ефективну реалізацію.
В економічному прогнозуванні використовують такі дві групи методів прогнозування:
Переглядів: 148
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: