МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||
SUMMARYIn this unit we explored interpersonal and small group conflict, the types of conflicts that occur, the don'ts and dos of conflict management, and what to do before and after the conflict. • Relationship and small group conflict occurs among people who are connected but who have opposing goals that interfere with others' desired goals. Conflicts may occur face-to-face or on the Internet, through e-mail, in newsgroups, and in other contexts. • Content conflicts center on objects, events, and persons in the world that are usually, though not always, external to the parties involved. • Relationship conflicts are concerned not so much with some external object as with relationships between individuals – with such issues as who is in charge, how equal the partners are in a primary relationship, or who has the right to set down rules of behavior. • Unproductive and productive conflict strategies include: win-lose and win-win approaches, avoidance and fighting actively, force and talk, blame and empathy, gunnysacking and present focus, manipulation and spontaneity, personal rejection and acceptance, fighting below and above the belt, face-detracting and face-enhancing tactics, nonassertive and assertive approaches, and fighting aggressively and argumentatively. • To cultivate constructive argumentativeness, treat disagreements objectively and avoid attacking the other person, reaffirm the other's sense of competence, avoid interrupting, stress equality and similarities, express interest in the other's position, avoid presenting your arguments too emotionally, and allow the other to save face. • In preparation for conflict, try to fight in private and when all are ready to fight. Have a clear idea of what you want to fight about and be specific, fight about things that can be solved, and reexamine beliefs that may be unrealistic. • After the conflict, assess what you've learned, keep the conflict in perspective, let go of negative feelings, and increase positiveness.
KEY TERMS
THINKING CRITICALLY ABOUT Переглядів: 182 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|