МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
IntroductionDerivation is affixation, i.e. adding an affix to the stem of a definite part of speech. It is one of the most productive ways of word-building in English. All affixes, as we know, are divided into prefixes and suffixes. Prefixes stand before roots and suffixes stand after roots. But prefixes and suffixes are not only different in their positions in a word, but also in their main functions. Suffixes The main function of the suffix is to form one part of speech from another (to work – worker, beauty – beautiful). There are some suffixes, however which are exceptions, i.e. they can change the lexical meaning of a word without forming another part of speech, e.g. -ish: if it is added to adjective stems it forms adjectives – green, greenish; -ie: it is added to noun stems and forms nouns with a diminutive meaning – horse –horsie. Suffixes can be classified according to the part of speech that they form, according to their origin, according to their productivity and frequency of usage. Noun Suffixes 1) -er – Germanic origin, forms nouns from verb stems, denotes the agent – worker, teacher; nouns from noun stems or adjective stems of place, denotes 'resident of, one living in' – Londoner, islander; 2) -ing – Germanic origin, forms nouns from verb stems, denotes a process, act, fact, doing, feeling, resulting, accompanying – reading, learning, feeling, covering; 3) -ness – Germanic origin, forms nouns from adjective or verb stems, denotes state, condition, quality or degree – goodness, darkness, forgiveness; 4) –ist – Greek origin, forms nouns from nouns, denotes a person who belongs to some profession, occupation, to some trend in politics, art etc. – violinist, socialist; 5) –ism – Greek origin, forms nouns from nouns or adjectives, denotes teachings, trends in politics, art, systems in social life – socialism, capitalism, modernism; 6) –ess – Romanic origin, forms nouns from noun stems, denotes a feminine being – actress, goddess, lioness; 7) -ment – Romanic origin, forms nouns from verb stems, denotes some action, process – development. Переглядів: 171 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|