Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підсумкові заняття

Наступний етап вивчення художнього твору — підсумкові заняття або підсумки. Його мета: перевірити розуміння учнями прочитаного твору. відчуття його, зроблені висновки, особисті враження, оцінки. Форми проведення занять на цьому етапі можуть бути різними: підсумкова фронтальна бесіда, відповіді за тестами, літературна вікторина, літературні змагання, літературна гра «Що. де, коли...», літературний ринг, письмові відповіді на контрольні запитання.

Наведемо можливий варіант літературного рингу «Ернест Хемінгуей про себе і свою повість».

Учні розподіляються на дві або три групи й розташовуються окремо одна від одної. У кожній команді ведучий має кольоровий прапорець, яким сигналізує про готовність відповідати. За кожну правильну відповідь група одержує один бал, за оригінальну — призовий бал. Запитання для рингу вчитель складає вдома й записує їх у плані-конспекті уроку.

Орієнтовні запитання

• Що пише Е. Хемінгуей про своїх батьків? Завершіть рядки «...Мати й батько намагалися прищепити мені любов до...»

• Перерахуйте, чим займався Е. Хемінгуей протягом свого життя? Про що це свідчить?

• Які твори письменника ви знаєте, які з них прочитали? Які бажаєте перечитати?

Що ви можете сказати про Е. Хемінгуея як про рибалку?

• Про що мріяв письменник? Як він розумів поняття: щастя, доля, сенс життя?

• Чи знайшов він втілення цих понять у житті? Чи висвітлив їх у своїх творах? У яких і як?

• 3 якого твору письменника ці рядки: «Але людина створена не для поразки. Людину можна знищити, а здолати не можна»?

• Чому твір Е. Хемінгуея «Старий і море» називають повість-притча? Чи відомі вам ще повісті-притчі в зарубіжній та українській літературі?

• Сформулюйте головну думку повісті. З якими творами в зарубіжній літературі вона перегукується?

• Як вирішується проблема єднання природи та людини в повісті? У яких творах української літератури розв'язується ця проблема?

• Прокоментуйте рядки повісті:

«...Та старий любив міркувати про всі речі, які його цікавили... і от тепер міркував далі, що є гріх. «Ти вбив рибу не тільки на те, щоб вижити самому й продати її м'ясо,—заперечив він собі подумки.—Ти вбив її задля власних гордощів і тому, що ти рибалка. Але ти любив її, коли вона була жива, та й тепер любиш. А коли любиш — то і вбити не гріх. Чи, може. ще й більший гріх?»

• Що допомагає Сантьяго отримати перемогу над величезною рибою?

• Хто згадає останні рядки повісті'? Про що вони?

• Які рядки повісті можуть стати крилатими висловами, які вже стали? З якими висловами відомих письменників зарубіжної літератури вони перегукуються?

Така робота допоможе вчителю підвести підсумки теми, що розглядалася, активізувати навчальну діяльність учнів, поставити значну кількість оцінок, а головне — з'ясувати власне судження кожного учня про прочитаний твір.




Переглядів: 1980

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.