Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Accuracy of numbers

(1) Approximate numbers.There are two types of numbers: exact and approximate. Exact numbers are 2, 4, 9, , , 6.45, ...... etc. but there are numbers such that (= 1.333 ......), 2 (= 1.414213 ...) and π (= 3.141592......) which cannot be expressed by a finite number of digits. These may be approximated by numbers 1.3333, 1.4141, and 3.1416, respectively.

Such numbers, which represent the given numbers to a certain degree of accuracy, are called approximate numbers.

(2) Significant digits.The digits used to express a number are called significant digits.

The digits 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 are significant digits. ‘0’ is also a significant digit except when it is used to fix the decimal point or to fill the places of unknown or discarded digits.

For example, each of the numbers 7845, 3.589, and 0.4758 contains 4 significant figures while the numbers

0.00386, 0.000587, 0.0000296

contain only three significant figures (since zeros only help to fix the position of the decimal point).

Similarly, in the number 0.0003090, the first four ‘0’ s’ are not significant digits since they serve only to fix the position of the decimal point and indicate the place values of the other digits. The other two

‘0’ s’ are significant.

To be more clear, the number 3.0686 contains five significant digits.

A.The significant figure in a number in positional notationconsists of

(i) All non-zero digits

(ii) Zero digits which

(a) lie between significant digits;

(b) lie to the right of decimal point and at the same time to the right of a non-zero digit;

(c) are specifically indicated to be significant.

B.The significant figure in a number written in scientific notation(e.g., M × 10k) consists of all the digits explicitly in M.

Significant digits are counted from left to right starting with the nonzero digit on the left.

A list is provided to help students understand how to calculate significant digits in a given number:

 

(3) Rounding-off.There are numbers with many digits, e.g., = 3.142857143. In practice, it is desirable to limit such numbers to a manageable number of digits, such as 3.14 or 3.143. This process of dropping unwanted digits is called rounding-off.

Numbers are rounded-off according to the following rule:

To round-off a number to n significant digits, discard all digits to the right of the nth digit and if this discarded number is

(i) less than 5 in (n + 1)th place, leave the nth digit unaltered. e.g., 7.893 to 7.89.

(ii) greater than 5 in (n + 1)th place, increase the nth digit by unity, e.g., 6.3456 to 6.346.

(iii) exactly 5 in (n + 1)th place, increase the nth digit by unity if it is odd, otherwise leave it unchanged. e.g., 12.675 ~ 12.68

12.685 ~ 12.68

The number thus rounded-off is said to be correct to n significant figures.

A list is provided for explanatory proposes:

 

ERRORS




Переглядів: 301

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.