МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПЕРЕДМОВА
Ринкова система господарювання, що складається в Україні, обумовлює зміну форм та методів управління персоналом організації, вимагає нових підходів до визначення місця і ролі органів виконавчої влади, служби зайнятості, професійно-технічних та вищих навчальних закладів, підприємств щодо розвитку персоналу. Нові підходи до рівня професійної підготовки населення знайшли своє відображення у Національній доктрині розвитку освіти. Нею визначено, що метою державної політики щодо розвитку освіти є створення умов для розвитку особистості і творчої реалізації кожного громадянина. В період становлення цивілізованих ринкових відносин виникають і отримують розвиток принципово нові організаційно-правові форми господарювання, змінюється система економічних відносин з державою, власниками, господарськими партнерами, представниками трудящихся, навчальними закладами та персоналом організації стосовно його розвитку. Досвід роботи підприємств з персоналом, що накопичений у країнах з розвинутою ринковою економікою, не слід механічно переносити на управління процесами розвитку персоналу в Україні. У цьому зв’язку виникає нагальна потреба адаптації позитивного світового досвіду з врахуванням специфіки нинішнього стану розвитку економіки держави, менталітету господарюючих суб’єктів і самих працівників. Сучасні підходи до вирішення економічних та соціальних проблем з розвитку персоналу визначають необхідність впровадження нової навчальної дисципліни «Управління розвитком персоналу» для підготовки фахівців з вищою освітою по спеціальності «Управління трудовими ресурсами». Зазначена навчальна дисципліна розроблена на кафедрі управління трудовими ресурсами Київського національного економічного університету, відповідає програмі навчальної дисципліни та є базовою для підготовки спеціалістів і магістрів по спеціальності «Управління трудовими ресурсами». Планування, організація і контроль за процесами розвитку персоналу розглядаються як опорна підсистема стратегічного управління організації, засіб досягнення перспективних та поточних цілей організації шляхом формування освіченого, висококваліфікованого і тим самим конкурентоспроможного на ринку праці робітника, фахівця з вищою освітою та керівника, відповідальних за свою справу. У процесі вивчення значне місце відведено вивченню проблем конкурентоспроможності персоналу як об’єкта стратегічного управління організації. В першому розділі розвиток персоналу розглядається як засіб забезпечення його конкурентоспроможності, при цьому особлива увага приділяється саме взаємозв’язку стратегії розвитку персоналу і стратегії управління організації. Наступні розділи розкривають сутність та складові проекту розвитку персоналу, концепції адаптивного управління розвитком персоналу організації, ролі маркетингу персоналу у розвитку працівників організації в умовах ринкової економіки. Розглянуті економічні аспекти розвитку персоналу в організації, методологічні і методичні підходи щодо прогнозування та планування потреби, організації у персоналі в професійно-кваліфікаційному розрізі як основи для визначення напрямів його подальшого розвитку, регламентації посадових обов’язків працівників, проведення атестації персоналу, професійно-кваліфікаційного просування робітників і фахівців, здійснення роботи з резервом керівників. Рівень теоретичних знань, вмінь та практичних навичок працівників у вирішальний мірі визначаються рівнем розвитку систем освіти і професійної підготовки персоналу. Тому в навчальному посібнику ґрунтовно висвітлені питання управління загальною середньою, професійно-технічною та вищою освітою, післядипломною підготовкою, участі підприємств у здійсненні підготовки, перепідготовки й підвищенні кваліфікації працівників з урахуванням передового вітчизняного і зарубіжного досвіду. Навчальною дисципліною передбачено також вивчення інформаційного забезпечення планування й організації розвитку персоналу, існуючої практики проходження документів, що пов’язані з обліком та статистичною звітністю, методів визначення економічної і соціальної ефективності професійного навчання персоналу. Завершують навчальний посібник розділи з планування та організації соціального розвитку персоналу, стимулювання розвитку працівників організації, вдосконалення чинного законодавства щодо стимулювання роботодавців з розвитку персоналу. Спеціальна література з проблем управління трудовими ресурсами в останні роки була зорієнтована головним чином на ринок праці і зайнятість населення, організацію та нормування праці, економіку праці, трудове законодавство і менеджмент персоналу. Одночасно у меншій мірі розкривались особливості професійного навчання персоналу, його професійно-кваліфікаційного просування в організаціях. Ця обставина обумовила направленість змісту багатьох розділів навчального посібника на висвітлення найбільш актуальних питань управління розвитком персоналу.
Читайте також:
|
||||||||
|