Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Специфіка зовнішнього аудиту систем якості

Зовнішній аудит систем якості здійснюється для задоволення потреб організації під час проведення зовнішньої діяльності, тобто визначення ефективності та придатності різних її процесів для досягнення завдань, поставлених перед організацією у сфері якості. Аудит системи якості також забезпечує отримання об´єктивних доказів, які стосуються необхідності скорочення, усунення та, головне, запобігання невідповідностей. Результати його можуть бути використані керівництвом організації для поліпшення її діяльності.

Зовнішній аудит системи якості проводять з метою вирішення однієї або кількох задач, що виникають в процесі експлуатації і вдосконалення системи якості організацією, серед яких:

· визначення відповідності чи невідповідності процесів системи якості встановленим вимогам;

· визначення ефективності впровадженої системи якості з погляду досягнення її завдань;

· забезпечення відповідності системи якості нормативним вимогам;

· одержання дозволу на включення систем якості організації в офіційний реєстр;

· визначення можливості поліпшення системи якості.

Однією з можливих причин (підставою) для проведення зовнішнього аудиту системи якості є:

· початкове оцінювання постачальника згідно з його бажанням встановити контрактні відносини;

· підтвердження того, що функціонуюча система якості організації продовжує відповідати встановленим вимогам;

· підтвердження того, що при контрактних відносинах система якості постачальника продовжує відповідати встановленим вимогам;

· оцінювання відповідності власної системи якості підприємства стандарту
ДСТУ ISO 9001:2007.

Замовником зовнішнього аудиту системи якості може бути:

· сама організація, яка бажає перевірити власну систему якості на відповідність стандартам серії ДСТУ ISO 9000;

· споживач, який бажає перевірити систему якості постачальника за допомогою своїх власних аудиторів чи третьої сторони;

· незалежна організація, яка уповноважена визначити, чи забезпечує система якості організації якість продукції чи послуг (наприклад, ліки, ядерна енергетика тощо);

· незалежна організація, яка уповноважена для проведення аудиту з метою внесення системи якості організації, що перевіряється, в офіційний реєстр.

Замовник після визначення обсягу і меж аудиту сам організовує і керує процесом аудиту, а саме:

· визначає організацію, яка буде проводити аудит;

· визначає напрямки діяльності у процесі аудиту;

· приймає звіт з аудиту;

· визначає коригувальні дії, які мають бути вжиті організацією, що перевірялась, за результатами аудиту.

Керівництво організації, яка підлягає аудиту, має:

· проінформувати працівників та відповідний персонал про мету аудиту та напрямки діяльності у процесі аудиту;

· призначити відповідальних осіб для супроводження аудиторів;

· забезпечити групу аудиторів усіма засобами, необхідними для ефективного та результативного проведення аудиту;

· забезпечити доступ аудиторам до необхідного обладнання та даних;

· співпрацювати з аудиторами;

· здійснювати коригувальні дії на підставі звіту про аудит.

Зовнішній аудит системи якості проводять аудитори з якості, які мають відповідну кваліфікацію. Для зовнішнього аудиту обов’язково формується програма аудиту, яка є сукупністю задокументованих заходів необхідних для планування та організації аудиту (кількох аудитів), а також забезпечення ресурсами для його результативного і ефективного проведення у встановлені терміни. В процесі виконання програма аудиту піддається процесу управлінням, а саме моніторингу, критичному аналізу і поліпшенню.

Подальше викладення матеріалу стосуватиметься не тільки зовнішнього, а й внутрішнього аудитів, але у відповідних масштабах. Проведення (реалізація) аудиту включає його організацію (визначення напрямків діяльності у процесі аудиту та його періодичності, попередній аналіз опису системи якості), підготовку проведення аудиту (формування плану аудиту, розподіл обов´язків між членами групи аудиторів, підготовку робочих документів, необхідних аудиторам) та здійснення аудиту (попередня нарада, збір даних, підсумкова нарада), звіт за результатами аудиту (формування у встановлений термін і схвалення), завершення аудиту та подальші дії за його результатами.

Коротко зупинимось на порядку реалізації вказаних пунктів. Виходячи з обсягу необхідної замовникові інформації, визначають напрямки діяльності у процесі аудиту, а саме: які процеси системи якості, дільниці та організаційна діяльність мають перевірятися. Замовник визначає стандарти чи документи, яким має відповідати система якості організації, що перевіряється.

Необхідність проведення аудиту встановлюється замовником. Типовими обставинами, які беруться до уваги під час прийняття рішення про періодичність аудиту, є значні зміни в управлінні, організаційній структурі, методах чи технології, або зміни в самій системі якості, а також результати попередніх аудитів.

