Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Процесуальні теорії мотивації

Процесуальні теорії мотивації, що базуються на ___________________, яка є функцією сприйняття і очікувань в конкретній ситуації і припускає вибір визначеного типу поведінки в цій ситуації.

Процесуальні теорії мотивації ___________________ існування ________, але наголошують, що поведінка людей в організації визначається __ тільки потребами. Згідно з процесуальним підходом поведінку робітника в організації разом з потребами обумовлюють:

1) __________ робітником даної конкретної ситуації;

2) __________ робітника, пов’язані з даною конкретною ситуацією;

3) ________ робітником можливих наслідків обраного типу поведінки.

З поміж багатьох процесуальних теорій мотивації в лекції розглядаються такі:

· теорія очікувань В. Врума;

· теорія справедливості С. Адамса;

· модель Портера - Лоулера.

________сама по собі не єдина умова ________ людини на досягнення певної мети. Іншою умовою є _______________ або ___, які направлені на досягнення бажаного результату.

В основу Теорії очікувань В. Врума покладено просту істину: щоб людина була __________ до певної діяльності, її досягнення в цій діяльності необхідно ________________. При цьому сила прагнення до отримання винагороди залежить від трьох __________________________.

По-перше, від наявності зв’язку між ________________ робітника і досягнутими _____________, тобто від сподівання, що затрати праці дадуть бажані результати (З – Р). Якщо такий зв’язок відсутній, то мотивація слабшає.

По-друге, від можливості (реальності) отримання винагороди, тобто очікування, що _____________ будуть ________________(Р – В). Якщо людина не буде відчувати зв’язку між результатами і винагородженням, то її мотивація буде слабшати. Навіть, якщо людина впевнена, що досягнуті результати будуть винагородженні, але за «розумних» зусиль їй цих результатів не досягти, то мотивація і в цьому випадку буде слабкою.

По-третє, сила прагнення до отримання винагороди залежить від цінності винагороди з позицій конкретного робітника. Оскільки у кожної людини власна система цінностей (різні побажання і потреби щодо винагороди), то конкретна винагорода може і не представляти для неї ніякої _____________________ винагороди (В – Ц). Негативні очікування щодо цінності винагороди призводять до низької мотивації робітників. Співвідношення зазначених трьох факторів і їхній вплив на рівень мотивації в цілому «теорія сподівань» тлумачить так (див. рис.6.4.).

 

 

Рис.6.4.Модель мотивації за В. Врумом

 

Якщо очікування __________, то сила спонукаючого мотиву _________. Отриманий ________ позитивний досвід в аналогічних ситуаціях ____________ сподівання. Навпаки, якщо очікування не справджуються, виникає відчуття марності зусиль, внаслідок чого зменшується мотивація. Позбавитися відчуття марності зусиль допомагає встановлення ____________ для даного конкретного робітника цілей діяльності й винагородження його таким способом, який він особисто цінує.

Фактором, що спричиняє виникнення відчуття марності зусиль є ________

________________________ щодо виконання даного завдання. Тому завдання виконується невдало, або взагалі не виконується. Наступного разу, отримання аналогічного завдання зовсім де мотивує робітника. Отже, ______________________ _______________________________________. Тільки у такому випадку діяльність робітника буде мотивованою.

2. Теорією справедливості Стейсі Адамса передбачається, що люди _____________ оцінюють співвідношення отриманої ними _____________ за виконання певної роботи до зусиль пов’язаних з її виконанням і _____________ таке співвідношення з тим, що отримали ____ робітники. За результатами порівняння відчуття: або справедливості, або несправедливості.

В теорії справедливості виділяють такі основні складові (див.рис.6.5):

- ________________ – співробітник організації, який оцінює співвідношення винагорода/зусилля і спроможний відчувати справедливість/ несправедливість;

- _____________________– будь-який інший співробітник даної організації, який використовується як база для порівняння коефіцієнтів виходу/входу;

- «_________» – індивідуальні властивості робітника, які він вкладає у виконувану ним роботу (освіта, досвід, кваліфікація здібності, зусилля, що прикладаються для виконання роботи тощо);

- «________» – все те що робітник отримує за виконання роботи (заробітна платня, премії, пільги, визнання заслуг, просування за службою тощо).

 

 
 


 

 

Рис. 6.5. Сутнісна характеристика Теорії справедливості Стейсі Адамса

 

_____________ робітник відчуває у ситуації, коли ____________________ коефіцієнт виходу/входу ______________ аналогічному коефіцієнту ______, обраного для порівняння. Якщо баланс співвідношень вихід/вхід порушується, то у робітника виникає відчуття несправедливості.

Коли робітник відчуває несправедливість, виникає напруженість, відчуття внутрішньої суперечливості, котрі і примушують його діяти у бік коригування ситуації, досягнення відповідного балансу, забезпечення справедливості. ___________________________________при цьому можуть бути (див.табл.6.3):

1) зміна ________________________(витрат часу, старанності тощо);

2) зміна _________(прохання про підвищення винагороди);

3) зміна ________________________;

4) зміна ____________________________;

5) зміна ______________ вихід/вхід об’єкту для порівняння;

6) зміна _____________ (покинути роботу).

Таблиця 6.3.




Переглядів: 397

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.