Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальні відомості

Аудит якості

Будь-яка система у сфері якості є предметом сталого перевіряння, які полягають у контролі, інспектуванні та аудиті її якості. Разом з ДСТУ ISO 9000:2007 та ISO 19011:2002 можна дати такі визначення цих понять:

3.2.10. Контролювання якості — складова управління якістю, зосереджена на перевірянні виконання вимог до якості.

3.8.2. Інспектування (якості) — оцінювання відповідності шляхом спостереження і висловлювання міркувань (суджень, припущень) застосовуючи, за потреби, вимірювання, випробування чи калібрування.

3.8.4. Перевіряння, верифікація — отримання об´єктивних доказів, що встановлені вимоги виконано. Перевіряння здійснюють, наприклад, шляхом виконання альтернативних обчислень, проведенням випробувань або вимірювань, критичним аналізуванням документів.

3.8.6 Атестування (qualification process) — процес, який дає можливість продемонструвати здатність виконати установлені вимоги. Атестування може стосуватися осіб, продукції, процесів або систем, наприклад, атестування аудиторів, атестування матеріалів.

3.9.1. (3.1.) Аудит — систематичний, незалежний і задокументований процес отримання доказів аудиту та об´єктивного їх оцінювання, щоби визначити ступінь виконання критеріїв аудиту.

3.9.3. (3.2) Критерії аудиту — сукупність політики, методик чи вимог. Тут критерій аудиту можна тлумачити як своєрідний еталон, ступінь досягнення якого визначається шляхом порівняння з доказом аудиту.

3.9.4. (3.3) Доказ(и) аудиту — протоколи, задокументовані факти чи інша інформація, що стосуються критеріїв аудитуі можуть бути перевірені. Можуть бути якісні і кількісні.

3.95. (3.4) Дані аудиту — результати оцінювання зібраних доказів аудиту за критеріями аудиту. Дані аудиту можуть вказувати на відповідність чи невідповідність критеріям аудиту, ступінь виконання критеріїв або на можливість поліпшування діяльності в сфері якості.

3.5. Висновок аудиту— результат аудиту після розгляду всіх даних аудиту з врахуванням цілей аудиту.

3.6. Замовник аудиту — організація або особа, що подає замовлення на здійснення аудиту.

3.7. Об´єкт аудиту — організація, піддана аудиту.

3.9.9. (3.8) Аудитор — особа, яка проводить аудит і має особисті риси й доказану компетентність, необхідні для проведення аудиту.

3.9. Група аудиту— однин або кілька аудиторів, що здійснюють аудит за підтримки при необхідності, технічних експертів.

3.9.11. (3.10) Технічний експерт — особа, яка має спеціальні знання чи досвід щодо предмета аудиту - організації, процесу або діяльності, підданих аудиту, або мови чи культури, але не має повноважень аудитора.

3.11. Спостерігач— особа, яка супроводжує групу аудиту, але не здійснює аудиторської діяльності.

3.12. Супровідник — особа, яку призначає об’єкт аудиту, щоби сприяти діяльності групи аудиту.

3.9.2. (3.13) Програма аудиту — один чи декілька аудитів, запланованих на певний період часу і спрямованих на досягнення конкретної мети. Програма аудиту повинна містити всі види діяльності, необхідні для планування, організації і проведення аудитів. Не плутати програму з планом аудиту!

3.14. Сфера аудиту — обсяг і межі аудиту.

3.15. План аудиту — опис дій та заходів, потрібних для здійснення аудиту.

3.16. Ризик — вплив невизначеності на досягнення цілей.

3.9.14. (3.17) Компетентність — виявлені особисті якості й доказана здатність застосовувати знання та вміння для досягнення очікуваних результатів.

3.18. Відповідність — виконання вимог.

3.20. Система управління — система для встановлення політики і цілей та досягнення цих цілей.

У сфері якості аудит поділяється на:

· аудит систем управління (якістю, довкіллям, енергоефективністю);

· аудит якості продукції;

· аудит якості процесів.

Аудит систем управління — для оцінювання відповідності системи в цілому або окремих її елементів встановленим вимогам і ефективності її функціонування в організації.

Аудит якості продукції — для визначення відповідності фактичних значень показників якості заданим (нормованим); може здійснюватись на різних етапах виробництва продукції; предметом аудиту можуть бути як сама продукція, так і її складові. Як правило, аудит якості продукції проводиться у вигляді додаткових випробувань готової продукції, яка пройшла приймальні випробування і знаходиться на складі. При цьому перевіряють ті значення показників якості, які є важливими для споживача.

Аудит якості процесу — для оцінювання відповідності процесу виробництва продукції встановленим вимогам. Він проводиться для того, щоб оцінити можливість забезпечення якості під час здійснення процесу, в тому числі для його сертифікації.

Аудит може бути внутрішнім і зовнішнім.

До внутрішнього аудиту, який іноді називають "аудитом першою стороною", належить аудит, виконаний або самою організацією, або за її дорученням для внутрішніх цілей і може бути основою для декларування відповідності.

До зовнішніх аудитів належать ті, що їх звичайно називають "аудити другою стороною" або "аудити третьою стороною". Аудити другою стороною проводяться сторонами, що мають певний інтерес до діяльності організації, наприклад, замовниками або іншими особами за їхнім дорученням. Аудити третьою стороною проводяться зовнішніми незалежними організаціями. Ці організації здійснюють сертифікацію чи реєстрацію на відповідність вимогам чинних нормативних документів.

Якщо перевіряють інтегровану систему управління якістю, то це "комбінований аудит". Якщо дві чи декілька організацій здійснюють разом аудит одного об´єкта аудиту, це називається "спільним аудитом".

Нормативними документами, що до цього часу регламентували процедури аудиту систем управління якістю, були стандарти серій ISO 10000 та ISO 9001 і ДСТУ 3418—96, а аудиту систем управління довкіллям — стандарти серії ISO 14000.

На сьогодні міжнародною організацією ISO розроблено і прийнято стандарт ISO 19011:2002, який регламентує процедури внутрішнього і зовнішнього аудиту систем управління якістю і систем управління довкіллям та вимоги до аудиторів.




Переглядів: 251

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.