Засадами для планування аудиту є аналіз опису методів виконання вимог системи якості, а саме настанов з якості. Якщо цей аналіз виявить невідповідність опису системи якості організації, що перевіряється, встановленим вимогам, то подальший аудит не проводиться.

План аудиту, який складається головним аудитором, має містити:

· мету аудиту та напрямки діяльності у процесі аудиту;

· ідентифікацію осіб, які несуть безпосередню відповідальність з погляду мети аудиту та напрямків діяльності у процесі аудиту;

· ідентифікацію документів (таких, як стандарти системи якості та настанови з якості організації, що перевіряється);

· ідентифікацію аудиторів;

· вказівки щодо мови, якою буде проводитися аудит;

· ідентифікацію підрозділів організації, яка перевіряється;

· початок та тривалість проведення кожного з основних заходів аудиту;

· розклад нарад аудиторів, що проводяться під час аудиту, з керівництвом організації, яка перевіряється;

· вимоги до конфіденційності;

· дату подання звіту з аудиту.

Кожен аудитор перевіряє певні елементи системи якості чи певні підрозділи. Робочими документами, що використовуються аудиторами під час проведення аудиту, є:

· переліки контрольних питань, що застосовуються для оцінювання елементів системи якості (готуються аудиторами);

· форми для реєстрації спостережень під час аудиту;

· форми для документального оформлення допоміжних доказів, що підтверджують висновки аудиторів.

Робочі документи мають зберігатися так, щоби не порушувалася конфіденційність інформації.

Сам аудит розпочинається з проведення наради, метою якої є:

· рекомендації групи аудиторів керівництву організації, яка перевіряється;

· ознайомлення з метою аудиту та напрямками діяльності у процесі аудиту;

· короткий виклад методів та процедур, що будуть використані під час аудиту;

· встановлення офіційних каналів зв´язку між групою аудиторів та організацією, яка перевіряється;

· підтвердження вищим керівництвом організації, яка перевіряється, наявності ресурсів та обладнання, необхідних для групи аудиторів;

· обговорення усіх незрозумілих деталей плану аудиту.

Збір інформації під час аудиту проводиться шляхом опитування, аналізу документів та спостереження за діяльністю на дільницях, які підлягають аудиту. Відомості, отримані в результаті опитування, перевіряються порівнянням з відомостями на ту саму тему з інших незалежних джерел, таких як спостереження, вимірювання та зареєстровані дані.

Спостереження, виконані під час аудиту, оформлюються документально. Виявляються ті результати спостереження, які можуть трактуватися як невідповідності. Невідповідності мають бути (простежувані) представлені ідентично до мови певних вимог стандарту чи інших документів, на відповідність до яких проводився аудит. Про всі виявлені невідповідності необхідно повідомити керівництво організації, що перевіряється.

Перед підготовкою звіту з аудиту група аудиторів має провести нараду з вищим керівництвом організації, яка перевіряється, та особами, відповідальними за певні функції, для їх ознайомлення зі спостереженнями, що зроблені під час аудиту.

На прохання організації, яка перевіряється, аудитори вносять рекомендації стосовно поліпшення системи якості. Ці рекомендації є обов´язковими для організації.

Звіт з аудиту готується групою аудиторів на чолі з головним аудитором, який несе відповідальність за його точність та повноту. До звіту зовнішнього аудиту входять:

· детальний план і графік (дати) аудиту;

· сфера охоплення, напрямки діяльності у процесі аудиту та його мета;

· ідентифікація членів групи аудиторів та представників організації, яка перевіряється;

· ідентифікація документів, на відповідність до яких проводиться аудит;

· спостережувані невідповідності;

· результати оцінювання групою аудиторів ступеня адекватності діяльності організації, яка перевіряється;

· забезпечення стандартами на систему якості та відповідність документації;

· здатність системи якості досягти визначену організацією мету у сфері якості;

· перелік-розсилка звіту з аудиту.

Аудит закінчується поданням головним аудитором замовникові звіту з аудиту. Копія звіту передається замовником вищому керівництву організації, яка перевірялася. Будь-які інші адреси розсилання звіту визначаються після консультацій з керівництвом організації. Документи аудиту мають зберігатися відповідно до угоди між замовником, органом, що проводив аудит, та організацією, що перевірялася, з урахуванням усіх нормативних вимог.

Організація, що перевірялася, несе відповідальність за встановлення та проведення коригувальних дій для виправлення невідповідностей чи усунення їхніх причин. Коригувальні дії та наступні додаткові перевірки мають бути закінчені в термін, узгоджені між замовником та організацією, яка перевірялась, при консультації з органом, що проводив аудит.

Більш детально вказані пункти реалізації зовнішнього аудиту будуть розглянуті в наступному розділі.





Переглядів: 333

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.