Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Stage 2

This consists of controlled practice of the highlighted features, usually in isolation. So if students are studying a formal letter, they may be asked to practise the language used to make formal requests, practising the 'I would be grateful if you would...1 structure.

Stage 3

Organization of ideas. This stage is very important. Those who favour this approach believe that the organization of ideas is more important than the ideas themselves and as important as the control of language.

Stage 4

The end result of the learning process. Students choose from a choice of comparable writing tasks. Individually, they use the skills, structures and vocabulary they have been taught to produce the product; to show what they can do as fluent and competent users of the language.

 

A process approach

Process approaches to writing tend to focus more on the varied classroom activities which promote the development of language use; brainstorming, group discussion, re-writing. Such an approach can have any number of stages, though a typical sequence of activities could proceed as follows;

Stage 1

Generating ideas by brainstorming and discussion. Students could be discussing qualities needed to do a certain job, or giving reasons as to why people take drugs or gamble. The teacher remains in the background during this phase, only providing language support if required, so as not to inhibit students in the production of ideas.

Stage 2

Students extend ideas into note form, and judge quality and usefulness of ideas.

Stage 3

Students organise ideas into a mind map, spidergram. or linear form. This stage helps to make the (hierarchical) relationship of ideas more immediately obvious, which helps students with the structure of their texts.

Stage 4

Students write the first draft. This is done in class and frequently in pairs or groups.

Stage 5

Drafts arc exchanged, so that students become the readers of each others work. By responding as readers, students develop an awareness of the fact that a writer is producing something to be read by someone else, and thus can improve their own drafts.

Stage 6

Drafts are returned and improvements are made based upon peer feedback.

Stage 7

A final draft is written.




Переглядів: 157

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.